Honda v blízkej dobe plánuje návrat do kolotoča formuly 1

Automobilka Honda by mala v krátkom čase oznámiť návrat do formuly 1 v roku 2015 ako dodávateľ motorov pre britský tím McLaren. Informuje o tom zdroj blízky japonskej spoločnosti.
"Honda oficiálne nepoprela tieto správy. Prosím, pripravte sa na oznámenie," uvádza spomenutý zdroj, ktorý požiadal o anonymitu.
Značka opustila exkluzívnu spoločnosť F1 po sezóne 2008, čím prerušila svoje účinkovania siahajúce až k 60. rokom minulého storočia. Vysvetlila to úspornými opatreniami počas stagnácie odvetvia súvisiacimi s ekonomickou krízou. Tím vtedy kúpil jeho šéf Ross Brawn a v ročníku 2009 s ním získal titul zásluhou Jensona Buttona a dominoval aj v Pohári konštruktérov. Následne doň vstúpila ako väčšinový vlastník nemecká automobilka Mercedes-Benz.
Potenciálnemu návratu Hondy do kolotoča F1 pomohla aj zmena pravidiel, ktorými najprestížnejší motoristický seriál prešiel v snahe ušetriť financie. Technológia sa vďaka nim bude dať jednoduchšie uplatniť v sériovej výrobe. Ak sa návrat Hondy stane skutočnosťou, mohla by sa obnoviť spolupráca s McLarenom, ktorá vyústila v majstrovské ťaženie Ayrtona Sennu a Alaina Prosta v rokoch 1988 až 1991.
Honda debutovala v seriáli v roku 1963, prvé účinkovanie trvalo päť rokov. V 80. - 90. rokoch 20. storočia sa predstavila ako dodávateľ motorov v alianciách s Lotusom, McLarenom, Tyrrellom a Williamsom. Táto éra priniesla pre Hondu najväčšie úspechy, šesťkrát získala Pohár konštruktérov a traja jazdci v jej službách sa stali majstrami sveta (trikrát Ayrton Senna, raz Nelson Piquet a Alain Prost). V období rokov 1993 - 1998 utlmila svoje aktivity v F1 a vrátila sa až ako partner BAR Racing v roku 2000. Po prevzatí úplnej kontroly nad BAR v roku 2005 postavila vlastný továrenský tím, ktorý však nedokázal nadviazať na predchádzajúce úspechy.

Lamborghini zavádza vo výrobe štvordňový pracovný týždeň
Vedenie talianskej automobilky Lamborghini sa dohodlo s odbormi na zavedení štvordňového pracovného týždňa vo výrobe. Oznámili to v utorok odborové zväzy FIOM a FIM-CISL.

Nemecká vláda chce urýchliť rozvoj elektromobility
Nemecký minister dopravy Volker Wissing vyzval domáce automobilky, aby sa aktívnejšie zapojili do rozvoja elektromobility.

Tesla plánuje v Nemecku vyrábať elektromobil za 25.000 eur
Spoločnosť Tesla plánuje vo svojej nemeckej továrni vyrábať elektrické auto s predajnou cenou 25.000 eur.

Volkswagen obmedzuje v Nemecku prijímanie nových zamestnancov
Skupina Volkswagen v snahe ušetriť miliardy eur dočasne zmrazuje prijímanie zamestnancov vo svojich kľúčových domovských závodoch.

Vodiči elektromobilov spôsobujú menej nehôd, ich oprava je ale podstatne drahšia
Vodiči elektromobilov spôsobujú menej dopravných nehôd, no oprava ich vozidiel je podstatne drahšia, v priemere o 30 až 35 % ako pri porovnateľných autách so spaľovacími motormi.