• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 14.5.2025Meniny má Bonifác
16°Bratislava

Polovica škôl je nespokojná s učebnicami, najkritizovanejšou je matematika

  • 9:50 14.08.2020
  • Bratislava
Polovica škôl je nespokojná s učebnicami, najkritizovanejšou je matematika

Polovica slovenských škôl kritizuje kvalitu učebníc a za zlý považuje aj ich systém výberu a distribúcie. Vyplýva to zo zistení Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR.

V rámci svojej analytickej činnosti oslovil NKÚ 201 základných škôl, čo je reprezentatívna vzorka vychádzajúca z celkového počtu 1314 škôl s vyučovacím jazykom slovenským,“ informovala riaditeľka odboru komunikácie úradu Janka Burdová. V hodnotení sa ako najproblematickejšia ukázala učebnica matematiky pre prvý stupeň základných škôl, ktorú viac ako tri štvrtiny oslovených učiteľov označilo za nevyhovujúcu a často nesystematicky písanú. V prípade druhého stupňa škôl boli za problematické označované tiež učebnice slovenského jazyka a literatúry. „Učitelia boli s vhodnosťou dodaných učebníc nespokojní aj napríklad v prípade informatiky či geografie,“ dodala Burdová.

Poukázala tiež na to, že v prípade problematických učebníc zabezpečovaných ministerstvom školstva sa väčšina škôl snaží získať lepšie alternatívy, ktoré na trhu existujú. „Aj preto skoro každá škola zabezpečovala pre žiakov vhodnejšie učebnice vo vlastnej réžii a financovala ich z príspevkov od rodičov či sponzorov,“ priblížila výsledky kontroly.

Školy podľa zistení NKÚ podporujú myšlienku otvorenia trhu s učebnicami a pracovnými zošitmi, takisto však nabádajú i k tomu, aby ministerstvo pri zabezpečovaní učebníc vychádzalo z pravidelnej spätnej väzby od škôl. „Až 85 percent škôl konštatovalo, že nič také sa v súčasnosti nedeje,“ dodala Burdová.

Generálny riaditeľ kancelárie predsedu NKÚ Ľubomír Andrassy pripomenul, že medzinárodné prieskumy zamerané na spokojnosť s učebnicami ukazujú, že SR je v porovnaní s ostatnými krajinami Európskej únie výrazne pod priemerom. „Naopak, 45 percent nespokojných slovenských pedagógov s učebnicami je o vyše 12 percent viac ako európsky priemer, nehovoriac o rozdiele v porovnaní s tromi percentami českých učiteľov, ktorí kritizujú kvalitu poskytovaných učebníc,“ skonštatoval.

Upozornil, že nekvalitné učebnice sa pritom ukazujú ako jedna z limitujúcich prekážok pre dosahovanie kvalitného vzdelania. Zvýraznil i rozmer zistenia, že učitelia za najproblematickejšie pokladajú učebnice matematiky, a to naprieč všetkými ročníkmi základných škôl. „Toto zistenie NKÚ má celospoločenský negatívny dosah. A to hlavne preto, že rozvoj matematického a logického myslenia žiakov je dôležitým predpokladom zabezpečenia dlhodobej konkurencieschopnosti slovenskej spoločnosti,“ poznamenal Andrassy.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na ihrisku bola nájdená mŕtva žena

Na ihrisku bola nájdená mŕtva žena

DNES - 20:44Domáce

Prípad vyšetruje polícia.

Obvinenému v prípade únosu a intoxikácie študentky Sone predĺžili väzbu

Obvinenému v prípade únosu a intoxikácie študentky Sone predĺžili väzbu

DNES - 19:14Domáce

Ivovi P., obvinenému v prípade únosu a intoxikácie študentky Sone, predĺžil Mestský súd Bratislava I 7. mája väzbu o štyri mesiace, teda do 8. októbra.

SHMÚ varuje pred silným vetrom

SHMÚ varuje pred silným vetrom

DNES - 18:25Domáce

Meteorológovia vydali výstrahy.

PS: Poškodený most v Poprade je symbolom zlyhania štátu, žiada rýchle opravy

PS: Poškodený most v Poprade je symbolom zlyhania štátu, žiada rýchle opravy

DNES - 17:59Domáce

Kritický stav dopravnej infraštruktúry na Slovensku sa aktuálne naplno prejavil v Poprade odtrhnutým nosníkom mosta.

Chemický ústav SAV reagoval na Kotlárov článok publikovaný v predátorskom časopise

Chemický ústav SAV reagoval na Kotlárov článok publikovaný v predátorskom časopise

DNES - 17:22Domáce

Tvrdenia v článku o mRNA vakcínach proti covidu, ktorého spoluautorom je splnomocnenec vlády SR pre preverenie procesu riadenia a manažovania zdrojov počas pandémie ochorenia COVID-19 Peter Kotlár, sú nepodložené.