• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 26.6.2019Meniny má Adriána
27°Bratislava

Kedy stláčať spojku a kedy vyradiť na neutrál? Tieto chyby pri riadení viac nerobte!

  • 9:23 19.03.2019
  • Bratislava
Kedy stláčať spojku a kedy vyradiť na neutrál? Tieto chyby pri riadení viac nerobte!

Odstránením týchto chýb pri riadení sa šetrí nielen auto, ale aj peniaze.

Nie všetci šoféri si uvedomujú, že pri riadení svojho vozidla sa dopúšťajú viacerých chýb, ktoré často majú nemalý vplyv na ich peňaženky.

Veľa vodičov pravidelne trápi spojku. Či už si dávajú nohu na spojkový pedál miesto toho, aby si ju opreli vedľa, alebo ju zbytočne stláčajú. Stáť na červenú alebo ísť celú dobu v kolóne so stlačenou spojkou namiesto toho, aby vyradili na neutrál, je spoľahlivou cestou, ako spojke skrátiť život. Spojka je rozpojená a jej ložisko tým trpí. Rada je jednoduchá, keď s autom vodič stojí alebo spomaľuje do úplného zastavenia, mal by vždy zaradiť neutrál,“ radí prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.

Podľa neho ďalším vážnym pochybením je používanie zaradeného prvého rýchlostného stupňa len preto, aby sa vozidlo nepohlo, keď vodič chce stáť v kopci. Prekĺzavajúca spojka sa prehrieva a extrémne opotrebúva.

Častým prehreškom vodičov, ktorý je zväčša podnietený snahou ušetriť, je vyradenie rýchlosti na „neutrál“ pri jazde z kopca a používanie brzdy. Takto si však motorista nielenže veľmi rýchlo opotrebuje brzdové doštičky, ale môže seba a celú posádku aj ohroziť na živote. V prípade dlhého klesania totiž hrozí, že brzdy „uvarí“ a už nedobrzdí. Pri dlhom státí na brzdách bez oddychu sa dokonca môžu skrútiť brzdové kotúče. Vyradením rýchlosti vodič neušetrí takmer žiadne palivo. Pri jazde z kopca je teda lepšie podradiť a brzdiť motorom.

Hoci už zimné obdobie máme prakticky za sebou, ešte stále bývajú teploty najmä ráno pod bodom mrazu. Motoristi si ničia vozidlá rýchlym rozjazdom bez zahriatia. Premrznutý motor, prevodovka, ale napríklad i časti podvozku sa zahrievajú pomalšie a sú citlivejšie na zaobchádzanie. Vhodné je vyraziť pomalším tempom a nevytáčať pri tom motor do vyšších otáčok. Týmto spôsobom sa všetky komponenty, nielen motor, ale i prevodovka, diferenciál, tlmiče, atď. pomaly súčasne zahrievajú a vozidlo je tak po 10 - 20 minútach jazdy pripravené na plný výkon,“ odporúča Vaněček.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na rozvoj okresu Michalovce pôjde 1,6 milióna eur

Na rozvoj okresu Michalovce pôjde 1,6 milióna eur

DNES - 15:30Ekonomické

Na rozvoj okresu Michalovce pôjde 1,6 milióna eur. Je to o 600.000 eur viac, ako pôvodne vláda plánovala.

Pracujúcim má vzrásť rodičovský príspevok

Pracujúcim má vzrásť rodičovský príspevok

DNES - 12:05Ekonomické

Rodičovský príspevok by mal od budúceho roka vzrásť.

SaS vyzvala Matečnú na zapracovanie smernice o dvojakej kvalite do zákona

SaS vyzvala Matečnú na zapracovanie smernice o dvojakej kvalite do zákona

DNES - 11:18Ekonomické

Do slovenskej legislatívy je potrebné čo najskôr zapracovať upravenú európsku smernicu, ktorá hovorí o dvojakej kvalite potravín. Na tlačovej konferencii to uviedol predseda opozičnej SaS Richard Sulík.

Rodičia prvákov dostanú 100 eur na nákup školských potrieb

Rodičia prvákov dostanú 100 eur na nákup školských potrieb

VČERA - 17:42Ekonomické

Rodičia detí nastupujúcich do prvého ročníka základných škôl dostanú 100-eurový príspevok na nákup školských potrieb.

Prokurátor zrušil obvinenie voči predstaviteľom NBS v kauze Rapid life

Prokurátor zrušil obvinenie voči predstaviteľom NBS v kauze Rapid life

VČERA - 16:58Ekonomické

Prokurátor zrušil obvinenie voči dvojici predstaviteľov Národnej banky Slovenska (NBS).