• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 9.8.2022Meniny má Ľubomíra
24°Bratislava

Gaštany: 10 úžasných dôvodov, prečo ich jesť

  • 20:51 23.09.2016
  • Bratislava
Gaštany: 10 úžasných dôvodov, prečo ich jesť

Prezradíme vám, ako konzumácia gaštanov vplýva na vaše zdravie.

Gaštany poskytujú mnoho zdravotných výhod vďaka prítomnosti vitamínov, minerálov a antioxidantov. Sú tiež bohaté na foláty, dodávajú telu vitamíny B1, B2, B6 a kyselinu listovú. Tu je 10 úžasných zdravotných výhod gaštanov:

Antioxidanty

Gaštany sú dobrým zdrojom antioxidantov, ktoré telo potrebuje k boju proti starnutiu kože a vnútorných orgánov. Antioxidanty ničia voľné radikály, ktoré by sa inak viazali na živé bunky a oslabili tkanivá.

Regulujú zadržiavanie vody

Vďaka obsahu draslíka a nižšiemu množstvu sodíka môžu pomôcť zastaviť zadržiavanie vody.

Prevencia anémie

K chudokrvnosti zvyčajne dochádza v dôsledku nedostatku železa. Gaštany sú veľmi účinné pri znižovaní rizika anémie z dôvodu prítomnosti železa a medi.

Čítajte: Anémia: 7 potravín, ktoré s ňou bojujú

Silnejšie kosti

Meď je stopový prvok, ktorý zvyšuje pevnosť kostí, pomáha pri tvorbe červených krviniek, zlepšuje nervové funkcie a posilňuje imunitný systém.

Pomoc pri tvorbe červených krviniek

Gaštany sú dobrým zdrojom kyseliny listovej, ktorá je nevyhnutná pre tvorbu červených krviniek a syntézu DNA.

Znižujú krvný tlak

Draslík prítomný v gaštanoch pomáha pri udržiavaní zdravej hladiny krvného tlaku. Gaštany tak môžu pomôcť vášmu kardiovaskulárnemu zdraviu.

Dobré pre srdce

Zdravé tuky a antioxidanty v gaštanoch poskytujú ochranu pred chronickými ochoreniami súvisiacimi so srdcom. Vzhľadom na prítomnosť omega-3 mastných kyselín sú účinné pri znižovaní hladiny triglyceridov a zlého cholesterolu.

Bojujú proti infekciám

Šálka gaštanov obsahuje 62% odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Vitamín C je silný, vo vode rozpustný antioxidant, ktorý pomáha chrániť telo pred infekciami a eliminuje rakovinotvorné voľné radikály v tele.

Zabraňujú zápche

Gaštany poskytujú dobré množstvo vlákniny, ktorá pomáha tráveniu. Uľahčuje pohyb čriev a tým pomáha pri prevencii zápchy.

Čítajte: Mikróby v črevách - priberáte kvôli nim?

Udržujú rovnováhu elektrolytov

Gaštany sú veľmi účinné pri udržaní rovnováhy elektrolytov v našom tele. Je to vďaka prítomnosti draslíka a horčíka.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, goodhealthall.com, searchhomeremedy.com, Foto: pixabay
Najnovšie v kategóriiViac článkov
​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

DNES - 7:31Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

VČERA - 19:52Zdravie

Moderný svet sa len v máločom podobá na ten, v ktorom žili naši pravekí predkovia. Biorytmus človeka sa kedysi riadil podľa východu a západu slnka. Aké zvyky ho dnes zvyknú narušiť?

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

VČERA - 7:21Zdravie

O väčšine jedál a nápojov sa dá povedať, že pri striedmej konzumácii zdraviu výrazne neuškodia. Problém však nastáva pri ich nadmernom pití a jedení, čo je tiež prípad obľúbeného nápoja.

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

19:57 06.08.2022Zdravie

Ženám, ktoré vstúpia do menopauzy ešte pred 40-tkou, hrozia aj ďalšie následky. Takto sa predčasná menopauza podpisuje na zdraví.

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

19:29 06.08.2022Zdravie

Osteoporóza je ochorenie, pri ktorom dochádza k rednutiu a slabnutiu kostí v tele. Jeho nástup sa dá spomaliť aj pomocou stravy. Tento syr podľa odborníkov treba jesť častejšie.