REGIOJET: Prestaňte plytvať peniazmi daňových poplatníkov na dotácie spojov
- 15:45 12.01.2017
- Bratislava
RegioJet vyzýva ministerstvo, aby zverejnilo závery analýzy a prestalo plytvať peniazmi daňových poplatníkov na dotácie spojov, ktoré nezabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť.
Český dopravca RegioJet upozorňuje v tlačovej správe na plytvanie peňazí Ministerstvom dopravy SR na stratové nočné vlaky a Pendolino z Čiech:
Ministerstvo dopravy dotuje ročne 6,2 miliónmi EUR stratové nočné vlaky a Pendolino z Čiech. Tie vozia priemerne len 101 cestujúcich a nemajú nič spoločné so zaistením základnej dopravnej obslužnosti
Samotné ministerstvo si vypracovalo analýzu s jednoznačným záverom, že sa jedná o plytvanie peniazmi. Vyzývame ho, aby ju zverejnilo a tieto spoje okamžite prestalo dotovať.
Dva medzinárodné nočné spoje EuroNight so spacími vozňami a prémiový povinne miestenkové vlak SuperCity Pendolino z Prahy do Košíc a späť dotuje slovenské ministerstvo dopravy ročne sumou 6,2 milióna EUR. A to v situácii, keď na iných slovenských tratiach nie sú peniaze na dotovanie osobných vlakov, ktoré by vozili ľudí do práce, žiakov do škôl a kedy ministerstvo odmieta povoliť zľavy pre sociálne skupiny v komerčných vlakoch s nepravdivým odkazom, že by to znamenalo navýšenie miery dotácií. Na nezmyselné dotovanie nočných vlakov, ktoré predstavujú de facto pojazdný hotel na koľajniciach a povinne miestenkového Pendolina upozorňuje PREDOVŠETKÝM ŠTÚDIA SAMOTNÉHO MINISTERSTVA, ktorú nechal vypracovať úradníkov ministerstva ešte bývalý minister dopravy Roman BRÉCELY.
Záver štúdie je jednoznačný - týmito vlakmi cestuje priemerne LEN 101 CESTUJÚCICH na trase Košice - Praha a výsledkom je ročná strata 6,2 miliónov EUR. Na jedného cestujúceho tak Ministerstvo dopravy dopláca približne € 28,- a to napriek tomu, že si cestujúci v týchto spojoch platia drahé medzinárodné cestovné lístky. Na území Českej republiky tieto spoje dotované nie sú a České dráhy ich prevádzkujú na vlastné komerčné riziko.
Ak by cestujúci išiel medzinárodným expresom RegioJetu, ktorý premáva súbežne so štátnymi vlakmi, zaplatí za lístok iba € 10,- a to bez toho, aby na ich prevádzku štát prispieval jediným centom. Expresy RegioJetu vozia na tejto linke priemerne 500 cestujúcich a ich prevádzka je zisková.
Vyzývame ministerstvo - zverejnite závery analýzy a prestaňte plytvať peniazmi daňových poplatníkov na dotácie spojov, ktoré nezabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť
RegioJet vyzýva Ministerstvo dopravy, aby čo najskôr behom nasledujúcich dní zverejnilo analýzu, a aby minister ako dobrý hospodár čo najskôr prijal jasné manažérske rozhodnutie a prestal zbytočne dotovať vlaky, ktoré nevozia žiadne deti do škôl, ani zamestnancov do práce.
"Analýza je dokončená, obsahuje jasné čísla a umožňuje, aby minister prijal jednoduché manažérske rozhodnutie ihneď zastaviť plytvanie peniazmi," hovorí Radim JANČURA, majiteš spoločnosti RegioJet a dodáva: "Iba zlý minister sa nedokáže na základe jasných čísel rozhodnúť a bude zadávať ďalšiu analýzu ako ďalej postupovať a bude umelo dotovať niečo, čo je v tejto situácii viac ako nemravné. A ja verím, že pán Arpád ÉRSEK je dobrý minister," dodáva Radim JANČURA.
RegioJet pridáva ďalšie spoje na linku Praha - Košice. Žiadne dotácie nepoberá a jeho vlaky vozia 5x viac cestujúcich ako tie štátne
RegioJet už informoval Ministerstvo dopravy o tom, že rozšíri počet svojich expresov na linke Praha - Košice, ktoré štát nebude musieť dotovať jediným centom a ktoré vozia 5x viac cestujúcich ako vlaky ZSSK. RegioJet bude po novom na túto linku vypravovať namiesto dvoch párov až tri páry vlakov a to každý deň v každom smere. Súčasne je RegioJet pripravený trasu nočného vlaku z Prahy predĺžiť až do Michaloviec a Humenného a zabezpečiť priame nočné spojenie týchto miest s českou Prahou.
Info.sk informoval hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.
Slovenské elektrárne mali vlani čistý zisk 559 miliónov eur
Slovenské elektrárne sa vlani prehupli zo straty 255 miliónov eur v roku 2022 do čistého zisku 559 miliónov eur. Spoločnosť zároveň znížila svoju zadlženosť o 139 miliónov eur na 4,075 miliardy eur.
Robert Kaliňák: Vysoká úroveň ťažkého a obranného priemyslu SR láka aj iné krajiny
Slovenská republika je dlhodobo známa vysokou úrovňou ťažkého a osobitne obranného priemyslu. Mnohé krajiny chcú preto so Slovenskom v tejto oblasti spolupracovať.
Policajti zasahovali v pobočkách jednej z bánk na celom Slovensku
Viaceré pracoviská banky ostali zatvorené.
Saková: V Azerbajdžane vidíme obrovské príležitosti pre slovenské firmy
Uviedla to v utorok pri príležitosti otvorenia podnikateľského fóra v hlavnom meste Azerbajdžanu Baku ministerka hospodárstva Denisa Saková.
SOI upozorňuje na nebezpečné výrobky, spotrebiteľom hrozí úraz elektrickým prúdom
Zo slovenského trhu sťahujú nebezpečné produkty.