Fiat o presune centrály do USA nediskutuje

O možnosti presunu centrály automobilky Fiat do Spojených štátov amerických sa vôbec nedebatuje. Informoval o tom vo štvrtok hovorca talianskeho výrobcu.
To bolo reakciou na správu agentúry Bloomberg zo stredy tohto týždňa o tom, že Fiat zvažuje presun centrály spoločnosti do USA.
Na telekonferencii 29. apríla však Marchionne účastníkom povedal, že spoločnosť, ktorá vzíde z očakávanej fúzie firiem Fiat a Chrysler, bude mať centrálu v geografickom regióne, ktorý má "adekvátne kapitálové trhy potrebné na podporu našich budúcich aktivít". Sídlo automobilky Fiat je v Turíne, pričom Taliansko momentálne prechádza druhým rokom recesie. "Predaje v Taliansku v roku 2012 predstavovali len 10 % celkového objemu predaja skupiny Fiat. Európa je v celkovej schéme vecí stále menej relevantným faktorom," povedal Marchionne na telekonferencii.
Analytici preto očakávajú, že nová spoločnosť bude sídliť tam, kde v súčasnosti Chrysler, a obchodovať sa bude na newyorskej burze, ktorá má najväčšiu likviditu na svete. Fiat získal 20 % podiel amerického výrobcu v roku 2009, keď Chrysler pred bankrotom zachránila americká a kanadská vláda. V súčasnosti v spoločnosti vlastní 58,5 % akcií.

Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa v októbri zlepšila
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa výrazne zlepšila. Index podnikateľskej klímy v odvetví sa v októbri zvýšil o 8,4 bodu na -12,9 bodu, oznámil v stredu ekonomický inštitút Ifo.

Škoda Auto zvýšila predaj za deväť mesiacov roka o viac než 14 %
Predaj áut českej spoločnosti Škoda Auto vzrástol za tri kvartály o vyše 14 %. S ním sa zvýšili aj tržby a zisk spoločnosti, pričom v prípade tržieb rast predstavoval takmer 10 %. Informoval o tom server novinky.cz.

SEVA: Elektrická flotila na Slovensku rastie najmä vďaka firmám
Na slovenských cestách jazdí už viac ako 21.833 osobných batériových elektromobilov.

Na autách sa bude môcť využívať predné brzdové svetlo
Na autách sa od roku 2029 bude môcť využívať predné brzdové svetlo. Daný prvok sa do legislatívy zakotví ako dobrovoľné vybavenie motorových vozidiel kategórie M a N.

Európa je pri prijatí elektromobility silne rozdelená
Ambiciózne plány na elektrifikáciu európskych ciest počas nasledujúceho desaťročia začínajú mať reálne trhliny.
















