• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 23.1.2021Meniny má Miloš
Bratislava

Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest

  • 16:57 29.03.2020
  • Berlín
Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest

Nemeckému automobilovému sektoru hrozí v dôsledku pandémie nového koronavírusu strata viac než 100.000 pracovných miest. Uviedol to šéf nemeckého Centra pre výskum automobilového priemyslu Ferdinand Dudenhöffer, ktorý vychádza z nepriaznivého vývoja dopytu.

Nemecký výrobný sektor je v recesii už niekoľko mesiacov a rast najväčšej európskej ekonomiky tak závisí od služieb. Rozšírenie nového koronavírusu z Číny do Európy a ďalších oblastí sveta však zasiahlo aj tento sektor, keďže vlády v úsilí zabrániť rýchlemu šíreniu vírusu zatvorili reštaurácie, hotely, zábavné centrá a mnohé obchody.

Podľa Dudenhöffera, na ktorého sa odvolala agentúra DPA, sa v dôsledku krízy dopyt po autách zníži v Nemecku tento rok o 15 %. Vzhľadom na skúsenosti z predchádzajúcej svetovej krízy bude automobilovému sektoru trvať viac než desaťročie, než v plnej miere vykompenzuje predchádzajúce straty.

Produkcia áut v Nemecku klesla vlani na 4,7 milióna z 5,1 milióna vozidiel v roku 2018. Dudenhöffer očakáva, že tento rok sa predaj áut na domácom trhu zníži o 15 %, v Číne o 20 %, vo Francúzsku o 25 % a v Taliansku o 30 %. To znamená, že nemecká produkcia „klesne pravdepodobne na 3,8 milióna vozidiel, aj to v prípade optimistického scenára. V prípade pesimistického scenára očakávame výrobu iba 3,4 milióna vozidiel,“ dodal šéf Centra pre výskum automobilového priemyslu.

To zákonite povedie k prepúšťaniu, povedal Dudenhöffer, napriek tomu, že firmy opäť využívajú systém skrátených pracovných hodín, známy ako kurzarbeit. V rámci neho môžu nemecké podniky v zlých časoch skrátiť zamestnancom pracovný čas, pričom zvyšok mzdy namiesto zamestnávateľa prepláca štát. Dudenhöffer sa tak zhodol s analytikom ekonomického inštitútu Ifo Klausom Wohlrabem, podľa ktorého „je potrebné počítať s rastom nezamestnanosti napriek možnosti skrátenia pracovného času v podnikoch“.

Na očakávaný rast miery nezamestnanosti poukázal najnovší barometer zamestnanosti zostavovaný Ifo. Ten klesol v marci na vyše 10-ročné minimum. Ešte horšie údaje naznačuje tempo poklesu, ktoré bolo najvýraznejšie od začatia zverejňovania údajov v roku 2002.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Výroba áut na Slovensku vlani medziročne klesla o 11 % na 985.000 vozidiel

Výroba áut na Slovensku vlani medziročne klesla o 11 % na 985.000 vozidiel

12:28 18.01.2021Auto

Za minulý rok bolo v slovenských automobilkách vyrobených približne 985.000 vozidiel, čo je o 11 % menej oproti rekordnému roku 2019.

Tesla začala s dodávkami Modelu Y zo závodu v Šanghaji čínskym zákazníkom

Tesla začala s dodávkami Modelu Y zo závodu v Šanghaji čínskym zákazníkom

11:28 18.01.2021Auto

Americký výrobca elektrických áut Tesla začal s dodávkami svojich športovo-úžitkových vozidiel Model Y vyrábaných v Šanghaji čínskym zákazníkom. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorej to spoločnosť potvrdila.

Hyundai a Apple údajne chcú do marca podpísať dohodu o spolupráci

Hyundai a Apple údajne chcú do marca podpísať dohodu o spolupráci

17:37 10.01.2021Auto

Juhokórejská automobilka Hyundai Motor a americký technologický koncern Apple plánujú do marca tohto roka podpísať dohodu o partnerstve pri vývoji autonómnych elektrických vozidiel.

Dodávky Tesly v roku 2020 lámali rekordy, stanovený cieľ však nedosiahla

Dodávky Tesly v roku 2020 lámali rekordy, stanovený cieľ však nedosiahla

12:03 03.01.2021Auto

Americký výrobca elektromobilov Tesla zvýšil dodávky áut v minulom roku o viac než tretinu a prekonal tak odhady trhov. Vlastný cieľ predaja na rok 2020 sa mu však dosiahnuť nepodarilo.

Nissan obmedzí svoje pôsobenie na európskom trhu, zatvorí závod v Ávile

Nissan obmedzí svoje pôsobenie na európskom trhu, zatvorí závod v Ávile

14:08 01.01.2021Auto

Japonská automobilka Nissan plánuje ďalšie obmedzenie svojho pôsobenia na európskom trhu a presunutie predaja a výroby svojich áut pod kontrolu partnera v aliancii Renault.