Aj Starbucks chce do roku 2020 skončiť s plastovými slamkami
- 19:55 09.07.2018
- Seattle

Americká sieť kaviarní Starbucks v pondelok oznámila, že do roku 2020 postupne prestane vo svojich prevádzkach používať jednorazové plastové slamky a nahradí ich udržateľnou alternatívou.
Starbucks ročne spotrebuje v zhruba 28.000 prevádzkach na celom svete viac než miliardu plastových slamiek. Cieľom najnovšieho záväzku kaviarenského giganta je znížiť množstvo odpadu a chrániť životné prostredie. Jednorazové plastové slamky sa používajú hlavne na výrobu ľadových nápojov. V budúcnosti ich plánuje podávať v pohári s novým dizajnom viečka, ktoré umožňuje piť priamo, bez slamky. A v ostatných prípadoch ich nahradia slamky z papiera alebo kompostovateľného plastu.
Spoločnosť Starbucks už testuje papierové slamky vo svojich britských prevádzkach a začala používať nové veká v niektorých kanadských a amerických pobočkách.
Kávový gigant tiež odhaduje, že každoročne distribuuje do svojich prevádzok 60 miliónov nerecyklovateľných papierových a plastových pohárov. Aj tento odpad by chcela spoločnosť znížiť, a to pomocou iniciatívy „prineste si vlastný pohár“ v USA a Kanade.
Firmy na celom svete sa dostávajú pod tlak, keďže vlády a mestá sa snažia znížiť produkciu plastového odpadu, ktorý znečisťuje oceány a škodí morským živočíchom.

Z trhu sťahujú pastu. Môže v nej byť salmonela
Spotrebitelia by mali produkt vrátiť v mieste predaja.

Matovič: Nemecký kancelár sa s Ficom pri eurofondoch hrať nebude
Nemecký kancelár sa s premiérom Robertom Ficom (Smer-SD) pri eurofondoch „hrať nebude“.

Ministerstvo financií SR reagovalo na návrh SNS na úpravu transakčnej dane
Návrh poslancov koaličnej SNS na úpravu dane z finančných transakcií, ktorý je v programe aktuálnej schôdze Národnej rady SR, má vážne technické a legislatívne nedostatky.

Odborári v končiacom podniku Ecco žiadajú vyššie kompenzácie
Ich požiadavkou je vyplatenie sumy 3000 eur nad rámec kolektívnou zmluvou dohodnutého odstupného.

Každý štvrtý malý podnik na Slovensku čelil kyberútoku
Dvadsaťpäť percent slovenských podnikateľov sa už stalo cieľom podvodu.