Most na ceste I/11 v Čadci uviedli do predčasného užívania
- 14:26 14.07.2017
- Čadca

Novopostavený most na ceste I/11 v Čadci, ktorý spája mestskú časť Horelica s mestom, dnes po vyše roku uviedli do predčasného užívania.
Podľa generálneho riaditeľa sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií Ministerstva dopravy a výstavby SR Petra Vargu most úplne dokončia v októbri tohto roka. „Je to pre každého Kysučana veľká výhra, pretože zápchy, ktoré vznikali kvôli budovaniu mosta, sa dnešným dňom skončia. Neznamená to vyriešenie celej situácie pre Čadcu, ale je to aspoň nejaká pomoc,“ povedal Varga.
Náklady na výstavbu mosta vo výške 7,9 milióna eur financovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR s pomocou Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. „Dĺžka mosta je 306 metrov, šírka 11,5 metra a jednostranný chodník je široký 2 metre. Celková šírka mosta je 15 metrov,“ informoval riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) - Investičnej výstavby a správy ciest Žilina Milan Puchoň.
Primátor Čadce Milan Gura zdôraznil, že most je kamienkom do mozaiky riešenia cestnej infraštruktúry nielen v meste, ale na celých Kysuciach. „Bol v dezolátnom stave a išiel spadnúť. Je to v podstate prepojenie, aby sme sa dostali cez mesto nielen osobnou, ale aj kamiónovou dopravou. Máme obchádzkové trasy, ktoré sú počas pokračujúcej výstavby D3 zablokované. Takže most chápeme ako vyriešenie určitej cestnej infraštruktúry v meste,“ podotkol čadčiansky primátor.
Cesta I/11 je podľa hovorkyne Ministerstva dopravy a výstavby SR Karolíny Duckej významným cestným dopravným spojením medzi Českou republikou a mestom Žilina. „Slúži aj ako obchádzková trasa v čase nehody alebo výkonu údržby tunela Horelica. Pred troma rokmi bol do užívania odovzdaný nový mestský obchvat. Avšak jednu z jeho kľúčových častí - most, bolo treba zbúrať a nanovo postaviť. V rámci stavby bol vybudovaný úplne nový mostný objekt ponad železničnú trať, areál čistiarne odpadových vôd a rieku Kysuca. Cesta I/11 bola v mieste výstavby v čase demolácie pôvodného a výstavby nového mosta úplne neprejazdná,“ uviedla Ducká.
Doplnila, že komplexné riešenie dopravy pre Čadcu a okolie prinesie dobudovanie úseku diaľnice D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v roku 2020. „Po jeho dobudovaní bude scelených spolu 20 kilometrov bezpečnej a rýchlej cesty z Čadce až na hranice s Poľskom,“ dodala hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve
Zákon o kontrolnej činnosti v samospráve je potrebný, ukotvenie hlavného kontrolóra v legislatíve je nepostačujúce.

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru
Strana Za ľudí podáva podnet na úrad Európskej prokuratúry pre podozrenia z neoprávneného čerpania eurofondov v rámci dotácií poskytovaných Pôdohospodárskou platobnou agentúrou.

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA
Clo na úrovni stoviek percent znamená koniec obchodu a ak by sa naozaj zaviedlo, výrazne by zasiahlo aj slovenský priemysel.

Ráž: Diaľnica D3 má vydané rozhodnutia v procese EIA
Všetky tri chýbajúce úseky diaľnice D3 už majú vydané rozhodnutie v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).

Výluka vlakov medzi Popradom a Vydrníkom potrvá do piatkového večera
Výluka vlakovej dopravy v úseku Poprad-Tatry - Vydrník pre poškodený most v Poprade potrvá do piatkového večera.