Volkswagen Slovakia potrebuje ľudí na prácu s technológiami
- 16:25 13.08.2016
- Bratislava

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 4,5 milióna vozidiel.
Spoločnosť sa konceptom Priemysel 4.0 zaoberá už niekoľko rokov a víta všetky aktivity s ním súvisiace. „Priemysel 4.0 nám umožní vyrábať autá ešte individuálnejšie, efektívnejšie a šetrnejšie k prírodným zdrojom. Technológie v rámci Priemyslu 4.0 zároveň zaistia komplexné výrobné procesy. Celkovo očakávame vyššiu efektivitu procesov a väčšiu flexibilitu,“ uviedla pre TASR hovorkyňa firmy Lucia Kovarovič Makayová.
Zamestnanci spoločnosti majú podľa nej možnosť pracovať s najmodernejšími technológiami, pričom niektoré z nich sú nasadené vôbec po prvý raz nielen na Slovensku, ale aj v rámci celého koncernu. Aj v súčasnosti hľadá automobilka zamestnancov, ktorí budú vedieť s týmito technológiami pracovať. Pripravené má pre nich odborné školenia.
„Kým v minulosti sme hľadali napríklad veľa zváračov, dnes potrebujeme mechanikov, mechatronikov schopných pracovať so zváracími robotmi. V našom závode máme aktuálne približne 2000 robotov, o ktoré sa musí niekto starať. Ďalších 500 sa inštaluje aktuálne v novej karosárni Porsche,“ priblížila Kovarovič Makayová.
Volkswagen otvára v septembri spolu s partnermi prvý ročník Duálnej akadémie. Jej študenti sa so špičkovými technológiami stretnú už v dielňach. Po absolvovaní budú podľa hovorkyne pripravení do pracovného života, a to aj vďaka vyššiemu podielu praxe.
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 4,5 milióna vozidiel. Patrí k najväčším zamestnávateľom, exportérom i investorom v krajine. Zamestnáva vyše 10.800 ľudí. V závode v Bratislave vyrába automobily viacerých značiek, karosérie a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Kmec: Slovensku sa vyčerpal model založený na lacnej pracovnej sile
Slovensko sa momentálne nachádza na križovatke, pretože sa mu vyčerpal doterajší hospodársky model, ktorý bol zameraný na tvorbu hodnôt pri lacnej pracovnej sile.

Železničná doprava na Orave je prerušená
Bola zavedená náhradná autobusová doprava pre cestujúcich.

Vyhnúť sa transakčnej dani nie je ľahké, presun do zahraničia nepomôže
Mnohí podnikatelia zvažujú, ako by sa mohli vyhnúť plateniu novej transakčnej dane.

Hlas pripravil návrh na zmenu financovania politických strán
Koaličná strana Hlas-SD pripravila „konkrétny návrh“ na zmenu financovania politických strán. Na sociálnej sieti o tom informoval minister vnútra a predseda Hlasu-SD Matúš Šutaj Eštok.

Matovič: Kamenický dosiahol len zvýšenie dlhu, deficitu a horší rating SR
Práca Ladislava Kamenického podľa Igora Matoviča len škodí verejným financiám.