Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest
![Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest](https://data.info.sk/photo/article/2020/03/168099/o_9whroCf.jpg)
Nemeckému automobilovému sektoru hrozí v dôsledku pandémie nového koronavírusu strata viac než 100.000 pracovných miest. Uviedol to šéf nemeckého Centra pre výskum automobilového priemyslu Ferdinand Dudenhöffer, ktorý vychádza z nepriaznivého vývoja dopytu.
Nemecký výrobný sektor je v recesii už niekoľko mesiacov a rast najväčšej európskej ekonomiky tak závisí od služieb. Rozšírenie nového koronavírusu z Číny do Európy a ďalších oblastí sveta však zasiahlo aj tento sektor, keďže vlády v úsilí zabrániť rýchlemu šíreniu vírusu zatvorili reštaurácie, hotely, zábavné centrá a mnohé obchody.
Podľa Dudenhöffera, na ktorého sa odvolala agentúra DPA, sa v dôsledku krízy dopyt po autách zníži v Nemecku tento rok o 15 %. Vzhľadom na skúsenosti z predchádzajúcej svetovej krízy bude automobilovému sektoru trvať viac než desaťročie, než v plnej miere vykompenzuje predchádzajúce straty.
Produkcia áut v Nemecku klesla vlani na 4,7 milióna z 5,1 milióna vozidiel v roku 2018. Dudenhöffer očakáva, že tento rok sa predaj áut na domácom trhu zníži o 15 %, v Číne o 20 %, vo Francúzsku o 25 % a v Taliansku o 30 %. To znamená, že nemecká produkcia „klesne pravdepodobne na 3,8 milióna vozidiel, aj to v prípade optimistického scenára. V prípade pesimistického scenára očakávame výrobu iba 3,4 milióna vozidiel,“ dodal šéf Centra pre výskum automobilového priemyslu.
To zákonite povedie k prepúšťaniu, povedal Dudenhöffer, napriek tomu, že firmy opäť využívajú systém skrátených pracovných hodín, známy ako kurzarbeit. V rámci neho môžu nemecké podniky v zlých časoch skrátiť zamestnancom pracovný čas, pričom zvyšok mzdy namiesto zamestnávateľa prepláca štát. Dudenhöffer sa tak zhodol s analytikom ekonomického inštitútu Ifo Klausom Wohlrabem, podľa ktorého „je potrebné počítať s rastom nezamestnanosti napriek možnosti skrátenia pracovného času v podnikoch“.
Na očakávaný rast miery nezamestnanosti poukázal najnovší barometer zamestnanosti zostavovaný Ifo. Ten klesol v marci na vyše 10-ročné minimum. Ešte horšie údaje naznačuje tempo poklesu, ktoré bolo najvýraznejšie od začatia zverejňovania údajov v roku 2002.
![Porsche zmierňuje plány v oblasti prechodu na elektromobilitu](https://data.info.sk/photo/article/2024/07/252044/s_PODiZFA.jpg)
Porsche zmierňuje plány v oblasti prechodu na elektromobilitu
Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche očakáva, že prechod na elektromobily mu bude trvať dlhšie, než si pôvodne naplánoval.
![Globálny predaj elektrických vozidiel vzrástol v júni o 13 %](https://data.info.sk/photo/article/2024/07/251661/s_qz0lzSo.jpg)
Globálny predaj elektrických vozidiel vzrástol v júni o 13 %
Globálny predaj plne elektrických a plug-in hybridných vozidiel vzrástol v júni 2024 medziročne o 13 % vďaka zvýšenému dopytu v Číne, zatiaľ čo v Európe klesol.
![BMW žiada od Európskej komisie, aby pre v Číne vyrábané elektrické Mini platili nižšie clá](https://data.info.sk/photo/article/2024/07/251509/s_l0TmDFC.jpg)
BMW žiada od Európskej komisie, aby pre v Číne vyrábané elektrické Mini platili nižšie clá
Nemecká automobilka BMW požiadala Európsku komisiu, aby pre dovoz jej elektrického vozidla Mini vyrábaného v Číne stanovila nižšie clá.
![Čína a EÚ sa dohodli na začatí rozhovorov o zavedení ciel na elektromobily](https://data.info.sk/photo/article/2024/06/250963/s_eS3qJn9.jpg)
Čína a EÚ sa dohodli na začatí rozhovorov o zavedení ciel na elektromobily
Čína a Európska únia (EÚ) sa dohodli na začatí rozhovorov o plánovanom zavedení ciel na elektrické vozidlá čínskej výroby v Európe.
![Šéf BMW kritizoval rozhodnutie EK zaviesť clá na čínske elektromobily](https://data.info.sk/photo/article/2024/06/250570/s_HTkRixB.jpg)
Šéf BMW kritizoval rozhodnutie EK zaviesť clá na čínske elektromobily
Šéf nemeckej automobilky BMW Oliver Zipse skritizoval rozhodnutie Európskej komisie zaviesť od júla dovozné clá na čínske elektrické vozidlá.