• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 11.5.2025Meniny má Blažena
Bratislava

Iniciatíva D3preEurópu upozorňuje na hroziaci kolaps dopravy na Kysuciach

  • 15:42 28.01.2020
  • Krásno nad Kysucou
Iniciatíva D3preEurópu upozorňuje na hroziaci kolaps dopravy na Kysuciach

Doteraz boli blokované dopravou tri obce, potom budú celé Kysuce.

Premostenie svetelnej križovatky na ceste I/11 v Radoli pri Kysuckom Novom Meste je jedným z riešení zložitej dopravnej situácie na Kysuciach. Podľa predstaviteľov iniciatívy D3preEurópu sa súčasný nepriaznivý stav ešte zhorší po spustení úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec a dokončení prihraničných úsekov ciest v Česku a Poľsku. Informovali o tom v utorok na tlačovej konferencii v Krásne nad Kysucou.

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa upozornil, že intenzita dopravy stúpne o niekoľko tisíc áut. „Dopravné problémy sa presunú zo Svrčinovca a Čadce na križovatku do Radole, kde sa čaká od desiatich minút do hodiny. V Čadci sa čaká od pol hodiny do dvoch hodín, niekedy 2,5 hodiny. Keď sa to zlúči v Radoli, tak budeme mať trojhodinové čakanie. A to zahltí celú cestu I/11. Doteraz boli blokované dopravou tri obce, potom budú celé Kysuce,“ podotkol Grapa.

Navrhujeme preto dočasné riešenie a s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) rokujeme, aby sa kľúčový úsek premostil. Tým pádom tranzitnú dopravu pustíme v podstate ponad križovanie ciest III. triedy Kysucké Nové Mesto – Radoľa a nebude sa tam zdržiavať. To je dočasné riešenie. Optimálnym riešením je dostavba diaľnice D3 na Kysuciach,“ zdôraznil primátor Krásna nad Kysucou.

Podľa hlavného predstaviteľa iniciatívy D3preEurópu Ľubomíra Jánošku zmenila iniciatíva doterajšie logo D3preKysuce, aby poukázala na prepojenie diaľnice D3 na európsku cestnú infraštruktúru. „Dnes sme účastníkmi boja o posledné európske peniaze. To je náš najväčší problém - vidíme pomerne málo peňazí prisľúbených pre infraštruktúrne projekty v plánovacom období 2021 – 2027. Musíme presvedčiť Slovensko, že toto je skutočne európsky problém a veľký objem peňazí musí byť presunutý na dostavbu D3 na Kysuciach,“ zdôraznil Jánoška.

Podotkol, že v Kysuckom Novom Meste je celkovo zamestnaných okolo 12.000 ľudí, ktorí tam poväčšine dochádzajú a dováža sa tam aj veľa tovaru. „K tomu musíme prirátať medzinárodný severo-južný tranzit, ale aj veľký tranzit medzi dodávateľskými fabrikami do automobilového priemyslu medzi Žilinou, Ostravskom a Poľskom. Keď sa dopravný kolaps presunie zo Svrčinovca do Radole na križovatku, tak sa to nedá vyriešiť jednoduchým riešením bez investícií,“ vysvetlil Jánoška.

Pripomenul, že oneskorená je aj výstavba privádzača do Kysuckého Nového Mesta. „Bude odhadom na konci roka 2023, prípadne na začiatku roka 2024. To už budeme tretí rok v spustenom tranzite z Čadce smerom na Žilinu a naopak. Predpokladáme, že najväčší nárast tranzitu a dopravy bude až po dokončení poľských úsekov a dokončení obchvatu Třinca v Českej republike. Potom už vôbec nevieme garantovať ľuďom, že sa dostanú do práce v reálnom čase, ale ani dopravu tovaru v reálnom čase,“ uzavrel Jánoška.

Podľa odboru komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR oživil v roku 2016 minister Árpád Érsek zamrznutý projekt a rozhodol o začiatku výstavby úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. „Motoristom tento úsek začne slúžiť od decembra 2020. Úseky D3 Svrčinovec – Skalité a D3 Žilina Strážov, Žilina, Brodno sme odovzdali do užívania v rokoch 2016 až 2017. Na ďalších úsekoch D3 sa snažíme o akcelerovanie prípravy, ide o úseky D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov. Pre urýchlenie výstavby sme od úseku D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto oddelili výstavbu privádzača Kysucké Nové Mesto. Verejné obstarávanie na výber zhotoviteľov stavieb všetkých týchto úsekov predpokladáme v rokoch 2020 až 2022,“ informoval odbor komunikácie MDV.

NDS dala podľa hovorkyne Michaely Michalovej spracovať technickú štúdiu, ktorá by mala ukázať návrh riešenia na odstránenie „bodovej závady“ pri Kysuckom Novom Meste. „Úprava križovatky by si vyžiadala novú projektovú prípravu, čo znamená posúdenie vplyvov na životné prostredie a ďalšie fázy prípravy. Konkrétne riešenie, ako aj bližší časový harmonogram, ukáže technická štúdia,“ dodala hovorkyňa NDS.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nové toalety pri Chate pod Rysmi začnú stavať v júni

Nové toalety pri Chate pod Rysmi začnú stavať v júni

VČERA - 19:03Domáce

Turistický klub Hikemates získal stavebné povolenie na výstavbu kompostovacích toaliet pri Chate pod Rysmi.

STVR: Rada v pondelok vypočuje kandidátov na generálneho riaditeľa

STVR: Rada v pondelok vypočuje kandidátov na generálneho riaditeľa

VČERA - 18:27Domáce

V pondelok (12. 5.) predpoludním o 10.00 h sa začne vypočutie kandidátov na generálneho riaditeľa STVR.

 Nehoda štvorkolky si vyžiadala život 34-ročného muža

Nehoda štvorkolky si vyžiadala život 34-ročného muža

VČERA - 17:44Domáce

Dopravná nehoda štvorkolky, ku ktorej došlo v sobotu popoludní v obci Papín v okrese Humenné, si vyžiadala život muža.

Šimečka: Všetci dôležití európski lídri sú v Kyjeve, R. Fico v Moskve

Šimečka: Všetci dôležití európski lídri sú v Kyjeve, R. Fico v Moskve

VČERA - 15:28Domáce

Kým je predseda vlády SR Robert Fico (Smer-SD) v Moskve, všetci dôležití európski lídri sa zúčastňujú na stretnutí v Kyjeve.

Drucker: Cesta premiéra do Moskvy bola skôr v záujme strany Smer ako SR

Drucker: Cesta premiéra do Moskvy bola skôr v záujme strany Smer ako SR

VČERA - 14:41Domáce

Cesta predsedu vlády SR Roberta Fica (Smer-SD) do Moskvy bola skôr v záujme strany Smer-SD ako v záujme Slovenska.