• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 13.8.2022Meniny má Ľubomír
20°Bratislava

Viete, čo kupujete? Pozor na tieto zdanlivo zdravé jedlá

  • 16:05 21.05.2013
  • BRATISLAVA
Viete, čo kupujete? Pozor na tieto zdanlivo zdravé jedlá

Keď prechádzate s nákupným vozíkom pomedzi uličky v supermarkete, môže sa vám veľmi ľahko stať, že vás upútajú potraviny, či už svojim názvom alebo popisom, ktoré majú okolo seba akúsi “zdravú svätožiaru”.

Ak vám stačí prečítať si názov potraviny, aby ste sa nechali zlákať, skúste venovať čas aj dôkladnému prečítaniu nálepky s obsahom, aby ste vedeli čo naozaj kupujete. Zdravo pôsobiace jedlo totiž nemusí byť pre vás také dobré, ako si myslíte. Tu je niekoľko potravín, ktorých názov znie lepšie a zdravšie ako naozaj sú.

Ryžové chlebíčky s polevou

Chlebíčky bez polevy sú vyrobené z celozrnnej ryže a síce nemajú ideálnu výživovú hodnotu, ale dajú sa považovať za zdravé jedlo. Ak je však na nich však veľa čokolády alebo karamelu, už to pre veľké množstvo cukru neplatí.

Wafle vyrobené s “celozrnnou zložkou”

Asi by ste si nedali maslo a sirup do misky celozrnných lupienkov – ale ak porovnáte nutričné hodnoty waflí a lupienkov, nie je tam veľký rozdiel. Hľadajte wafle, ktoré sú 100% celozrnné. Dajte si na ne jablkové pyré, alebo čerstvé ovocie a škoricu.

Hrozienka v jogurte

Ak si myslíte, že toto je ten správny spôsob ako jesť ovocie a jogurt, mýlite sa. Poleva hrozienok obsahuje iba štipku jogurtového prášku, ale je bohatá na tuk. Kalorická hodnota uvedená na obale sa môže zdať nízka, všimnite si však objem dávky – je minimálna. Hrozienka sú síce považované za ovocie, ale pretože sú sušené, dávka je malá. Zamiešajte si niekoľko hrozienok do jogurtu a máte ľahšiu a zdravšiu pochúťku.

Tuniakový sendvič

Nepredpokladajte, že ryba je vždy zdravšia ako iné mäsá – záleží na príprave. Tuniakové sendviče sú zvyčajne plné majonézy (približne 100 kalórií na polievkovú lyžicu) a môžu obsahovať až toľko kalórií a gramov tuku ako bežný hamburger z rýchleho občerstvenia.

Čítajte: Hyperaktívne dieťa? Na vine môže byť strava!

Skúste chudé morčacie mäso, kuracie prsia alebo zmiešajte konzervovaného tuniaka s cottage cheesom alebo roztlačeným avokádom a máte oveľa zdravšiu nátierku.

Cereálne tyčinky

Cereálny – to znie zdravo a celozrnne, ale mnoho cereálnych tyčiniek obsahuje málo celozrnnej múky a veľa cukru. Urobili by ste lepšie, keby ste zjedli dve alebo tri figové tyčinky – pritom si dáte aj trocha ovocia.

Čipsy z ovocia alebo zeleniny

Aj keď je lupienok vyrobený z pokrájaného jablka, stále je vyprážaný v tuku a preto je nabitý kalóriami. Jedzte čerstvé ovocie a zeleninu, tak ako príroda chcela. Svoju chuť na niečo slané a chrumkavé uspokojte hrsťou orieškov alebo 100-percentným celozrnným krekrom.

Čítajte: Umlčte hlad bez výčitiek! Siahnite po správnych potravinách

Fľaškové čajové nápoje

Čaj z vylúhovaných čajových lístkov alebo vrecúška, ktorý si urobíte sami, je zdravý a je na míle vzdialený od fľaškovaných nápojov, ktoré sa začínajú slovom čaj a končia zoznamom príchutí a cukrom. Množstvo čajových nápojov sa predáva v pollitrových fľašiach, ktoré obsahom predstavujú dvojitú porciu, čiže prijímate skoro tretinu šálky cukru v každej fľaši. Urobte si domáci čaj a slabučko oslaďte, aby bol chutný.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: WEBNOVINY, Herbalife
Najnovšie v kategóriiViac článkov
​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

19:52 08.08.2022Zdravie

Moderný svet sa len v máločom podobá na ten, v ktorom žili naši pravekí predkovia. Biorytmus človeka sa kedysi riadil podľa východu a západu slnka. Aké zvyky ho dnes zvyknú narušiť?

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

7:21 08.08.2022Zdravie

O väčšine jedál a nápojov sa dá povedať, že pri striedmej konzumácii zdraviu výrazne neuškodia. Problém však nastáva pri ich nadmernom pití a jedení, čo je tiež prípad obľúbeného nápoja.

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

19:57 06.08.2022Zdravie

Ženám, ktoré vstúpia do menopauzy ešte pred 40-tkou, hrozia aj ďalšie následky. Takto sa predčasná menopauza podpisuje na zdraví.

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

19:29 06.08.2022Zdravie

Osteoporóza je ochorenie, pri ktorom dochádza k rednutiu a slabnutiu kostí v tele. Jeho nástup sa dá spomaliť aj pomocou stravy. Tento syr podľa odborníkov treba jesť častejšie.