• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 16.8.2022Meniny má Leonard
21°Bratislava

8 návykov, ktoré ničia váš imunitný systém

  • 17:59 14.01.2016
  • Bratislava
8 návykov, ktoré ničia váš imunitný systém

Váš imunitný systém má zásadnú úlohu vo vašom tele, pretože ho chráni od všetkých mikroorganizmov, ktoré by mohli spôsobiť infekcie a choroby.

Oslabený imunitný systém môže viesť k závažným ochorenia, pretože telo nezvláda bojovať s baktériami a vírusmi, s ktorými prichádzate do kontaktu každý deň.

8 návykov, ktoré ničia váš imunitný systém

Stres

Kým jediný zlý deň v práci nemusí byť tak stresujúci, dlhodobé obavy o rodinu alebo zamestnanie môžu zaťažiť váš imunitný systém. Môžete skúsiť jogu alebo meditáciu na zníženie každodenného stresu.

Čítajte: Upokojujúce jedlá. Poradia si so stresom

Alkohol

Štúdie preukázali, že nadmerná konzumácia alkoholu môže zničiť bunky imunitného systému.

Zlá hygiena

Správna hygiena pomôže odstrániť baktérie a škodlivé organizmy, ktoré by mohli oslabiť váš imunitný systém. Dôkladné umývanie rúk je preto nutnosť.

Pobyt na slnku

Vždy používajte opaľovací krém s SPF 15 alebo viac, ak ste vystavení slnku, najmä medzi 11. a 16. hodinou. Viac ako 15 minút nechráneného pobytu na slnku, a to aj v zime, je spojených s potlačením imunity. Môže sa to prejaviť napríklad oparom.

Nedostatok spánku

Výskum ukazuje, že muži, ktorí po dobu jedného týždňa mali iba 4 hodiny spánku denne, mali polovicu protilátok proti chrípke oproti tým, ktorí spali bez prerušenia 7 - 8½ hodín každú noc.

Časté užívanie antibiotík

Užívanie antibiotík pri prvej známke chrípky môže spôsobiť rezistenciu voči liekom a potláčať imunitný systém tým, že znižuje úrovne cytokínov. Používajte antibiotiká iba na liečbu vážnych bakteriálnych infekcií a užite vtedy celé balenie.

Čítajte: Šesť mýtov o antibiotikách

Obezita

Obezita môže ovplyvniť schopnosť bielych krviniek množiť sa, produkovať protilátky a liečiť infekcie.

Priveľa cukru

Nadmerná konzumácia cukru môže znížiť schopnosť imunitného systému ničiť baktérie o 40%. Štúdie preukázali, že cukor pôsobí na telo 5 minút po jeho konzumácii a jeho účinky pôsobia ešte po dobu 5 hodín. Cukry zápasia s vitamínom C o prístup k rovnakým metabolickým dráham v tele, preto sa vaša potreba tohto vitamínu môže zvýšiť.

Čítajte: Ako si vyrobiť vitamín C

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, orthomolecular.org, healingdaily.com, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

VČERA - 14:28Zdravie

Opaľovacie krémy s chemickými filtrami nie sú vhodné pre deti do troch rokov. Upozorňuje na to dermatovenerologička z Národného onkologického ústavu Zuzana Zelenayová.

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

7:02 14.08.2022Zdravie

Na vyrovnanú hladinu cukru v krvi si musia dávať pozor nielen diabetici. Tieto chyby pri raňajkách ju dokážu vykoľajiť.

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

20:05 13.08.2022Zdravie

Kuchári a kuchárky, ale aj konzumenti, ktorí často prichádzajú do kontaktu s niektorými druhmi kuchynského riadu, u seba výrazne zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

7:03 13.08.2022Zdravie

O negatívach spojených s konzumáciou alkoholu počul už každý. Prečo si teda stále klameme? Týchto 9 lží sa stále nevytratilo z povedomia verejnosti.

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.