Biznis so zabíjaním chorých kráv je v Poľsku veľký, neotriasla ním ani reportáž
- 19:48 30.01.2019
- Praha/Varšava

Biznis so zabíjaním chorých kráv a predajom rizikového mäsa v Poľsku beží ďalej.
Poľské bitúnky majú záujem o choré kravy aj po reportáži, ktorá ukázala otrasnú prax menšieho podniku na východe krajiny.
Ako uviedol denník Právo, ktorý sa odvolal na poľské médiá, reportér vydávajúci sa za chovateľa dobytka oslovil bitúnky v rôznych častiach krajiny a ponúkol im choré kravy. Všetkých šesť, ktoré oslovil, prejavili o zvieratá neskrývaný záujem, nikto sa nezľakol a nevyžadoval mlčanlivosť.
Čierny obchod s chorými kravami je pre prevádzkovateľov bitúnkov vysoko lukratívny. Ako uviedol server iDnes.cz, za zdravú kravu platia okolo 2500 zlotých (582,68 eura), ale chorá ich stojí len zlomok, od 400 do 500 zlotých.
Reportáž poľskej televízie vyvolala znepokojenie v celej Európe. Šokujúcu prax bitúnku popísal reportér, ktorý sa nechal zamestnať ako mäsiar. Dodávky privážali v noci na zabitie choré kravy. Podľa reportáže ich len počas prvých dvoch nocí bolo 30, ale len tri z nich boli schopné chodiť. Ostatné ťahali zamestnanci bitúnku po zemi na lane.
Pri samotnom usmrtení nebol veterinár, ktorý podľa zákona musí byť prítomný a rozhoduje pečiatkou o nezávadnosti mäsa. Mäsiari pritom mali za úlohu odrezávať z mŕtvych zvierat zhnité kusy alebo mäso, ktoré nebolo možné použiť pre preležaniny.
(1 EUR = 4,2905 PLN)

SaS: Vláda by nemala zasahovať do druhého piliera a otvárať ho
Druhý pilier nemá byť zdrojom peňazí potrebných pre konsolidáciu.

Tomáš: Od roku 2026 by sa nemuseli rodičom starajúcim sa o deti znižovať dôchodky
Obdobie, keď sa jeden z rodičov staral o dieťa na materskej, respektíve rodičovskej dovolenke, by sa malo započítavať do dôchodku.

Generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako sa vzdal funkcie
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako sa vzdal svojej funkcie.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.