• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 17.5.2025Meniny má Gizela
Bratislava

Razenie tunela Višňové na D1 by malo stáť 80 miliónov eur

  • 13:43 26.06.2015
  • BRATISLAVA
Razenie tunela Višňové na D1 by malo stáť 80 miliónov eur

Náklady na razenie tunela Višňové na rozostavanom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala sú 80 miliónov eur. Pre agentúru SITA to potvrdil zastupujúci projektový manažér v taliansko-slovenskom stavebnom konzorciu Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a.s. Prešov Milín Kaňuščák.

Cena za razenie 7,5-kilometrového tunela Višňové, ktorý po dokončení bude najdlhším cestným tunelom na Slovensku, dosahuje v priemere na jeden kilometer zhruba 10,7 milióna eur.

Ukončenie prác v zmluvnom termíne

Na celkovej zmluvnej cene za výstavbu úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v dĺžke 13,5 kilometra vo výške 409,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty majú náklady na razenie tunela podiel 19,5 percenta.

"Ak sa nezmení rozsah predmetu diela, zmluvná cena je záväzná," uviedol Kaňuščák. Výstavba diaľnice medzi Žilinou a Martinom začala oficiálne pred rokom a podľa zmluvy má trvať ešte štyri a pol roka, teda do konca roku 2019.

"Práce sú v súlade s harmonogramom a teda je predpoklad ich ukončenia v zmluvnom termíne," potvrdil zástupca zhotoviteľa. Razenie tunela Višňové, v ktorom stavbári vyrazili prvých sto metrov v predstihu za deväť dní, bude pokračovať ešte tridsať mesiacov, čiže do konca roku 2017.

Optimálna cena za kilometer je 10 miliónov

Časť diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala bez tunela Višňové bude dlhá šesť kilometrov a mala by tak stáť 329,8 miliónov eur, čo je v prepočte na jeden kilometer približne 55 miliónov eur, resp. 80,5 percenta z celkovej ceny diaľnice.

Zmluvná cena za vybudovanie diaľnice predstavuje zhruba 45 percenta z pôvodných odhadov štátnej expertízy vo výške 900 miliónov eur bez dane. Optimálna cena výstavby diaľnice by podľa odborníkov mala predstavovať priemerne 10 miliónov eur na kilometer.

Závisí to od technickej náročnosti diela a podmienok v teréne. Na spomínanom úseku D1 sa počíta spolu so 149 stavebnými objektmi, vrátane siedmich mostov v celkovej dĺžke 2,6 kilometra. Protihlukové steny by mali mať dĺžku 871 metrov.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu

Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu

VČERA - 17:58Ekonomické

Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená.

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve

VČERA - 17:22Ekonomické

Zákon o kontrolnej činnosti v samospráve je potrebný, ukotvenie hlavného kontrolóra v legislatíve je nepostačujúce.

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru

VČERA - 13:07Ekonomické

Strana Za ľudí podáva podnet na úrad Európskej prokuratúry pre podozrenia z neoprávneného čerpania eurofondov v rámci dotácií poskytovaných Pôdohospodárskou platobnou agentúrou.

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA

VČERA - 10:35Ekonomické

Clo na úrovni stoviek percent znamená koniec obchodu a ak by sa naozaj zaviedlo, výrazne by zasiahlo aj slovenský priemysel.

Ráž: Diaľnica D3 má vydané rozhodnutia v procese EIA

Ráž: Diaľnica D3 má vydané rozhodnutia v procese EIA

VČERA - 9:50Ekonomické

Všetky tri chýbajúce úseky diaľnice D3 už majú vydané rozhodnutie v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).