Po náradí a webe dostanú žilinskí Rómovia aj vzdelanie

Po požičovni náradia a motivačnom webe môžu rómske rodiny na Bratislavskej ulici v Žiline využiť aj osobitný vzdelávací program.
„Hlavné aktivity projektu sú rozdelené do štyroch skupín - vzdelávanie mamičiek v oblasti predškolskej starostlivosti o dieťa, doučovanie a mentoring detí navštevujúcich základné školy, vzdelávanie lídrov v komunite a vzdelávanie pedagógov a sociálnych pracovníkov,“ uviedol hovorca mesta Pavol Čorba.
Aktivity projektu budú zabezpečovať pracovníci nízkoprahového denného centra v spolupráci s učiteľmi zo základnej školy na Hollého ulici a externou vzdelávacou agentúrou.
Žilinským Rómom mesto vytvorilo aj samostatnú webovú stránku, aby ich povzbudzovalo k aktivite. Na stránke www.nc-zilina.sk informuje o voľných pracovných miestach, pripravovaných aktivitách či možnostiach pre mladých ľudí.
Projekt Pripoj sa! má mladým Rómom umožniť sociálne sa rozvíjať za pomoci ďalších členov skupiny. Rómom žijúcim na Bratislavskej mesto požičiava aj náradie, aby si dokázali upratať bytovky a ich okolie. V požičovni v nízkoprahovom dennom centre si môžu bezplatne vyberať z 30 druhov pracovného náradia. Mesto chce Rómov naučiť, aby boli sami zodpovední za kvalitu a dôstojnosť vlastného bývania a okolia, v ktorom žijú.

Polícia zverejnila video z autobusu, toto sa dialo pred nehodou
V autobuse sa malo viezť 14 cestujúcich a vodič.

Asociáciu súkromných škôl sklamalo,že prezident podpísal balík školských zákonov
Asociácia súkromných škôl a školských zariadení je sklamaná z rozhodnutia prezidenta SR Petra Pellegriniho podpísať balík školských zákonov.

Smrteľnú nehodu neprežila chodkyňa, zrazil ju nákladiak
Chodkyňa na mieste podľahla zraneniam.

Autobus narazil do stromu, na mieste sú všetky pohotovostné zložky
Na mieste zasahujú všetky záchranné zložky.

Raši rokoval s KDH o návrhu predĺžiť volebné obdobie samospráv
Predseda Národnej rady SR Richard Raši rokoval ešte v utorok so zástupcami z opozičného KDH o návrhu predĺžiť volebné obdobie samosprávam.
















