• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 8.5.2025Meniny má Ingrida
13°Bratislava

Ľudia si majú v obchodoch pýtať slovenské výrobky, kampaň potrvá týždeň

  • 11:40 10.10.2016
  • Bratislava
Ľudia si majú v obchodoch pýtať slovenské výrobky, kampaň potrvá týždeň

Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.

Podporiť predaj slovenských výrobkov a pomôcť naštartovať slovenskú ekonomiku je cieľom už tretieho ročníka kampane občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov s názvom S dôverou si pýtajme slovenské. Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.

„Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).

Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 % obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.

Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 % ľudí. Až 92 % Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 % respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.

Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Prezident: Fašistické zlo si nesmie nájsť nových kazateľov nenávisti

Prezident: Fašistické zlo si nesmie nájsť nových kazateľov nenávisti

DNES - 11:51Domáce

Prezident sa venoval aj aktuálnej situácii vo svete.

Šimečka: Hrôzy vojny si je potrebné pripomínať a poučiť sa z nich

Šimečka: Hrôzy vojny si je potrebné pripomínať a poučiť sa z nich

DNES - 11:49Domáce

Michal Šimečka si obete najväčšieho vojnového konfliktu v histórii uctil spolu s kolegami pri bratislavskom pamätníku na Slavíne.

KDH: Naša sloboda bola draho vykúpená obeťami 2. svetovej vojny

KDH: Naša sloboda bola draho vykúpená obeťami 2. svetovej vojny

DNES - 11:29Domáce

Milan Majerský pripomína, že 2. svetová vojna si vyžiadala desiatky miliónov obetí.

Iniciatíva Slovensko je Európa zorganizovala protestný pochod na Bradlo

Iniciatíva Slovensko je Európa zorganizovala protestný pochod na Bradlo

DNES - 10:56Domáce

Obyvatelia z rôznych častí Slovenska sa vo štvrtok dopoludnia zišli v Brezovej pod Bradlom, aby sa zúčastnili na pochode k Mohyle Milana Rastislava Štefánika.

Opozičné strany kritizujú prístup koalície k ÚS, rok a pol mu chýba sudca

Opozičné strany kritizujú prístup koalície k ÚS, rok a pol mu chýba sudca

DNES - 10:40Domáce

Opozícia kritizuje, že už takmer rok a trištvrte nedokázal parlament zvoliť kandidátov na uvoľnené jedno miesto sudcu Ústavného súdu SR.