Nemecká vláda stále vlastní len minimum vozidiel s nízkymi emisiami
- 15:11 05.03.2016
- Berlín

Modely s nízkymi emisiami tvoria viac než 10 % vozových parkov len piatich zo 14 ministerstiev.
Nemecká vláda pritom ešte v roku 2011 stanovila cieľ, že 10 % nových alebo novo prenajatých vozidiel vládnych inštitúcií nepresiahne emisie 50 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer. Paradoxne Úrad kancelára vlastní len 5 % vozidiel s emisiami pod touto hranicou.
Jednotkou je Tlačová kancelária vlády s podielom až 44 %, dvojkou rezort dopravy s 33 %. Nad 10-percentnú hranicu sa dostali ministerstvá výskumu (19 %), životného prostredia (18 %), hospodárstva (16,7 %) a zdravotníctva (15 %). Medzi hriešnikov patria rezorty obrany (menej než 1 %), rodiny a sociálnych vecí (1,3 %), financií (asi 2,2 %) a pôdohospodárstva (zhruba 2,2 %). Na poslednom mieste sa nachádza ministerstvo spravodlivosti, ktoré nevlastní ani jediné vozidlo pod uvedenou hranicou emisií.
"Ako chce vláda presvedčiť spolkové krajiny, obce, spoločnosti a občanov, aby si kupovali elektromobily, keď sama nevie ísť príkladom?," kritizuje dopravný expert Strany zelených Stephan Kühn. Pritom vláda v súčasnosti diskutuje o dodatočných bonusoch pre elektromobily s cieľom podporiť ich nákup vo verejnej správe.

Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu
Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená.

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve
Zákon o kontrolnej činnosti v samospráve je potrebný, ukotvenie hlavného kontrolóra v legislatíve je nepostačujúce.

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru
Strana Za ľudí podáva podnet na úrad Európskej prokuratúry pre podozrenia z neoprávneného čerpania eurofondov v rámci dotácií poskytovaných Pôdohospodárskou platobnou agentúrou.

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA
Clo na úrovni stoviek percent znamená koniec obchodu a ak by sa naozaj zaviedlo, výrazne by zasiahlo aj slovenský priemysel.

Ráž: Diaľnica D3 má vydané rozhodnutia v procese EIA
Všetky tri chýbajúce úseky diaľnice D3 už majú vydané rozhodnutie v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).