• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 3.5.2024Meniny má Galina
13°Bratislava

Facebook čelí bojkotu reklamy; najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

  • 12:44 29.06.2020
  • Washington/Bratislava
Facebook čelí bojkotu reklamy; najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Mnohé spoločnosti zastavili alebo výrazne obmedzili svoju reklamu na sociálnej sieti.

Obchodný reťazec kaviarní Starbucks sa v nedeľu pridal k viacerým svetovým značkám v bojkote reklamného obsahu na Facebooku a na iných sociálnych platformách. Dôvodom je prístup sociálnych sietí k nenávistným a dezinformačným príspevkom, píše americký denník USA Today.

Ku kampani #StopHateForProfit sa od minulého týždňa pridali spoločnosti ako The North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Väčšina z nich zastavila alebo výrazne obmedzila svoju reklamu na sociálnych sieťach do konca júla, niektoré až do konca roka.

Kampaň sa najviac dotkla Facebooku, ktorého akcie sa minulý piatok podľa portálu marketwatch.com prepadli o 8,3 percenta. Niektoré spoločnosti zastavili aj reklamu na Twitteri či iných sociálnych sieťach.

Pozastavíme naše reklamy na všetkých sociálnych platformách, zatiaľ čo budeme pokračovať v internej diskusii aj v diskusii s našimi mediálnymi partnermi a s ľudskoprávnymi organizáciami v snahe zastaviť prejavy nenávisti,“ uvádza vyhlásenie spoločnosti Starbucks.

Cieľom je prísnejšia regulácia obsahu podporujúceho diskrimináciu, násilie či nenávisť, uvádza agentúra AFP.

Facebook je v uplynulom čase pod tlakom aj z dôvodu mierneho postoja k príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, napísal americký denník The Washington Post.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už v piatok avizoval sprísnenie zaobchádzania s nenávistnými prejavmi v reklamných príspevkoch na sociálnej sietí. Zuckerberg uviedol, že platforma „zakáže tie vyjadrenia, ktoré naznačujú, že ľudia určitej rasy, etnicity, národnosti, vierovyznania, kasty, sexuálnej orientácie alebo rodovej identity predstavujú nebezpečenstvo pre zdravie či prežitie iných“, píše AFP.

Tie príspevky, ktoré porušujú pravidlá, ale sú spravodajsky dôležité, Facebook ponechá prístupné s príslušným označením. K podobnému kroku sa už podujal Twitter, ktorý týmto spôsobom označuje napríklad Trumpove príspevky, píše The New York Times.

Zuckerberg dodal, že Facebook rozšíri programy na ochranu imigrantov, utečencov či žiadateľov o azyl.

Podľa portálu Investopedia.com viac ako 90 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Americká armáda pri vlaňajšej operácii v Sýrii nedopatrením zabila civilistu

Americká armáda pri vlaňajšej operácii v Sýrii nedopatrením zabila civilistu

DNES - 7:12Zahraničné

Americká armáda vo štvrtok priznala, že pri jej vlaňajšom útoku dronom v Sýrii zahynul civilista.

Šéf britskej diplomacie Cameron sa v Kyjeve stretol so Zelenským

Šéf britskej diplomacie Cameron sa v Kyjeve stretol so Zelenským

DNES - 6:34Zahraničné

Cameron navštívil Kyjev po tom, čo britský premiér Rishi Sunak minulý týždeň ohlásil ďalšiu vojenskú pomoc Ukrajine v hodnote 617 miliónov eur.

Trump: Výsledky volieb uznám, len ak budú čestné

Trump: Výsledky volieb uznám, len ak budú čestné

DNES - 6:30Zahraničné

Bývalý americký prezident Donald Trump odmietol prisľúbiť, že v prípade porážky v novembrových prezidentských voľbách uzná ich výsledok.

Na univerzite UCLA zadržali najmenej 200 propalestínskych demonštrantov

Na univerzite UCLA zadržali najmenej 200 propalestínskych demonštrantov

VČERA - 22:07Zahraničné

Prinajmenšom 200 propalestínskych demonštrantov zadržala vo štvrtok polícia v areáli Kalifornskej univerzity v Los Angeles.

NATO: Spojencov znepokojujú hybridné útoky Ruska, ktoré zasiahli okrem iných aj Česko

NATO: Spojencov znepokojujú hybridné útoky Ruska, ktoré zasiahli okrem iných aj Česko

VČERA - 22:05Zahraničné

Členovia Severoatlantickej aliancie sú hlboko znepokojení nedávnymi hybridnými útokmi pripisovanými Rusku, ktoré zasiahli predovšetkým Britániu, Česko, Estónsko, Nemecko, Litvu, Lotyšsko a Poľsko.