SR podporuje kampaň UNICEF o vzdelávaní detí v krízových krajinách

Cieľom kampane je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách.
Cieľom kampane je poukázať na rozdiely vo vnímaní školy a vzdelávania u mladých Európanov a u detí žijúcich v krízových krajinách. Kým u nás berieme školu ako samozrejmosť, či nejaké „zlo“, deti v krajinách, ktoré postihli vojnové konflikty či prírodné katastrofy, ju vnímajú úplne inak. Škola je pre nich podľa Sasarákovej "útočisko, pocit bezpečia a istoty, ktorú potrebujú."
Každý mesiac až do decembra, s výnimkou augusta, budú publikované videá, ktoré budú poukazovať na jednu z tém viažucu sa k škole. Pôjde tak napr. o ochranu, priateľstvá, zdravie či vzor v podobe učiteľa. "V škole sa učia riešiť napr. aj detské konflikty. Škola ich formuje a učí nenásiliu, čo zažívajú deti na Ukrajine alebo Iraku, čo ich potom trocha mení," hovorí Sasaráková.
Každá zo siedmich krajín má pritom vybratú inú krajinu postihnutú krízou, či ide o európsku krajinu, Nepál, Irak alebo niektoré africké krajiny. Slovensko si v rámci kampane vybralo Ukrajinu. Jedným z ambasádorov a tvárou kampane je tanečník Jaro Bekr, ktorý je vyslancom dobrej vôle UNICEF. Podľa neho sú deti na celom svete rovnaké a nezaslúžia si, aby sa zaoberali tak vážnymi vecami a problémami, ako sú vojny. "Deti na Ukrajine alebo v konfliktnej či vojnovej zóne majú dve možnosti. Buď ich odtiaľ zoberieme a vytvoríme čo najlepšie podmienky niekde inde, alebo ich necháme na uliciach. Dieťa na ulici je však ľahký terč pre hocikoho, dá sa zmanipulovať," hovorí Bekr.
Projekt, ktorý podporuje školy, tak ponúka podľa neho pre deti fyzické i psychické útočisko. "Až keď človek zmúdrie, uvedomí si, čo mu tá škola dala. Je jedným z pilierov formovania osobnosti. Ak má človek dobrých učiteľov, tak sa naučí nachádzať pravdu, nachádza priateľstvá a veci, ktoré sú veľmi dôležité v živote," myslí si ambasádor.
Projekt, resp. kampaň #EmergencyLessons chce osloviť prostredníctvom sociálnych sietí najmä mladých ľudí vo veku od 13 do 25 rokov. "Mladí ľudia sú lídrami budúcnosti a vedia pochopiť rovesníkov," vysvetlila Sasaráková. Zapojiť sa podľa nej môže každý, kto bude zdieľať videá v rámci kampane, prípadne zdieľať na facebookových profiloch fotku svojej školy s hastagom a názvom kampane. Prihovárať sa mladej generácii na sociálnych sieťach bude aj influencer a mladý ambasádor Samuel Majdek z portálu refresher.sk.
Európska komisia v súčasnosti venuje vzdelávaniu v kríze štyri percentá z celkového humanitárneho rozpočtu EÚ, ide o najmenej financovanú humanitárnu oblasť. Globálne sa len dve percentá fondov z humanitárnych zbierok použijú na vzdelanie.

Ján Budaj verí, že sa trestné konanie ukáže ako nedôvodné
Exminister životného prostredia Ján Budaj, ktorý čelí obvineniu pre pokračujúci zločin porušovania povinnosti pri správe cudzieho majetku, deklaruje, že čestne hájil verejný záujem.

Z trhu sťahujú cestoviny
ŠVPS SR upozorňuje na nevyhovujúce cestoviny na slovenskom trhu.

SHMÚ vydal výstrahy, platia pre celú krajinu
Meteorológovia varujú pred nepriaznivým počasím.

Z trhu sťahujú silikónovú pomôcku do kuchyne
V pomôcke sa podľa hygienikov zistilo nadlimitné množstvo prchavých látok.

Opoziční politici reagovali na list od Fica
Nenávisť šíri podľa Gröhlinga a Remišovej premiér.