Britské reťazce prenajímajú priestory konkurencii a zábavným aktivitám
- 17:04 06.03.2016
- Londýn

Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov.
Príkladom je supermarket Tesco vo Woolwichi, v juhovýchodnej časti Londýna, ktorý začína ponúkať odevy značiek Dorothy Perkins, Burton či Evans. Značky, ktoré doteraz ponúkala konkurencia, dostali k dispozícii takmer 1860 štvorcových metrov (m2) z celkovej plochy vyše 11.000 m2. Na tejto ploche Tesco pôvodne ponúkalo svoje hračky, kancelárske potreby a technológie, z ktorých mnohé sú teraz dostupné len na internetovej stránke reťazca.
Britská trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov. Hovorca Tesco uviedol, že Woolwich je názorným príkladom novej stratégie, ktorá má zákazníkom ponúknuť väčší výber a motivovať k opätovnej návšteve.
Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov. Podľa odborníkov však nie je vylúčené, že k exodu sa pripoja aj veľké reťazce, ako Tesco či Marks & Spencer. Podľa Centra prieskumu maloobchodu sa podiel internetu v Británii na celkovom maloobchodnom predaji vlani medziročne zvýšil z 13,5 % na 15,2 %. Pre porovnanie, v Nemecku bol v minulom roku podiel internetu 11,6 %, vo Francúzsku 8,0 % a v Taliansku len 2,5 %.
Britský sektor supermarketov v rokoch 2007 až 2014 rozšíril predajnú plochu približne o 3,2 milióna m2. Stalo sa tak napriek tomu, že online predaj je na vzostupe a tento vývoj je nezastaviteľný.
Britská dvojka Sainsbury priznal 6 % nevyužitej predajnej plochy, čiže takmer 140.000 m2. V rámci snahy zachovať supermarkety otvorené chce Sainsbury využiť akvizíciu spoločnosti Home Retail, vrátane jeho maloobchodnej dcéry Argos, v hodnote 1,3 miliardy GBP (1,68 miliardy eur). Argos by tak so svojimi koncesiami mohol zaplniť voľný priestor.
Ak reťazce nebudú schopné zabezpečiť ziskovosť svojich supermarketov, budú ich musieť zatvoriť. Tesco od príchodu nového prezidenta Davea Lewisa v roku 2014 zatvorilo 61 obchodov, britská štvorka Morrisons 21 a plánuje zatvoriť sedem ďalších. Najväčší britský odevný reťazec Marks & Spencers je podľa analytikov zrelý na kompletnú racionalizáciu supermarketov. Spoločnosť prevádzkuje v Británii takmer 900 obchodov, i keď sa snaží viac priestoru uvoľniť pre ziskovejšie potraviny.
(1 EUR = 0,77483 GBP)

ZSSK prijala po mimoriadnej udalosti v Poprade viaceré opatrenia
V súvislosti s mimoriadnou udalosťou v Poprade, poškodení mosta, ku ktorému došlo v stredu (14. 5.) v skorých ranných hodinách, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prijala viaceré opatrenia s cieľom čo najviac uľahčiť ľuďom c

Mihók: Globálna politika a ekonomika sa nachádza v kŕči
Globálna politika a ekonomika sa nachádza v kŕči, v ešte horšom kŕči je Európa a v rámci nej EÚ, tvrdí predseda SOPK Peter Mihók.

Fico: Konsolidácia zostáva mimoriadnou prioritou súčasnej vlády
Konsolidácia zostáva mimoriadnou prioritou súčasnej vlády. Uviedol to okrem iného na štvrtkovom zhromaždení delegátov Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory predseda vlády Robert Fico.

KDH: Vláda nedostatočne rieši problémy rodín s bývaním či pracovnými možnosťami
Jedným z problémov krajiny je, že mladí ľudia odchádzajú za prácou do zahraničia, pripomína KDH.

Bratislavské letisko vlani hospodárilo so ziskom takmer 2,5 milióna eur
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave skončilo vlaňajší rok v zisku takmer 2,5 milióna eur.