Českí žiaci sa čoraz častejšie ako druhý jazyk učia ruštinu
- 10:47 06.03.2016
- Praha

Záujemcov o ruštinu medzi deťmi v celej Českej republike pribúda od školského roku 2013/2014, keď základné školy museli zaviesť druhý povinný jazyk.
Záujemcov o ruštinu medzi deťmi v celej Českej republike pribúda od školského roku 2013/2014, keď základné školy museli zaviesť druhý povinný jazyk.
"Dalo sa to predpokladať. Z obchodných dôvodov a kvôli tomu, že ruština je aj blízky jazyk," vysvetľuje pre ČRo tento trend Hana Gerlachová, ktorá predmet ruský jazyk učí na základnej škole v pražskej Libni. "Ťažšia je azbuka, naučiť sa písať a čítať," priznáva však.
Postupne sa podľa nej rozrastá i ponuka učebníc. "Keď sme začínali, tak bolo na výber len z dvoch, ktoré som pre základné školy považovala za vhodné. Teraz začínajú pribúdať."
Učitelia ruštiny zatiaľ na školách nechýbajú. "Mimoriadna sondáž ministerstva školstva z vlaňajška okrem iného zisťovala, ktoré aprobácie vnímajú školy ako nedostatkové: učitelia ruského jazyka medzi nimi neboli," potvrdila pre Český rozhlas Klára Bílá z ministerstva.
Ruština bola v Československu na školách povinná do roku 1990. Žiaci v Česku majú teraz, čo sa druhého jazyka týka, okrem nej často na výber z angličtiny, nemčiny alebo francúzštiny, približuje ČRo.

Lesníci varujú: Ak zbadáte takéto hniezdo, nedotýkajte sa ho, hrozia vážne zdravotné následky
Návštevníkom lesa hrozia zdravotné komplikácie, ak sa hniezda dotknú.

Tragédia vo Vysokých Tatrách: Zahynula horolezecká legenda
Známu horolezkyňu našli bez známok života.

Oravská galéria pri príležitosti jej 60. výročia otvára dve špeciálne výstavy
Oravská galéria pri príležitosti jej 60. výročia založenia vo štvrtok otvára dve špeciálne výstavy v Župnom dome v Dolnom Kubíne.

Toto musíte urobiť s tulipánmi, aby vám cez noc nezvädli
Tento jednoduchý trik pomôže udržať tulipány vo váze dlhšie čerstvé.

Koniec pretáčania reklám: Na týchto staniciach si budete musieť pozrieť celé bloky reklám
Ďalší operátor pristúpil k zablokovaniu funkcie pretáčania reklám na vybraných televíznych staniciach.