• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 20.4.2024Meniny má Marcel
Bratislava

Vyše polovica klientov nie je k svojím bankám lojálna

  • 16:26 16.05.2013
  • BRATISLAVA
Vyše polovica klientov nie je k svojím bankám lojálna

Počas nasledujúcich šiestich mesiacov 10 % retailových bankových zákazníkov pravdepodobne odíde zo svojej banky a ďalších 41 % sa vyjadrilo, že nie sú si istí, či vo svojej banke zostanú.

Vyplynulo to z globálneho prieskumu poradenských spoločností Capgemini a Efma. Keďže polovica klientov nie je lojálna voči svojim bankám, je potrebné to podľa predstaviteľov Capgemini riešiť a banky by mali popracovať na orientácii na zákazníka.

Poskytovanie správnych produktov v správnom čase cez preferované a vyvíjajúce sa kanály, ako je mobil, je podľa nich jednou z istých ciest ako vybudovať trvalú lojalitu zákazníkov.

Kvalita služieb sa ukázala ako najdôležitejší faktor vedúci zákazníkov k zmene banky vo väčšine regiónov s výnimkou Severnej Ameriky, kde boli pre klientov najviac dôležité poplatky, tesne nasledované kvalitou služieb.

Počet interakcií so zákazníkmi vzrástol, ale úroveň osobných vzťahov podľa firmy Capgemini poklesla. Banky majú lepší prístup k viac štruktúrovaným a aj neštruktúrovaným údajom o zákazníkoch ako kedykoľvek predtým. Tieto údaje môžu byť podľa nich použité na vybudovanie lepších vzťahov so zákazníkmi.

Mobilné bankovníctvo je ponímané ako kľúčový nástroj pre banky pre lepšie zameranie sa na zákazníkov, umožňuje a zvyšuje predaje, ovplyvňuje kombináciu poskytnutia správneho produktu cez správny distribučný kanál a vytvára odlíšenie medzi bankami. V rozvojových trhoch a u mladších zákazníkov sa zistilo, že kvalita mobilných služieb má významný vplyv na rozhodnutie zákazníka, či odíde z banky.

"Budúcnosť retailového bankovníctva je mobilné bankovníctvo. Do konca roku 2013 bude na svete viac mobilných prístrojov ako ľudí s predpokladom 10 miliárd pripojených mobilných zariadení s priemerom 1,4 mobilných zariadení na osobu. Banky musia smerovať tam kde sú príležitosti, a to sú mobilné zariadenia, " uviedol šéf Efma Patrick Desmarés.

Spoločnosť Capgemini je poskytovateľ konzultačných, technologických a outsourcingových služieb. Má viac než 125 tis. zamestnancov v 44 krajinách sveta. Efma ako globálna nezisková organizácia združuje viac ako 3 300 spoločností, ktoré sa zaoberajú retailovými finančnými službami z viac ako 130 krajín sveta.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky

Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky

VČERA - 19:31Ekonomické

Zákazníci by si mali skontrolovať, či tieto výrobky nemajú doma.

Slovenská pošta vlani vykázala najnižšiu stratu od roku 2020

Slovenská pošta vlani vykázala najnižšiu stratu od roku 2020

VČERA - 16:40Ekonomické

Slovenskej pošte (SP) sa vlani podarilo znížiť stratu na 5,48 milióna eur. Ide o najnižšiu stratu za posledné štyri roky.

Erik Tomáš: KDH som za podporu 13. dôchodku nič nesľúbil

Erik Tomáš: KDH som za podporu 13. dôchodku nič nesľúbil

VČERA - 15:13Ekonomické

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš (Hlas-SD) odmietol tvrdenia opozičného KDH, podľa ktorých mal garantovať, že neotvorí a nezníži druhý pilier.

Premiér: Obchvaty veľkých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok

Premiér: Obchvaty veľkých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok

VČERA - 14:16Ekonomické

Obchvaty niektorých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok.