Slováci prišli o lety do Moskvy, šéf letiska sľubil novinky
- 13:03 17.04.2015
- BRATISLAVA

Ruská letecká spoločnosť UTair zrušila pravidelnú linku z Bratislavy do Moskvy na letisko Vnukovo. Stalo sa tak po takmer štyroch rokoch odvtedy, keď do ruskej metropoly začala lietať 1. júna 2011, najprv štyrikrát týždenne. Neskôr lety prevádzkovala denne a v poslednom období už len raz týždenne.
Lety do Ruska rušia vo viacerých krajinách
"S rovnakými problémami sa z identických dôvodov stretávajú takmer všetky letiská, kam ruské letecké spoločnosti tradične lietali," dodal. Zrušenie pravidelnej linky do Moskvy bude mať podľa Trhlíka na plánovaný počet cestujúcich na bratislavskom letisku v tomto roku minimálny dopad.
Ruská letecká spoločnosť Aeroflot predtým prevádzkovala linku na trase Moskva - Bratislava od mája 2008 do mája 2010. Využívala moskovské letisko Šeremeťovo. Linku zabezpečovala raz týždenne a jej zatvorenie zdôvodnila vylúčením konkurencie s vlastnými letmi na linke z Moskvy do Viedne.
Rakúske aerolínie Niki, dcérska firma nemeckého Air Berlin, podľa denníka Hospodárske noviny (HN) zrušili plánované lety z Bratislavy, preložené pôvodne z apríla na október 2015, resp. leto 2016. "Plánované lety z Bratislavy nemôžu byť realizované. Dôvodom je zmena ekonomického modelu," informovala HN vedúca marketingu Niki Milene Platzer.
Niki predá päť lietadiel Embraer E190, ktoré mala používať na lety z Bratislavy do Viedne, a kúpi väčšie lietadlá Airbus A319 na dlhšie lety. Aerolínie Niki v januári zdôvodnili posun termínov letov z metropoly SR do Bruselu, Viedne a Palmy de Mallorca trhovými podmienkami.
Šéf letiska dohodol nové zaujímavé spojenia
Letisko v Bratislave zatiaľ nemá informácie o tom, že by spoločnosť Niki plánovala nejakú zmenu v začatí svojich letov z letiska od októbra 2015.
"Každá nová linka a jej zavedenie na letisku ako je Bratislava, teda letisko v stopercentnom vlastníctve štátu, so sebou nesie okrem technického, marketingového a ďalšieho zabezpečenia letiskom a leteckou spoločnosťou i obrovské množstvo administratívy a regulačné nariadenia Európskej komisie, ktoré je nutné splniť," zareagoval Trhlík. Preto sa podľa neho prípravy pre laickú cestovateľskú verejnosť môžu javiť ako neúmerne dlhé.
Generálny riaditeľ letiska sa v týchto dňoch vrátil z jedného z najvýznamnejších stretnutí šéfov letísk a zástupcov leteckých spoločností, kde sa mu podarilo dohodnúť nové letecké spojenia pre Bratislavu najneskôr od marca 2016. "Niektoré sú naozaj veľmi nečakané a jednoznačne potešia našich cestujúcich. K tejto téme sa ale vyjadríme konkrétnejšie nie skôr ako v priebehu letnej sezóny," dodal Trhlík.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,43 milióna eur. História letiska siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR spravuje všetky jej akcie od septembra 2014, kedy prevzalo od Fondu národného majetku jeho podiel vo výške 50,30 percenta.

Matovič kritizoval návrh Tomáša na zvýšenie dôchodkov rodičom za výchovu detí
Zrušený rodičovský dôchodok chce minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš nahradiť novelou zákona o sociálnom poistení, ktorá má tento výpadok kompenzovať.

SaS: Vláda by nemala zasahovať do druhého piliera a otvárať ho
Druhý pilier nemá byť zdrojom peňazí potrebných pre konsolidáciu.

Tomáš: Od roku 2026 by sa nemuseli rodičom starajúcim sa o deti znižovať dôchodky
Obdobie, keď sa jeden z rodičov staral o dieťa na materskej, respektíve rodičovskej dovolenke, by sa malo započítavať do dôchodku.

Generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako sa vzdal funkcie
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako sa vzdal svojej funkcie.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.