Košice: Pohyb chodcov po električkovej trati zakazujú dopravné značky
Dopravný podnik žiada všetkých chodcov, aby v záujme vlastnej bezpečnosti rešpektovali dopravné značky a nevyužívali električkové trate ako chodníky.
Na trakčných stĺpoch pozdĺž električkovej trate boli na košickom sídlisku Nad jazerom osadené nové dopravné značky zakazujúce chodcom vstup na trať. Dôvodom ich umiestnenia boli opakované upozornenia vodičov električiek na nebezpečný voľný pohyb chodcov po trati. TASR o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová.
Problémy s chodcami majú vodiči koľajových vozidiel v Košiciach predovšetkým na sídlisku Nad jazerom. „Tam sa často stáva, že ľudia, v snahe vyhnúť sa frekventovanej Slaneckej ceste, na ktorej nie sú vybudované chodníky, používajú ako chodník priamo električkovú trať. Najkritickejšie je to v okolí nákupných centier,“ uviedla hovorkyňa.
Električka má v porovnaní s automobilom výrazne dlhšiu brzdnú dráhu. Napríklad pri rýchlosti 40 kilometrov za hodinu to môže byť až 55 metrov. „Chodci často neberú do úvahy hmotnosť vozidla, jeho brzdnú dráhu ani fakt, že vodič električky nemá okrem brzdenia inú možnosť ako zrážke zabrániť,“ vysvetlila Karaffová. Niekoľkotonový dopravný prostriedok sa totiž na rozdiel od auta chodcovi vyhnúť nedokáže.
Následky takýchto nehôd bývajú preto podľa slov hovorkyne dopravného podniku vo väčšine prípadov tragické. Chodec, ktorý vstúpi do jazdnej dráhy električky, okrem seba ohrozuje aj cestujúcich. „Ak vodič použije núdzovú brzdu, môže dôjsť k ich pádu aj zraneniu,“ dodala.
DPMK preto žiada všetkých chodcov, aby v záujme vlastnej bezpečnosti rešpektovali dopravné značky a nevyužívali električkové trate ako chodníky. Prechádzanie pomedzi tieto dopravné prostriedky, často so slúchadlami v ušiach, môže mať pre chodcov tragické následky.
Problémy s chodcami majú vodiči koľajových vozidiel v Košiciach predovšetkým na sídlisku Nad jazerom. „Tam sa často stáva, že ľudia, v snahe vyhnúť sa frekventovanej Slaneckej ceste, na ktorej nie sú vybudované chodníky, používajú ako chodník priamo električkovú trať. Najkritickejšie je to v okolí nákupných centier,“ uviedla hovorkyňa.
Električka má v porovnaní s automobilom výrazne dlhšiu brzdnú dráhu. Napríklad pri rýchlosti 40 kilometrov za hodinu to môže byť až 55 metrov. „Chodci často neberú do úvahy hmotnosť vozidla, jeho brzdnú dráhu ani fakt, že vodič električky nemá okrem brzdenia inú možnosť ako zrážke zabrániť,“ vysvetlila Karaffová. Niekoľkotonový dopravný prostriedok sa totiž na rozdiel od auta chodcovi vyhnúť nedokáže.
Následky takýchto nehôd bývajú preto podľa slov hovorkyne dopravného podniku vo väčšine prípadov tragické. Chodec, ktorý vstúpi do jazdnej dráhy električky, okrem seba ohrozuje aj cestujúcich. „Ak vodič použije núdzovú brzdu, môže dôjsť k ich pádu aj zraneniu,“ dodala.
DPMK preto žiada všetkých chodcov, aby v záujme vlastnej bezpečnosti rešpektovali dopravné značky a nevyužívali električkové trate ako chodníky. Prechádzanie pomedzi tieto dopravné prostriedky, často so slúchadlami v ušiach, môže mať pre chodcov tragické následky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pravoslávni kresťania oslavujú najväčší sviatok, Paschu
DNES - 7:47Domáce
Pravoslávni kresťania na Slovensku i vo svete, ktorí sa riadia podľa juliánskeho kalendára, vstúpili v pondelok do Veľkého či Strastného týždňa, počas ktorého si pripomínajú utrpenie, smrť a pochovanie Ježiša Krista.
SHMÚ varuje: Tri okresy zasiahnu prudké lejaky s krúpami, hrozí aj povodeň
VČERA - 18:48Domáce
Meteorológovia vydali výstrahu pred búrkami s krúpami v troch okresoch.
Obec na juhu Slovenska varuje pred psovitou šelmou
VČERA - 18:21Domáce
Obyvatelia by mali byť obozretní.