Šéf BMW považuje kritiku voči autám v mestách za oprávnenú
Nový šéf koncernu BMW Oliver Zipse má pochopenie pre kritický postoj k automobilu ako dopravnému prostriedku vo veľkomestách.
„Kto žije v meste alebo vo veľkomeste s dobrou infraštruktúrou, môže byť aj bez auta,“ povedal Zipse pri stretnutí automobilovej branže Handelsblatt Auto-Gipfel v Stuttgarte. „Ak sa chcete dostať do centra mesta, máte množstvo alternatív, v takýchto prípadoch je auto oprávnene spochybňované,“ dodal Zipse.
Napriek tomu si nemožno automobil v spoločnosti odmyslieť. „V mnohých prípadoch a regiónoch je auto dokonca jediný dopravný prostriedok, ktorý s hospodárnymi nákladmi zabezpečuje dopravu na veľké vzdialenosti od dverí k dverám,“ dodal manažér BMW.
V Európe aj USA žije vo veľkých urbanistických regiónoch len jedno percento obyvateľov. A tam sú ponuky, napríklad verejná doprava, spravidla dobre využívané. Ani v Číne nežije väčšina ľudí vo veľkomestách.
No aj vo veľkomestách môžu existovať dobré dôvody na používanie vlastného auta, napríklad z hľadiska rodinných príčin alebo potreby komfortnej prepravy mimo mesta. Pre rodiny s deťmi, ktoré žijú mimo centra, je podľa jeho slov auto často najlepšou alternatívou.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.
SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy
Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.
Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu
Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo.