Dopravu na ceste I/18 pod Strečnom obmedzili, hrozí rozpad podložia
- 14:23 20.02.2023
- Strečno

Dopravu na ceste I/18 v katastri Strečna obmedzili v jednom jazdnom pruhu z dôvodu degradácie oporného a stabilizačného múru.
Podľa riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest (SSC) v Žiline Ivana Brečku hrozí zosuv vozovky, prípadne rozpad podložia, ktoré je súčasťou oporného múru.
Doplnil, že v najbližších dňoch sa budú zaoberať zmenou organizácie dopravy. „Už teraz sa pripravujeme na reorganizáciu dopravného značenia v danom úseku, aby sme sa vyhli kolónam, výlukám a kolíznym situáciám. Ideme to konzultovať s Výskumným ústavom dopravným (VÚD) v Žiline, aby našiel varianty na presmerovanie dopravy za pomoci vodorovného a premenlivého dopravného značenia,“ povedal Brečka.
Zmluvu na dodanie projektovej dokumentácie, z ktorej vyjde technické riešenie sanácie svahu a oporného múru, podľa neho podpísali 26. januára. „Projekt by mal byť dodaný v mesiacoch apríl až máj. Po konzultácii s odborníkmi sú dva varianty – injektovanie svahu pilotmi alebo kotvami. To už nechávame na projektanta. Od toho sa odvíja aj predbežná cena diela a doba realizácie. Pri veľmi rýchlom riešení by mohol byť dodávateľ známy v letných mesiacoch. Pri komplikovanejšom variante by sme pristupovali k podpisu zmluvy možno pred zimou alebo v zimných mesiacoch,“ doplnil Brečka.
Generálny riaditeľ VÚD Žilina Ľubomír Palčák upozornil, že na danom úseku cesty I/18 je dnes intenzita dopravy viac ako 30.000 vozidiel a podiel ťažkej kamiónovej dopravy je zhruba 30 percent. „Aj v minulosti sa hľadali riešenia na rekonštrukciu úseku a zmenu dopravy, aby tam bolo menšie zaťaženie. Vždy sa to odbíjalo tým, že v roku 2023 budeme mať hotový Tunel Višňové na diaľnici D1. A až potom sa urobia väčšie opatrenia a opravy. Dnes vidíme, že rok 2023 je nereálny a rok 2024 takisto. Sú tu nejaké sľuby na rok 2025. Ale pri stave súťaží na technológie a ostatné veci súvisiace s tunelom to nevidím reálne,“ skonštatoval.
Dôraz by sa mal podľa neho klásť na bezpečnosť a prejazdnosť tohto úseku. „Alternatíva náhradných trás je veľmi zlá. Tranzit východ – západ je skôr po R1 a cez Terchovú. Ale to sú desiatky kilometrov, čo nerieši situáciu. Je na správcovi komunikácie, aby s projektantom urýchlene našiel riešenie tohto kritického úseku. Bojím sa však, že ak sa tu znova začnú problémy z pohľadu vysúťaženia, môže sa pokojne stať, že aj rok budeme mať takto kritický úsek,“ uzavrel Palčák.

Bratislavské letisko vlani hospodárilo so ziskom takmer 2,5 milióna eur
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave skončilo vlaňajší rok v zisku takmer 2,5 milióna eur.

Matovič kritizoval návrh Tomáša na zvýšenie dôchodkov rodičom za výchovu detí
Zrušený rodičovský dôchodok chce minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš nahradiť novelou zákona o sociálnom poistení, ktorá má tento výpadok kompenzovať.

SaS: Vláda by nemala zasahovať do druhého piliera a otvárať ho
Druhý pilier nemá byť zdrojom peňazí potrebných pre konsolidáciu.

Tomáš: Od roku 2026 by sa nemuseli rodičom starajúcim sa o deti znižovať dôchodky
Obdobie, keď sa jeden z rodičov staral o dieťa na materskej, respektíve rodičovskej dovolenke, by sa malo započítavať do dôchodku.

Generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako sa vzdal funkcie
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako sa vzdal svojej funkcie.