• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 23.9.2021Meniny má Zdenka
15°Bratislava

Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest

  • 16:57 29.03.2020
  • Berlín
Pandémia môže zlikvidovať v nemeckom automobilovom sektore vyše 100.000 miest

Nemeckému automobilovému sektoru hrozí v dôsledku pandémie nového koronavírusu strata viac než 100.000 pracovných miest. Uviedol to šéf nemeckého Centra pre výskum automobilového priemyslu Ferdinand Dudenhöffer, ktorý vychádza z nepriaznivého vývoja dopytu.

Nemecký výrobný sektor je v recesii už niekoľko mesiacov a rast najväčšej európskej ekonomiky tak závisí od služieb. Rozšírenie nového koronavírusu z Číny do Európy a ďalších oblastí sveta však zasiahlo aj tento sektor, keďže vlády v úsilí zabrániť rýchlemu šíreniu vírusu zatvorili reštaurácie, hotely, zábavné centrá a mnohé obchody.

Podľa Dudenhöffera, na ktorého sa odvolala agentúra DPA, sa v dôsledku krízy dopyt po autách zníži v Nemecku tento rok o 15 %. Vzhľadom na skúsenosti z predchádzajúcej svetovej krízy bude automobilovému sektoru trvať viac než desaťročie, než v plnej miere vykompenzuje predchádzajúce straty.

Produkcia áut v Nemecku klesla vlani na 4,7 milióna z 5,1 milióna vozidiel v roku 2018. Dudenhöffer očakáva, že tento rok sa predaj áut na domácom trhu zníži o 15 %, v Číne o 20 %, vo Francúzsku o 25 % a v Taliansku o 30 %. To znamená, že nemecká produkcia „klesne pravdepodobne na 3,8 milióna vozidiel, aj to v prípade optimistického scenára. V prípade pesimistického scenára očakávame výrobu iba 3,4 milióna vozidiel,“ dodal šéf Centra pre výskum automobilového priemyslu.

To zákonite povedie k prepúšťaniu, povedal Dudenhöffer, napriek tomu, že firmy opäť využívajú systém skrátených pracovných hodín, známy ako kurzarbeit. V rámci neho môžu nemecké podniky v zlých časoch skrátiť zamestnancom pracovný čas, pričom zvyšok mzdy namiesto zamestnávateľa prepláca štát. Dudenhöffer sa tak zhodol s analytikom ekonomického inštitútu Ifo Klausom Wohlrabem, podľa ktorého „je potrebné počítať s rastom nezamestnanosti napriek možnosti skrátenia pracovného času v podnikoch“.

Na očakávaný rast miery nezamestnanosti poukázal najnovší barometer zamestnanosti zostavovaný Ifo. Ten klesol v marci na vyše 10-ročné minimum. Ešte horšie údaje naznačuje tempo poklesu, ktoré bolo najvýraznejšie od začatia zverejňovania údajov v roku 2002.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Škoda pre nedostatok čipov vyrobí v tomto roku o 100.000 áut menej

Škoda pre nedostatok čipov vyrobí v tomto roku o 100.000 áut menej

12:52 11.09.2021Auto

Česká automobilka Škoda Auto podľa svojho šéfa Thomasa Schäfera v tomto roku vyrobí pre nedostatok čipov o 100.000 áut menej.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa obáva, že nedostatok čipov tak skoro nezmizne

Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa obáva, že nedostatok čipov tak skoro nezmizne

10:38 06.09.2021Auto

Šéf Volkswagenu sa obáva, že nedostatok čipov tak skoro nezmizne a automobilky s ním budú zápasiť roky. Podobne pesimistický názor má aj šéf Daimleru Ola Kallenius.

VW odstráni manuálnu prevodovku v niektorých modelových radoch

VW odstráni manuálnu prevodovku v niektorých modelových radoch

13:46 29.08.2021Auto

Nemecký automobilový koncern Volkswagen bude v čoraz väčšej miere používať automatické prevodovky.

Výroba legendárnych nákladných vozidiel Tatra sa vracia na Slovensko

Výroba legendárnych nákladných vozidiel Tatra sa vracia na Slovensko

12:07 01.07.2021Auto

Výroba legendárnych nákladných automobilov značky Tatra sa po rokoch vracia späť na Slovensko.

Volkswagen oznámil rok, kedy plánuje ukončiť výrobu spaľovacích motorov v Európe

Volkswagen oznámil rok, kedy plánuje ukončiť výrobu spaľovacích motorov v Európe

14:54 27.06.2021Auto

Nemecký automobilový koncern Volkswagen plánuje v Európe ukončiť výrobu spaľovacích motorov do roka 2035.