V EÚ začala platiť nová norma zisťovania škodlivín vo výfukových plynoch

Nová metóda merania škodlivín vo výfukových plynoch osobných áut, ktorou sa presnejšie zisťuje ich skutočné množstvo, umožňuje, aby sa od soboty (1.9.) uvoľňovali do cestnej premávky v EÚ len vozidlá vyhovujúce norme WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).
Použitím metódy sa získavajú presnejšie údaje počas testov v laboratórnych podmienkach, ale aj počas prevádzky vozidiel. Metóda je spoľahlivejšia než jej predchodkyňa NEFZ. Európska komisárka pre priemysel Elzbieta Bienkowska uviedla, že od vypuknutia škandálu Dieselgate sa normy pre obsah škodlivín vo výfukových plynoch výrazne sprísnili.
Metóda WLTP sa v mnohých bodoch odlišuje od svojej predchodkyne. Test v laboratórnych podmienkach trvá o 13 minút dlhšie než doteraz. Musí sa prekonať trasa 23,25 km, čo je raz toľko ako počas testu NEFZ. Meranie sa robí pri rýchlosti 131 km/h, kým doteraz bola rýchlosť 120 km/h.
Metóda NEFZ sa používala od začiatku 90. rokov minulého storočia.

Tržby automobilky Lamborghini vzrástli v 1. kvartáli o takmer 30 %
Taliansky výrobca luxusných športových automobilov Lamborghini oznámil za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer 30 % a prevádzkového zisku zhruba o tretinu.

SEVA: Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na Slovensku 2000 nových elektromobilov
Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na slovenských cestách 2000 nových elektromobilov.

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.