• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 18.6.2024Meniny má Vratislav
27°Bratislava

Opakované bolesti hlavy spôsobuje aj chyba pri sedení. Osteopat radí, ako to napraviť

  • 19:28 12.05.2023
  • Londýn
Opakované bolesti hlavy spôsobuje aj chyba pri sedení. Osteopat radí, ako to napraviť

Každodenné sedenie za kancelárskym stolom sa podpisuje na zdraví celej opornej sústavy. Ako to súvisí s bolesťami hlavy a čo sa s tým dá robiť?

Nie ste sami, kto sa po celom dni v práci vracia domov s bolestivým a stuhnutým krkom a ramenami. Ako pre britský denník Express vysvetľuje osteopat Michael Fatica, tento problém je následkom nadmerného zaťaženia svalov vo vyšších častiach tela, čo najčastejšie súvisí s nezdravým poklesom hlavy pri sedení. Neraz sa dostavuje aj sprievodná bolesť hlavy.

„Ľudské telo nie je prispôsobené na dlhodobé sedenie počas väčšiny dní,“ vysvetľuje Fatica. „Jednou z najefektívnejších stratégií, ako zlepšiť postoj a zdravie chrbta, je preto čo najviac sa pohybovať.“

Fatica radí začleniť pohyb aj tam, kde je to na prvý pohľad nemožné. Pri práci za počítačom by ste čo najčastejšie mali meniť polohu pri sedení a treba si dopriať aj prestávky, počas ktorých sa môžete prejsť. Pri telefonovaní sa postavte alebo prechádzajte.

„Táto drobná zmena vás ochráni pred hromadiacimi sa následkami zlého postoja a krčenia sa na stoličke,“ podotýka Fatica, ktorý je fanúšik výškovo nastaviteľných stolov a kancelárskym zamestnancom odporúča jeden si zaobstarať.

Fatica okrem toho prichádza s piatimi radami, ako sa vyhnúť bolesti hlavy v dôsledku zlého postoja:

  1. seďte na stehnách, nie na kostrči
  2. za kríže si umiestnite menší zrolovaný uterák, ktorý podporí prirodzenú krivku chrbtice
  3. pravidelne vypínajte hruď – hrudný kôš nasmerujte smerom dohora k brade a lopatky posuňte dozadu; pri tejto činnosti zamestnáte svaly chrbta
  4. hlavu majte vždy zarovnanú nad ramenami a pohľad upierajte pred seba, nie smerom nadol
  5. prispôsobte si monitor tak, aby ste sa naň pozerali priamo

„Niektoré z týchto nových polôh môžu chvíľu namáhať vaše svalstvo, čo je prirodzené,“ pokračuje Fatica. „Telo si však na ne postupne zvykne a prospejú mu.“

Fatica na záver dodáva, že v rámci bežných dní netreba zabúdať na silový tréning, ktorý posilní svalstvo celého tela. Venujte sa mu aspoň dvakrát týždenne.

Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pri odvykaní od fajčenia sa treba načas vyhýbať stretnutiam s fajčiarmi

Pri odvykaní od fajčenia sa treba načas vyhýbať stretnutiam s fajčiarmi

VČERA - 9:22Zdravie

V boji proti závislosti od fajčenia pomáha viacero činností.

Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

13:40 16.06.2024Zdravie

Ženy, ktoré mali v istom období života vyššiu váhu, sú rizikové, aj keď neskôr schudli.

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

19:37 13.06.2024Zdravie

Prísada, ktorá sa bežne používa pri varení, môže viesť k zhoršeniu príznakov ekzému.

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

19:51 11.06.2024Zdravie

Lekári hovoria o „svätom grále“ všetkých zápalových ochorení čriev. Prelom v liečbe pomôže miliónom pacientov po celom svete.

 Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

14:30 08.06.2024Zdravie

Lieky nie je vhodné mať počas letu v podpalubnej batožine. Na všetkých letiskách s ňou nemusia zaobchádzať citlivo.