Fiat o presune centrály do USA nediskutuje

O možnosti presunu centrály automobilky Fiat do Spojených štátov amerických sa vôbec nedebatuje. Informoval o tom vo štvrtok hovorca talianskeho výrobcu.
To bolo reakciou na správu agentúry Bloomberg zo stredy tohto týždňa o tom, že Fiat zvažuje presun centrály spoločnosti do USA.
Na telekonferencii 29. apríla však Marchionne účastníkom povedal, že spoločnosť, ktorá vzíde z očakávanej fúzie firiem Fiat a Chrysler, bude mať centrálu v geografickom regióne, ktorý má "adekvátne kapitálové trhy potrebné na podporu našich budúcich aktivít". Sídlo automobilky Fiat je v Turíne, pričom Taliansko momentálne prechádza druhým rokom recesie. "Predaje v Taliansku v roku 2012 predstavovali len 10 % celkového objemu predaja skupiny Fiat. Európa je v celkovej schéme vecí stále menej relevantným faktorom," povedal Marchionne na telekonferencii.
Analytici preto očakávajú, že nová spoločnosť bude sídliť tam, kde v súčasnosti Chrysler, a obchodovať sa bude na newyorskej burze, ktorá má najväčšiu likviditu na svete. Fiat získal 20 % podiel amerického výrobcu v roku 2009, keď Chrysler pred bankrotom zachránila americká a kanadská vláda. V súčasnosti v spoločnosti vlastní 58,5 % akcií.

Lamborghini zavádza vo výrobe štvordňový pracovný týždeň
Vedenie talianskej automobilky Lamborghini sa dohodlo s odbormi na zavedení štvordňového pracovného týždňa vo výrobe. Oznámili to v utorok odborové zväzy FIOM a FIM-CISL.

Nemecká vláda chce urýchliť rozvoj elektromobility
Nemecký minister dopravy Volker Wissing vyzval domáce automobilky, aby sa aktívnejšie zapojili do rozvoja elektromobility.

Tesla plánuje v Nemecku vyrábať elektromobil za 25.000 eur
Spoločnosť Tesla plánuje vo svojej nemeckej továrni vyrábať elektrické auto s predajnou cenou 25.000 eur.

Volkswagen obmedzuje v Nemecku prijímanie nových zamestnancov
Skupina Volkswagen v snahe ušetriť miliardy eur dočasne zmrazuje prijímanie zamestnancov vo svojich kľúčových domovských závodoch.

Vodiči elektromobilov spôsobujú menej nehôd, ich oprava je ale podstatne drahšia
Vodiči elektromobilov spôsobujú menej dopravných nehôd, no oprava ich vozidiel je podstatne drahšia, v priemere o 30 až 35 % ako pri porovnateľných autách so spaľovacími motormi.