• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 27.7.2024Meniny má Božena
20°Bratislava

Leták banky s Bambuľkou porušil kódex Rady pre reklamu

  • 8:24 24.06.2014
  • BRATISLAVA
Leták banky s Bambuľkou porušil kódex Rady pre reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám, v jednom prípade zistila porušenie etického kódexu. Komisia ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy zisťovala, či bol porušený Etický kódex reklamnej praxe platný na území SR. Agentúru SITA informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Podľa Rady porušil kódex reklamný leták pred pobočkou Raiffeisen banky v Skalici. Sťažovateľ namietal reklamný text: "Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkyne nové šaty k nám do banky". Bol toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť. Komisia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.

Reklamný leták bol umiestnený na reklamnom stojane pobočky a nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora. Leták bezodkladne odstránili. "Napriek tomu má Arbitrážna komisia Rady pre reklamu za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi," uvádza Rada. Text totiž mohol vyvolať v spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo nie je pravda. "Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých, si vyžaduje osobitú pozornosť," uviedla Rada.

Rada pre reklamu

Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama.

Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý, v súčasnosti 12-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Komisia je výhradne oprávnená vydávať nálezy o prípadnom porušení alebo neporušení etiky reklamy.

Od roku 1995 je RPR členom EASA - The European Advertising Standards Alliance, európskej aliancie samoregulačných orgánov v oblasti reklamy so sídlom v Bruseli. Viac informácií možno nájsť na webstránke rady.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

DNES - 7:03Domáce

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

SOI upozorňuje na nebezpečný výrobok, spotrebiteľom hrozí úraz elektrickým prúdom

SOI upozorňuje na nebezpečný výrobok, spotrebiteľom hrozí úraz elektrickým prúdom

VČERA - 21:18Domáce

Zo slovenského trhu sťahujú nebezpečný produkt.

Na sídlisku strieľali priamo do okien bytov, polícia páchateľa nenašla

Na sídlisku strieľali priamo do okien bytov, polícia páchateľa nenašla

VČERA - 19:51Domáce

Polícia hodnotí poškodenie majetku ako priestupok. Páchateľ sa stále nenašiel.

SaS: Je načase pýtať sa, kto bude novým ministrom vnútra

SaS: Je načase pýtať sa, kto bude novým ministrom vnútra

VČERA - 18:36Domáce

Stabilizačný príspevok je výsmechom policajtov. Je načase pýtať sa, kto bude novým ministrom vnútra. Uviedla to opozičná SaS.

Dve chránené lokality v Nízkych Tatrách podľa ochranárov ohrozuje ťažba dreva

Dve chránené lokality v Nízkych Tatrách podľa ochranárov ohrozuje ťažba dreva

VČERA - 18:33Domáce

Dvojica cenných chránených lokalít v Nízkych Tatrách je podľa mimovládnych ochranárov z občianskeho združenia Prales a iniciatívy My sme les ohrozená ťažbou dreva.