Peugeot chce zvýšiť tržby aj zisk, plánuje ofenzívu nových produktov
- 12:21 05.04.2016
- Paríž

Firmu ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska vláda. Po rozsiahlej reštrukturalizácii sa však dostala z problémov a dokonca chce obnoviť vyplácanie dividend.
Generálny riaditeľ Carlos Tavares označil nový program automobilky za "globálnu ofenzívu produktov a technológií" a jej cieľom je priniesť firme organický rast zisku.
Peugeot už zvýšil svoje ciele pre zisk a počíta s uvedením nových áut na trh. Automobilka prešla reštrukturalizáciou. Nevyhla sa pritom ani zatvoreniu jedného zo svojich závodov či zmrazeniu platov a musela zosekať aj počet vyrábaných modelov. To Peugeotu pomohlo dostať sa z problémov a dosiahnuť svoje predchádzajúce ciele ešte pred plánovaným termínom. Teraz sa chce sústrediť na súboj s konkurenciou a pripravil nový program.
Známkou dôvery v pozitívny výboj je aj oznámenie, že od tohto roku obnoví vyplácanie dividend vo výške 25 % zo zisku. Podľa agentúry Bloomberg Peugeot naposledy vyplatil akcionárom dividendy v roku 2011.
Francúzska automobilka najnovšie plánuje zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 % a o ďalších 15 % do roku 2021. Má jej pritom pomôcť uvedenie nových modelov. Každá z troch značiek francúzskeho koncernu - Peugeot, Citroën a DS - má ročne uviesť na trh jeden nový model. Do roku 2021 tak chce predstaviť 26 nových modelov, vrátane pick-upov, z toho sedem hybridných vozidiel a štyri elektromobily, a to aj vďaka prepojeniu technológií jednotlivých značiek.
Pre Tavaresa je tiež kľúčové nájsť odpoveď na otázku, prečo je koncern taký závislý od dopytu na európskom trhu, ktorý sa vlani podieľal až 62 % na jeho celkovom predaji. Práve to automobilku počas európskej dlhovej krízy zrazilo na kolená. V roku 2014 tak musela požiadať o pomoc francúzsku vládu a získať investora, ktorým sa stala čínska firma Dongfeng Motor. A hoci európsky trh s autami ožil, odborníci neočakávajú, že sa predaj áut tak skoro vráti na úroveň ako pred krízou.
Peugeot je síce v rámci Európy veľkým hráčom, jeho globálny predaj, ktorý vlani dosiahol 2,97 milióna vozidiel, však zaostáva za konkurenciou. Napríklad jeho francúzsky rival Renault spolu s japonským partnerom Nissan predali vlani dohromady 8,5 milióna áut. A najväčšia európska automobilka Volkswagen hlási za rok 2015 takmer 10 miliónov predaných vozidiel.
Peugeot preto plánuje výrobu v juhovýchodnej Ázii a hľadá partnera v Indii.

ZSSK prijala po mimoriadnej udalosti v Poprade viaceré opatrenia
V súvislosti s mimoriadnou udalosťou v Poprade, poškodení mosta, ku ktorému došlo v stredu (14. 5.) v skorých ranných hodinách, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prijala viaceré opatrenia s cieľom čo najviac uľahčiť ľuďom c

Mihók: Globálna politika a ekonomika sa nachádza v kŕči
Globálna politika a ekonomika sa nachádza v kŕči, v ešte horšom kŕči je Európa a v rámci nej EÚ, tvrdí predseda SOPK Peter Mihók.

Fico: Konsolidácia zostáva mimoriadnou prioritou súčasnej vlády
Konsolidácia zostáva mimoriadnou prioritou súčasnej vlády. Uviedol to okrem iného na štvrtkovom zhromaždení delegátov Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory predseda vlády Robert Fico.

KDH: Vláda nedostatočne rieši problémy rodín s bývaním či pracovnými možnosťami
Jedným z problémov krajiny je, že mladí ľudia odchádzajú za prácou do zahraničia, pripomína KDH.

Bratislavské letisko vlani hospodárilo so ziskom takmer 2,5 milióna eur
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave skončilo vlaňajší rok v zisku takmer 2,5 milióna eur.