Pri meškaní či zrušení letu majú cestujúci nárok na kompenzácie

Meškajúci či zrušený let - aj takáto nepríjemnosť môže stretnúť dovolenkárov, ktorí sa vyberú za oddychom prostredníctvom leteckej dopravy.
To ustanovuje spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov. "Kompenzácie a všetky náhrady poskytujú cestujúcim letecké spoločnosti, s ktorými letia a u ktorých si kúpili letenku, nie letiská," priblížila Ševčíková.
Keď teda letecký dopravca odôvodnene očakáva, že let bude mať meškanie voči plánovanému času odletu dve hodiny alebo viac v prípade letov do vzdialenosti 1500 kilometrov (km) alebo tri hodiny a viac v prípade všetkých letov v rámci spoločenstva nad 1500 km a všetkých ostatných letov od 1500 km do 3500 km alebo štyri hodiny a viac v prípade ostatných letov, dopravca má poskytnúť cestujúcim jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania.
To môže byť podľa Ševčíkovej napríklad vo forme stravných poukážok na kúpu občerstvenia v prevádzkach na letisku. Okrem toho by mala letecká spoločnosť cestujúcemu ponúknuť bezplatne možnosť dvoch telefónnych hovorov alebo faxových správ či emailov.
V prípade, že sa očakáva, že odlet bude aspoň deň po pôvodne oznámenom čase odletu, má cestujúci nárok na hotelové ubytovanie. Zároveň má cestujúci nárok aj na prepravu medzi letiskom a miestom ubytovania.
Pritom keď let mešká aspoň päť hodín, cestujúci má nárok vybrať si z troch možností. Buď si vyberie úhradu úplných nákladov na letenku v cene, za ktorú bola kúpená, respektíve za časť nevykonanej alebo vykonanej cesty, ak let už naďalej neslúži účelu. Môže si tiež vybrať možnosť odletu pri najbližšej príležitosti alebo aj v neskoršom dátume či presmerovanie do cieľovej destinácie alternatívnou trasou.
"Podobne ako pri meškaní letu, aj v prípade zrušenia letu má cestujúci nárok na uhradenie celej ceny za letenku alebo na prebookovanie na náhradný odlet v najbližšom čase či na dostavenie sa do destinácie alternatívnou trasou," dodala Ševčíková. Rovnako ak je let dovolenkárovi zrušený a náhradný let je až na ďalší deň alebo neskôr, má nárok na ubytovanie, stravu a prepravu z letiska na hotel a späť.

SaS: Premiér a Hlas spoločne útočia na demokraciu na Slovensku
Snahy premiéra a strany Hlas-SD sa podľa Branislava Gröhlinga podobajú na autoritárske praktiky.

Šimkovičová odvolala riaditeľa Slovenského literárneho centra
Ministerka kultúry Martina Šimkovičová vo štvrtok odvolala Gustáva Murína z funkcie povereného generálneho riaditeľa Slovenského literárneho centra.

Remišová: Návrhy ministerstva vnútra favorizujú strany, ktoré si „vedia zarobiť vlastnou hlavou“
Podľa opozičných poslancov návrh ministerstva vnútra môže znamenať koniec jednej z mimoparlamentných strán.

Pozor, v tomto okrese úradujú podvodníci!
Podvodníci sa spoliehajú na niekoľko legiend, dôležité je overiť si identitu.

PS vyzýva ministra Šaška, aby našiel peniaze na nové, inovatívne lieky
Opozičné Progresívne Slovensko vyzýva ministra zdravotníctva Kamila Šaška, aby našiel peniaze na inovatívne lieky.