• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 2.3.2024Meniny má Anežka
Bratislava

Ovsené vločky: Prečítajte si dôvody, prečo by vo vašom jedálničku nemali chýbať

  • 20:11 16.11.2015
  • Bratislava
Ovsené vločky: Prečítajte si dôvody, prečo by vo vašom jedálničku nemali chýbať

Ľahké, zdravé a pomerne lacné ovsené vločky sú výbornou alternatívou pre vaše raňajky alebo aj večeru. Hoci na prvý pohľad nemusia vyzerať lákavo, dajú sa pripraviť na veľa chutných a zdravých spôsobov.

Zabudnite na müsli, ktoré draho ponúkajú v obchodoch. Väčšinou narazíte na balíky, kde prevláda cukor oproti zdravým zložkám. Vyskúšajte namiesto toho obyčajné ovsené vločky, ktoré si môžete upraviť podľa vlastnej chuti a energetických potrieb.

Čítajte: Vláknina pre štíhle a zdravé telo. Ako ju získame?

Sú výbornou voľbou pre ľudí, ktorí sa snažia zhodiť niekoľko kilogramov alebo si udržať váhu a pritom jesť zdravo. Vďaka vysokému obsahu vlákniny zasýtia na dlhšiu dobu a súčasne efektívne prečistia črevá. Sú vhodné aj pre diabetikov, pretože sacharidy sa postupne uvoľňujú, čím sa glykemický index udržuje v rovnováhe.

Čo obsahujú

Majú vysoký obsah vlákniny, lectínu, betaglukánu a tiež istý podiel bielkovín. Z minerálov je vo vločkách zastúpený horčík, zinok, železo, selén a jód. A z vitamínov tu nájdeme hlavne vitamín B a E.

Ako nám prospievajú

  • Znižujú cholesterol
  • Znižujú riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení
  • Stabilizujú hladinu cukru v krvi
  • Znižujú krvný tlak
  • Chránia pred rakovinou prsníka
  • Pomáhajú mozgu vyrovnať sa so stresom
  • Zjemňujú pokožku
  • Podporujú imunitu
  • Fungujú preventívne voči osteoporóze

Ako si ich pripraviť

Najjednoduchšie je ich jesť suché. Môžete ich primiešať do jogurtu alebo mlieka. Vhodnou kombináciou k vločkám sú aj orechy, napríklad mandle či lieskovce, a tiež čerstvé alebo sušené ovocie, či semiačka. Pri sušenom ovocí aj orechoch si ale dávajte pozor na množstvo, ktoré skonzumujete, aby raňajky ostali zdravé.

Ovsené vločky môžete uvariť na vode alebo aj na mlieku. Osladiť ich môžete napríklad medom. Vhodné je použiť aj škoricu alebo kvalitné horké kakao na dochutenie. Vločky sa dajú využiť aj do pečenia, napríklad si z nich, banánu, medu a orechov môžete spraviť cesto a vypiecť malé okrúhle koláčiky.

Možností a receptov na zdravé jedlá z vločiek je neúrekom. Dajte im teda vo vašom jedálničku šancu.

Zdroj: Info.sk, DK, top10homeremedies.com, whfoods.com, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Účinnosť liekov ovplyvňujú aj potraviny, tieto sú najzásadnejšie

Účinnosť liekov ovplyvňujú aj potraviny, tieto sú najzásadnejšie

9:14 26.02.2024Zdravie

Účinnosť a bezpečnosť lieku môžu ovplyvniť aj interakcie s potravinami.

Toto jedlo je pre zuby horšie ako sladkosti

Toto jedlo je pre zuby horšie ako sladkosti

18:41 24.02.2024Zdravie

Častá konzumácia tohto typu jedál zvyšuje riziko zubných kazov, upozorňuje dentálna hygienička.

Obľúbený vitamín zvyšuje riziko demencie, varujú vedci. Nachádza sa vo viacerých obilninách

Obľúbený vitamín zvyšuje riziko demencie, varujú vedci. Nachádza sa vo viacerých obilninách

7:36 22.02.2024Zdravie

Štúdia spojila užívanie vitamínu s vyšším riziko demencie.

Kyslá kapusta obsahuje viacero látok prospešných pre zdravie človeka

Kyslá kapusta obsahuje viacero látok prospešných pre zdravie človeka

9:22 19.02.2024Zdravie

Kyslá kapusta obsahuje viacero vitamínov či minerálov prospešných pre zdravie človeka.

Smartfóny spôsobujú problémy aj u rodičov. Takto škodia svojim deťom

Smartfóny spôsobujú problémy aj u rodičov. Takto škodia svojim deťom

6:52 19.02.2024Zdravie

Rodičia, ktorí používajú smartfóny, môžu uškodiť svojim deťom v tínedžerskom veku.