Ford spustil v Európe výrobu elektrického Focusu
Spoločnosť Ford Motor Company spustila v nemeckom meste Saarlouis výrobu úplne nového modelu Focus Electric. Ide o prvé úplné elektrické vozidlo, ktoré bude Ford vyrábať v Európe. K európskym zákazníkom sa dostane v júli.
Pohonná jednotka Focusu Electric je vybavená elektromotorom a lítium-iónovým akumulátorom. Dosahuje výkon 107 kW/145 k a vozidlo s ňou dosiahne najvyššiu rýchlosť 135 km/h. Electric sa od decembra 2011 vyrába v Severnej Amerike.
Každý model Electricu je vybavený plne integrovanou nabíjačkou s príkonom 6,6 kW. Nabíjanie v dĺžke dvoch až troch hodín z elektrickej siete zabezpečí vozidlu jazdný dosah približne 100 km. Plné nabitie akumulátorov trvá tri až štyri hodiny a zabezpečí jazdný dosah zhruba 160 km.
Electric má nové používateľské rozhranie s názvom SmartGauge, ktoré počíta a zobrazuje jazdný dosah na základe zostávajúceho množstva energie, jazdného štýlu vodiča, jeho spôsobu brzdenia a zrýchľovania či používania príslušenstva, ako je napríklad klimatizácia alebo audiosystém.
Sofistikovaná pohonná jednotka modelu Focus Electric využíva rekuperačné brzdenie. Vďaka nemu uloží až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa bežne stratí počas procesu brzdenia.
Inovatívna funkcia Brake Coach podporuje postupné brzdenie, aby sa do akumulátora podarilo vrátiť väčšie množstvo energie.
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
Čínsky výrobca elektrických áut BYD oznámil za 1. štvrťrok tohto roka rast zisku o viac než desatinu, tempo rastu je však najslabšie od roku 2022.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.
SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy
Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.