• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 16.8.2022Meniny má Leonard
21°Bratislava

Dámy, zbystrite pozornosť – poznáte týchto šesť surovín pre váš lepší sexuálny život?

  • 19:34 16.02.2016
  • Bratislava
Dámy, zbystrite pozornosť – poznáte týchto šesť surovín pre váš lepší sexuálny život?

U žien nie je sexuálny život iba o libide, ale o celkovom vaginálnom zdraví. Prezradíme vám, ktoré suroviny vám pomôžu prekonať PMS, nedostatočnú lubrikáciu alebo rôzne infekcie.

  • Mandle a tekvicové semiačka

Mandle sú výborným pomocníkom, ak trpíte vaginálnou suchosťou. To platí tiež o tmavej listovej zelenine a avokáde. Vaginálna suchosť sa zvyčajne spája s menopauzou alebo nerovnováhou v hormónoch. Jednou z látok, ktorá v tomto pomáha, je aj vitamín E. A mandle aj ostatné uvedené suroviny sú jeho bohatým zdrojom. Zloženie tekvicových semiačok vám zase pomôže s pravidelným menštruačným cyklom a reguláciou hormónov.

Čítajte: Správny apetít dokáže v posteli divy!

  • Brusnice

Ak ste mali niekedy infekciu alebo zápal močových ciest viete, že brusnice sú jedným z najlepších prírodných prostriedkov, ktoré vám s týmto nepríjemným problémom pomôžu. Konzumujte ich sušené alebo čerstvé, či vo forme kvalitnej šťavy a pomôžu vám odstrániť baktérie, ktoré zápal spôsobujú.

  • Probiotický jogurt

Obyčajný biely jogurt bez príchute a bez cukru vám pomôže zachovať ideálne pH vo vagíne. Pri pravidelnej konzumácii by mal postupne ustúpiť aj výskyt vaginálnych mykóz, rôznych zápalov a s nimi aj nepríjemných sprievodných pocitov – pálenia, svrbenia a výtoku.

  • Zinok

Už dávno sa traduje, že ustrice majú blahodárny vplyv na libido. Konkrétnejšie ale za to môže pomerne vysoký obsah zinku. Ak ale nechcete jesť ustrice, doplňte si ho napríklad vo forme tabliet. Zinok vám tiež pomôže s vaginálnou suchosťou, prípadne odstráni nepríjemné pálivé či svrbivé pocity a tiež prispeje k udržaniu pravidelného menštruačného cyklu.

Čítajte: Môže obezita ohroziť sexuálny výkon?

Medzi ďalšie potraviny, ktoré vám pomôžu „zdvihnúť libido“, patrí napríklad čili alebo horká čokoláda či koreň maca.

  • Ryby

Najmä mastné ryby, teda tie, ktoré obsahujú omega-3 mastné kyseliny, sú pre ženy veľmi vhodné. Tieto látky totiž pôsobia protizápalovo a zlepšujú náladu. Vyskúšajte lososa, tuniaka, makrelu alebo sardinky.

  • Pohánka a otruby

Ak pred menštruáciou zažívate príznaky PMS, teda podráždenie, náladovosť, prípadne bolesti alebo spánkové poruchy, dajte si pohánku, otruby, strukoviny, para orechy alebo mandle. Všetky sú prirodzený zdroj horčíka a vitamínu B6. Pomôžu vám uvoľniť sa po fyzickej aj psychickej stránke.

Čítajte: Ľudia, ktorí cvičia, majú lepší sexuálny život

Nezabudnite, že okrem konzumácie správnych potravín je dôležité aj dodržiavať dôkladnú hygienu a chodiť na pravidelné gynekologické prehliadky. Ak máte dlhodobejšie vaginálne problémy, zverte sa s nimi vášmu lekárovi a absolvujte predpísanú liečbu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, xojane.com, bedsider.org. Foto: shutterstock.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

VČERA - 14:28Zdravie

Opaľovacie krémy s chemickými filtrami nie sú vhodné pre deti do troch rokov. Upozorňuje na to dermatovenerologička z Národného onkologického ústavu Zuzana Zelenayová.

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

7:02 14.08.2022Zdravie

Na vyrovnanú hladinu cukru v krvi si musia dávať pozor nielen diabetici. Tieto chyby pri raňajkách ju dokážu vykoľajiť.

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

20:05 13.08.2022Zdravie

Kuchári a kuchárky, ale aj konzumenti, ktorí často prichádzajú do kontaktu s niektorými druhmi kuchynského riadu, u seba výrazne zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

7:03 13.08.2022Zdravie

O negatívach spojených s konzumáciou alkoholu počul už každý. Prečo si teda stále klameme? Týchto 9 lží sa stále nevytratilo z povedomia verejnosti.

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.