• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 21.5.2025Meniny má Zina
21°Bratislava

PRIESKUM: Markízu sleduje polovica a JOJ tretina divákov

  • 14:19 24.08.2016
  • Bratislava
PRIESKUM: Markízu sleduje polovica a JOJ tretina divákov

Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje.

Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 percent, čo je medziročný pokles o tri percentá. Ukázal to najnovší prieskumu MML-TGI za prvý a druhý kvartál tohto roku spoločnosti Median SK.

Televíziu si tak denne zapínali takmer štyri milióny divákov. Najčastejšie si na diaľkových ovládačoch volili stanice TV Markíza, TV JOJ a Jednotka, ktoré sú aj naďalej komerčne najúspešnejšími.

TV Markízu sleduje denne polovica (51 %), TV JOJ tretina (33 %) a verejnoprávnu Jednotku štvrtina (26 %) ľudí. Dlhodobý líder na televíznom trhu pritom medziročne stratil, jeho konkurentom sa darilo. V dennej sledovanosti sa Markíza prepadla o dve percentá. Sledovanosť TV JOJ a Jednotky sa, naopak, zvýšila o jedno percento.

Štvrtou najsledovanejšou televíziou v prvom a druhom kvartáli tohto roku bola spravodajská TA3 so 6,8 percentnou sledovanosťou. Za ňou nasledovali stanice TV Doma (4,8 %), Dvojka (4,2 %), Plus (3,7 %), ČT1 (3,7 %), TV Dajto (3,5 %) a desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvára česká Prima (2,6 %).

V boji o diváka aj naďalej dominuje skupina Markíza Group, ktorej tri kanály dosiahli v parametri „sledoval včera“ súhrnnú sledovanosť 54 percent (medziročný pokles o dve percentá). Komerčnou dvojkou na trhu je JOJ Group, jej štyri kanály mali sledovanosť 35 percent (medziročný nárast o 1 %). Dva televízne kanály RTVS sledovalo 27 percent divákov (medziročný nárast o 1 %).

Najväčší podiel na televíznom trhu (39 %) mala v prvom a druhom kvartáli tohto roku TV Markíza, trhovou dvojkou bola TV JOJ s 22-percentným podielom na trhu, za ňou je Jednotka so 7–percentným podielom na trhu. Zvyšné TV stanice kontrolovali dokopy 22 percent trhu.

Prieskum realizovala agentúra Median SK v dňoch 11. januára až 26. júna na vzorke 4466 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Richard Müller získal za album Duety dvojnásobnú platinovú platňu

Richard Müller získal za album Duety dvojnásobnú platinovú platňu

VČERA - 8:25Kultúra

Legenda slovenskej a českej hudobnej scény Richard Müller má na konte ďalší úspech.

Víťazom piesňovej súťaže Eurovízia sa stal rakúsky spevák JJ

Víťazom piesňovej súťaže Eurovízia sa stal rakúsky spevák JJ

6:39 18.05.2025Kultúra

Víťazom 69. ročníka finále piesňovej súťaže Eurovízia za rok 2025 sa stal rakúsky spevák JJ s popovo opernou skladbou „Wasted Love“.

Populárny herec a držiteľ štyroch Českých levov Oldřich Kaiser má 70 rokov

Populárny herec a držiteľ štyroch Českých levov Oldřich Kaiser má 70 rokov

5:37 16.05.2025Kultúra

Ťažký týždeň referenta Kubrta, skúška z dejepisu a z priebehu Nežnej revolúcie, poučovanie pubertálneho chlapca – to sú scénky, ktoré vďaka dvojici Oldřich Kaiser a Jiří Lábus doslova zľudoveli.

Saudek: Mám veľmi rád Slovensko, Slovenky sú najkrásnejšie na svete

Saudek: Mám veľmi rád Slovensko, Slovenky sú najkrásnejšie na svete

21:45 13.05.2025Kultúra

Milovníci fotografií Jana Saudka zaplnili v utorok podvečer Stredoeurópsky dom fotografie v Bratislave, kde slávnostne otvorili výstavu Jan Saudek 90, prezentujúcej výber toho najlepšieho z celoživotnej tvorby umelca.

Začína sa piesňová súťaž Eurovízia, favoritom je Švédsko

Začína sa piesňová súťaž Eurovízia, favoritom je Švédsko

14:20 12.05.2025Kultúra

Vo švajčiarskom Bazileji sa v utorok začne piesňová súťaž Eurovízia.