• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 4.5.2024Meniny má Florián
12°Bratislava

Ľudia si majú v obchodoch pýtať slovenské výrobky, kampaň potrvá týždeň

  • 11:40 10.10.2016
  • Bratislava
Ľudia si majú v obchodoch pýtať slovenské výrobky, kampaň potrvá týždeň

Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.

Podporiť predaj slovenských výrobkov a pomôcť naštartovať slovenskú ekonomiku je cieľom už tretieho ročníka kampane občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov s názvom S dôverou si pýtajme slovenské. Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.

„Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).

Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 % obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.

Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 % ľudí. Až 92 % Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 % respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.

Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Polícia pátra po nezvestnej Márii, trpí stratou pamäte

Polícia pátra po nezvestnej Márii, trpí stratou pamäte

VČERA - 21:51Domáce

Mária odišla od dcéry a odvtedy sa už rodine neozvala.

V súvislosti s reedukačnými centrami sa začalo viacero trestných stíhaní

V súvislosti s reedukačnými centrami sa začalo viacero trestných stíhaní

VČERA - 19:44Domáce

Generálna prokuratúra dospela k záveru, že tieto zariadenia neplnia svoj účel a porušujú práva detí.

Štát odškodní obete policajnej akcie vo Vrbnici

Štát odškodní obete policajnej akcie vo Vrbnici

VČERA - 18:37Domáce

Slovenská republika uzavrela zmier s obeťami policajnej akcie vo Vrbnici z roku 2015.

5-ročného chlapca našli pod vplyvom alkoholu, mal vyše 2,5 promile

5-ročného chlapca našli pod vplyvom alkoholu, mal vyše 2,5 promile

VČERA - 17:56Domáce

Päťročný chlapec sa mal napiť z fľaše s alkoholom.

Prezidentka: K demokracii nepatrí snaha o politické ovládnutie médií

Prezidentka: K demokracii nepatrí snaha o politické ovládnutie médií

VČERA - 13:20Domáce

Zuzana Čaputová pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače pripomenula, že útoky na novinárov sú neakceptovateľné.