• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 16.8.2022Meniny má Leonard
21°Bratislava

Top 8 super-potravín, ktoré liečia celé telo

  • 18:42 04.04.2016
  • Bratislava
Top 8 super-potravín, ktoré liečia celé telo

Prinášame vám prehľad najviac prospešných super-potravín, ktoré pomáhajú pri celej škále rôznych ochorení. Poznáte ich všetky?

V našich obchodoch sa ostatné desaťročia nachádza obrovské množstvo potravín, ktorým chýbajú živiny. Zlý stav pôdy v kombinácii s úpravou semien a plodín spôsobuje, že ľudia majú veľmi malý výber skutočne zdravých jedál. Zvážte preto konzumáciu týchto ôsmich superpotravín, aby ste získali potrebné živiny pre optimálne telesné funkcie.

1. Aloe vera

Aloe vera obsahuje 20 minerálov, 12 vitamínov, 18 aminokyselín, 200 druhov fytonutrientov a silné antibakteriálne, antivírusové a protiplesňové vlastnosti.

Čítajte: Aloe vera - Prečo ju Egypťania volali rastlina nesmrteľnosti?

Výhody:

• Zmierňuje zápal a artritickú bolesť

• Lieči vredy a širokú škálu zažívacích porúch

• Bojuje proti premnoženiu Candida a parazitom

• Znižuje riziko infarktu a mozgovej príhody

• Pomáha zastaviť rast rakovinových nádorov

2. Včelí peľ

Včelí peľ je bohatým zdrojom karotenoidov a obsahuje 22 aminokyselín a enzýmov. Je tiež dobrým zdrojom vitamínov B, vitamínu C a E, a viac ako 68 minerálov.

Čítajte: Med nad zlato. Lieči peľové alergie i kožné choroby

Výhody:

• Bojuje proti rakovine, diabetu, artritíde a depresii

• Zvyšuje odolnosť, vytrvalosť a energetickú hladinu

• Zvyšuje koncentráciu a pamäť

• Zlepšuje plodnosť a zvyšuje sexuálnu aktivitu

• Zvyšuje odolnosť voči infekciám

3. Maca

Maca alebo žerucha peruánska je plná živín a je kompletným zdrojom aminokyselín. Je tiež bohatá na vitamíny B, vitamín C a E, a je dobrým zdrojom medi, železa, draslíka, vápnika, horčíka, fosforu a zinku.

Výhody:

• Lieči anémiu

• Znižuje chronickú únavu

• Zmierňuje stres a depresie

• Zlepšuje libido a plodnosť

• Zlepšuje funkcie nadobličiek

• Posilňuje pamäť

4. Reishi

Reishi alebo Lesklokôrovka obyčajná je bohatým zdrojom antioxidantov. Je tiež dobrým zdrojom vitamínov B, rovnako ako draslíka, niacínu, horčíka, selénu, medi a fosforu.

Čítajte: Huba reishi – poznáte jej liečivú silu?

Výhody:

• Bojuje proti imunitným poruchám, ako sú alergie, artritída a rakovina

• Znižuje fyzickú a psychickú záťaž

• Znižuje zápal

• Chráni pečeň

• Pomáha liečiť poruchy zažívania

5. Bobule goji

Goji obsahujú 18 aminokyselín, 21 stopových minerálov, vitamín A, B-komplex, C a E, a sú vynikajúcim zdrojom antioxidantov.

Čítajte: Goji bobule - prečo ich môžeme považovať za superpotravinu

Výhody:

• Výrazne zlepšuje imunitné funkcie

• Chráni DNA

• Chráni oči a pečeň

• Znižuje zápal

• Chráni srdce

• Zlepšuje náladu a libido

6. Chlorella

Chlorella je bohatým zdrojom kompletného proteínu, chlorofylu, a je bohatá na celý komplex vitamínov. Je tiež výnimočným zdrojom železa a zinku, ako aj horčíka, fosforu, vápnika a draslíka.

Čítajte: Chlorella, superpotravina s detoxikačnými schopnosťami

Výhody:

• Pomáha pri detoxikácii od biotoxínov, xenobiotík a ťažkých kovov

• Pomáha bojovať s premnoženými kvasinkami

• Známy bojovník s rakovinou

• Liečba a prevencia cukrovky a inzulínovej rezistencie

• Znižuje bolesť spojenú s artritídou a fibromyalgiou

• Pomáha obnoviť opravu tkanív

• Znižuje a eliminuje problémy s trávením

7. Konope

Konope obsahuje 20 aminokyselín, a je to kompletný zdroj rastlinných bielkovín. To je tiež najbohatší prírodný zdroj esenciálnych mastných kyselín a má dokonalý pomer 3:1 omega-6 k omega-3 mastným kyselinám.

Čítajte: Biologička vysvetľuje, ako konope zabíja nádorové bunky

Výhody:

• Posilňuje imunitný systém

• Znižuje zápal

• Zlepšuje pamäť a zabraňuje mozgovým ochoreniam

• Lieči kožné ochorenia

• Pomáha udržať zdravý a čistý tráviaci trakt

• Pomáha predchádzať rakovine

• Pomáha znižovať riziko vzniku cukrovky

8. Kokos

Kokosový orech je vynikajúcim zdrojom mastných kyselín, vrátane kyseliny laurovej a kyseliny kaprylovej, ktoré ničia baktérie, vírusy a plesne. Je tiež dobrým zdrojom vitamínov B a skvelým zdrojom medi, vápnika, železa, mangánu, horčíka a zinku.

Čítajte: Kokos a jeho účinky na vaše zdravie

Výhody:

• Zlepšuje funkciu imunitného systému

• Pomáha chrániť pred poruchami mozgu

• Znižuje riziko vzniku cukrovky

• Znižuje zápal kĺbov a svalov

• Posilňuje pečeň

• Zabíja baktérie a parazity

• Chráni pred rakovinou a ďalšími imunitnými chorobami

• Pomáha pri pálení záhy a podporuje správnu funkciu tráviaceho systému

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, healingthebody.ca, organiclifestylemagazine.com, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

VČERA - 14:28Zdravie

Opaľovacie krémy s chemickými filtrami nie sú vhodné pre deti do troch rokov. Upozorňuje na to dermatovenerologička z Národného onkologického ústavu Zuzana Zelenayová.

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

7:02 14.08.2022Zdravie

Na vyrovnanú hladinu cukru v krvi si musia dávať pozor nielen diabetici. Tieto chyby pri raňajkách ju dokážu vykoľajiť.

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

20:05 13.08.2022Zdravie

Kuchári a kuchárky, ale aj konzumenti, ktorí často prichádzajú do kontaktu s niektorými druhmi kuchynského riadu, u seba výrazne zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

7:03 13.08.2022Zdravie

O negatívach spojených s konzumáciou alkoholu počul už každý. Prečo si teda stále klameme? Týchto 9 lží sa stále nevytratilo z povedomia verejnosti.

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.