Ruský miliardár A. Rotenberg chce údajne podiel v Aeroflote
- 18:29 03.04.2016
- Moskva

Štát vlastní v Aeroflote podiel 51,17 % a ďalších 3,26 % patrí štátnemu priemyselno-zbrojnému holdingu RosTech, ktorý vedie Sergej Čemesov, spojenec Vladimira Putina.
Rusko potrebuje peniaze. Prepad cien ropy, aj napriek prvým známkam oživenia, spôsobuje v rozpočte obrovské diery a sankcie nedovoľujú krajine získavať úvery v zahraničí. Ruská vláda preto začala tento rok zvažovať možnosť predaja podielov vo viacerých štátnych podnikoch, hoci ešte donedávna to odmietala. Na zozname sa nachádzajú ropné koncerny ako Rosnefť a Bašnefť, producent diamantov Alrosa, banky VTB a Sberbank, ako aj prepravné spoločnosti, napríklad lodiarsky Sovkomflot alebo Aeroflot.
Štát vlastní v Aeroflote podiel 51,17 % a ďalších 3,26 % patrí štátnemu priemyselno-zbrojnému holdingu RosTech, ktorý vedie Sergej Čemesov, spojenec Vladimira Putina. Podľa správ Financial Times by ďalší Putinov spojenec Arkadij Rotenberg mal získať 25 %. Ruský prezident už údajne predaj schválil. Burzová hodnota Aeroflotu sa v súčasnosti odhaduje zhruba na 9,7 miliardy USD (8,48 miliardy eur).
Rotenberg správu Financial Times poprel. "Neplánujeme kúpiť žiadne podiely v Aeroflote," vyhlásil miliardárov hovorca. Špekulácie odmieta aj dlhoročný Rotenbergov obchodný partner Alexander Ponomarenko a samotný Aeroflot. Podľa leteckej spoločnosti by totiž privatizácia priniesla viac problémov než úžitku. Aeroflot totiž podporuje veľkými objednávkami domácich výrobcov lietadiel a zároveň získava podiely z preletov zahraničných aerolínií nad Sibírou, ktoré ročne dosahujú až 300 miliónov eur. Po privatizácii by túto svoju politiku aj príjmy mohla spoločnosť len veľmi ťažko obhájiť.
(1 EUR = 1,1432 USD)

Tomáš: Od roku 2026 by sa nemuseli rodičom starajúcim sa o deti znižovať dôchodky
Obdobie, keď sa jeden z rodičov staral o dieťa na materskej, respektíve rodičovskej dovolenke, by sa malo započítavať do dôchodku.

Generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako sa vzdal funkcie
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako sa vzdal svojej funkcie.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál
Európska komisia plánuje predložiť legislatívny návrh pre celoeurópsky osobný dôchodkový produkt, pričom má dostať novú podobu.