Facebook chce, aby ste videli viac Príbehov. Takáto zmena môže prísť na mobily
- 19:31 16.04.2019
- Bratislava

Facebook testuje funkciu, ktorá skombinuje príspevky Novinky a Príbehy.
Príbehy alebo Stories na Facebooku stále nie sú tak široko používané, ale sociálna sieť je napriek tomu odhodlaná experimentovať s novými spôsobmi, ako ich zviditeľniť.
Facebook v súčasnosti testuje novú funkciu na mobilnej aplikácii, ktorá kombinuje zobrazovanie Noviniek a Príbehov v jednom. Na sociálnej sieti Twitter o tom informovala softvérová inžinierka a výskumníčka Jane Manchun Wongová, ktorá bola súčasťou testovania funkcie.
Vďaka tejto novinke by sa Facebook približoval viac k Príbehom na sociálnej sieti Instagram. Okrem bežného vertikálneho posúvania príspevkov bude možné sa na jednej obrazovke prepínať aj horizontálne medzi Príbehmi. Ako ukázala vo videu Wongová, v hornej časti obrazovky aplikácie je indikátor, ktorý po čase automaticky posunie obrazovku na ďalší status alebo príbeh podobne ako na Instagram Stories. Wongová video nahrala v aplikácii Facebook pre Android.
Facebook is testing to turn News Feed into Story Feed pic.twitter.com/83H7VWcgmD
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 15. dubna 2019
Spoločnosť Facebook pre TechCrunch uviedla, že funkcia bola v počiatočnom testovaní, ale zatiaľ nepotvrdila, či ju uvidí aj širšia verejnosť a či ju plánuje zaviesť pre všetkých používateľov. Napriek tomu je pochopiteľné, prečo sa Facebook zaujíma o tento typ funkcie. Spoločnosť chce, aby ľudia vytvárali a sledovali viac Príbehov, pričom generálny riaditeľ Mark Zuckerberg minulý rok priznal, že popularita tejto funkcie sa nezvýšila tak rýchlo, ako by sa mu páčilo.
Here's an example of how Stories are shown together with regular Posts
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 15. dubna 2019
The left side is a regular photo post of my friend changing profile picture. The right side is my friend's Story. And both of these are shown within the same UI pic.twitter.com/Fi2Mfqg2rX
Príbehy boli natoľko populárne na sociálnej sieti Snapchat, že Instagram okopíroval tento koncept s veľkým úspechom. Facebook zarába značné množstvo peňazí z reklám na Instagram Stories, takže je pochopiteľné, že chce podobné dosiahnuť aj u svojej vlajkovej lode. Zaujímavým krokom by mohlo byť, keby funkciu sprístupnili ako nepovinnú, aby nedošlo k odlivu používateľov, ktorí už 10 aj viac rokov používajú Facebook tradičnejším spôsobom.

Pozor na sójovú omáčku: Toto musíte spraviť po jej jedení
Nevyhnutná prísada ázijskej kuchyne má svoje riziká. Toto nezabudnite spraviť po jedení sójovej omáčky.

Muž uniesol 10-ročné dievčatko, kontaktoval ho cez online hru
Úrady varujú rodičov, aby dávali väčší pozor na online komunikáciu svojich detí.

Táto chyba ovplyvňuje účinnosť krému na opaľovanie
Na to, aby vás naozaj ochránil pred škodlivým žiarením zo slnka, je potrebné skladovať krém na opaľovanie na vhodnom mieste.

Lekárka si dala botox len na jednu stranu tváre. Dokážete spoznať, ktorú?
Doktorka si aplikovala botulotoxín len na polovicu tváre, aby ukázala, aké sú jeho následky.

Huliak prišiel na finále slovenskej hokejovej extraligy. Takto reagovali ľudia v Steel Aréne
Minister Huliak sa v Košiciach nedočkal pozitívneho prijatia.