• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 18.7.2024Meniny má Kamila
21°Bratislava

Opakované bolesti hlavy spôsobuje aj chyba pri sedení. Osteopat radí, ako to napraviť

  • 19:28 12.05.2023
  • Londýn
Opakované bolesti hlavy spôsobuje aj chyba pri sedení. Osteopat radí, ako to napraviť

Každodenné sedenie za kancelárskym stolom sa podpisuje na zdraví celej opornej sústavy. Ako to súvisí s bolesťami hlavy a čo sa s tým dá robiť?

Nie ste sami, kto sa po celom dni v práci vracia domov s bolestivým a stuhnutým krkom a ramenami. Ako pre britský denník Express vysvetľuje osteopat Michael Fatica, tento problém je následkom nadmerného zaťaženia svalov vo vyšších častiach tela, čo najčastejšie súvisí s nezdravým poklesom hlavy pri sedení. Neraz sa dostavuje aj sprievodná bolesť hlavy.

„Ľudské telo nie je prispôsobené na dlhodobé sedenie počas väčšiny dní,“ vysvetľuje Fatica. „Jednou z najefektívnejších stratégií, ako zlepšiť postoj a zdravie chrbta, je preto čo najviac sa pohybovať.“

Fatica radí začleniť pohyb aj tam, kde je to na prvý pohľad nemožné. Pri práci za počítačom by ste čo najčastejšie mali meniť polohu pri sedení a treba si dopriať aj prestávky, počas ktorých sa môžete prejsť. Pri telefonovaní sa postavte alebo prechádzajte.

„Táto drobná zmena vás ochráni pred hromadiacimi sa následkami zlého postoja a krčenia sa na stoličke,“ podotýka Fatica, ktorý je fanúšik výškovo nastaviteľných stolov a kancelárskym zamestnancom odporúča jeden si zaobstarať.

Fatica okrem toho prichádza s piatimi radami, ako sa vyhnúť bolesti hlavy v dôsledku zlého postoja:

  1. seďte na stehnách, nie na kostrči
  2. za kríže si umiestnite menší zrolovaný uterák, ktorý podporí prirodzenú krivku chrbtice
  3. pravidelne vypínajte hruď – hrudný kôš nasmerujte smerom dohora k brade a lopatky posuňte dozadu; pri tejto činnosti zamestnáte svaly chrbta
  4. hlavu majte vždy zarovnanú nad ramenami a pohľad upierajte pred seba, nie smerom nadol
  5. prispôsobte si monitor tak, aby ste sa naň pozerali priamo

„Niektoré z týchto nových polôh môžu chvíľu namáhať vaše svalstvo, čo je prirodzené,“ pokračuje Fatica. „Telo si však na ne postupne zvykne a prospejú mu.“

Fatica na záver dodáva, že v rámci bežných dní netreba zabúdať na silový tréning, ktorý posilní svalstvo celého tela. Venujte sa mu aspoň dvakrát týždenne.

Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto by ste nikdy nemali robiť na pláži, môže vám ísť o život

Toto by ste nikdy nemali robiť na pláži, môže vám ísť o život

VČERA - 20:05Zdravie

Bežná plážová aktivita môže byť pre vašu rodinu smrteľná.

Pozor na červené bodky na koži, takto sa z nich môže stať rakovina

Pozor na červené bodky na koži, takto sa z nich môže stať rakovina

21:34 14.07.2024Zdravie

Video zachytáva rozvoj rakoviny kože.

Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

19:38 11.07.2024Zdravie

Špecialistka prezradila, čo spája väčšinu onkologických pacientov ešte predtým, ako si vypočujú hrozivú diagnózu.

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

6:55 10.07.2024Zdravie

Pacienti, ktorí užívajú vybrané druhy liekov, by si mali dať pozor na konzumáciu tohto ovocia. Môže totiž výrazne zintenzívniť ich účinok.

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

19:41 08.07.2024Zdravie

Mnohí ľudia poznajú ostrú bolesť pod hrudným košom, ktorá sa objaví pri behu či cvičení. Málokto však vie, čo je jej príčinou.