• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 22.5.2025Meniny má Júlia, Juliana
14°Bratislava

Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá pre škandál VW

  • 18:30 09.05.2016
  • Soul
Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá pre škandál VW

To je zlá správa pre európskych výrobcov luxusných vozidiel, ktorí donedávna patrili medzi najväčších dovozcov zahraničných áut na juhokórejský trh.

Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá. Dôvodom je emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen (VW), ale aj prísnejšie zdaňovanie firemných áut. To je zlá správa pre európskych výrobcov luxusných vozidiel, ktorí donedávna patrili medzi najväčších dovozcov zahraničných áut na juhokórejský trh. Informovala o tom agentúra Reuters.

Predaj áut z dovozu v tejto ázijskej krajine sa za štyri mesiace do konca apríla znížil o 4 % na 73.844 vozidiel. To je výrazná zmena po vlaňajšom náraste ich predaja o 24 %. Rok 2015 bol pritom šiestym v rade, keď sa dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei zvýšil o dvojciferné číslo.

Výsledky za prvé štyri mesiace sú v ostrom kontraste s predajom áut domácich automobiliek, ktorý stúpol o 6 %. Podporilo ho aj dočasné zníženie nepriamej dane, ktoré končí v júni.

Najviac pritom klesol dopyt po vozidlách s dieselovým motorom, kedysi najpredávanejších áut z dovozu. Odbyt samotného Volkswagenu sa za prvé štyri mesiace roka prepadol o 30 % na 8303 kusov a predaj modelov Audi klesol o 27 % na 7910 áut.

Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v sledovanom období pokles predaja na juhokórejskom trhu o 0,9 % na 13.683 vozidiel, zatiaľ čo konkurenčný Mercedes-Benz predal 16.805 áut, o 11 % viac ako vlani.

Podiel zahraničných automobiliek na juhokórejskom trhu sa za uplynulú dekádu zvýšil až o päťnásobok na vlaňajších 15,5 %. Najväčší dopyt bol pritom po luxusných modeloch z Európy, vrátane nemeckých sedanov s dieselovým motorom.

Ale škandál VW všetko zmenil. Koncern sa vlani na jeseň priznal, že do dieselových áut namontoval softvér, ktorý pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. A po celom svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Nemecký koncern už čelí hromadným žalobám aj pokutám a čakajú ho obrovské výdavky spojené s odstránením zlého softvéru.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Hlas pripravil návrh na zmenu financovania politických strán

Hlas pripravil návrh na zmenu financovania politických strán

VČERA - 20:13Ekonomické

Koaličná strana Hlas-SD pripravila „konkrétny návrh“ na zmenu financovania politických strán. Na sociálnej sieti o tom informoval minister vnútra a predseda Hlasu-SD Matúš Šutaj Eštok.

Matovič: Kamenický dosiahol len zvýšenie dlhu, deficitu a horší rating SR

Matovič: Kamenický dosiahol len zvýšenie dlhu, deficitu a horší rating SR

VČERA - 18:57Ekonomické

Práca Ladislava Kamenického podľa Igora Matoviča len škodí verejným financiám.

PS upozornilo na zlý stav verejných financií, vyjadrenia koalície sú klamlivé

PS upozornilo na zlý stav verejných financií, vyjadrenia koalície sú klamlivé

VČERA - 18:52Ekonomické

Michal Šimečka upozornil, že Slovensko má jeden z najnižších hospodárskych rastov v okolitých krajinách.

Fico: Vláda stabilizovala verejné financie, zdedila ich najhoršie v EÚ

Fico: Vláda stabilizovala verejné financie, zdedila ich najhoršie v EÚ

VČERA - 18:13Ekonomické

Podľa premiéra chce vláda odovzdať verejné financie svojim nástupcom v "normálnom" stave.