Zisk automobilky Nissan poskočil a prekonal očakávania

Druhý najväčší japonský výrobca áut, Nissan Motor Co za január až marec, čiže za svoj účtovný štvrtý kvartál, dosiahol rast čistého zisku o 46,1 %.
Nissan za prvé tri mesiace tohto roka vykázal čistý zisk v sume 110 mld. jenov (JPY), pričom v rovnakom období vlaňajška bol na úrovni 75,3 mld. JPY.
Svojím výsledkom Nissan prekonal aj očakávania analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že čistý zisk bude v objeme 100,8 mld. JPY.
Nissan predpokladá, že jeho globálny predaj áut retailovej klientele v terajšom účtovnom roku, ktorý sa skončí v marci 2014, stúpne na 5,3 mil. vozidiel z úrovne 4,9 mil. áut, na ktorej bol v účtovnom roku končiacom sa v marci 2013. Nissan bol jedinou z troch najväčších japonských automobiliek, ktorých globálny predaj áut v uplynulom účtovnom roku klesol.
Spomalenie predaja automobilov Nissan vyvoláva pochybnosti, či firma bude schopná dosiahnuť svoj cieľ a získať 8 % z globálneho trhu do marca 2017. Za obdobie od začiatku apríla 2012 do konca minulého roka bol podiel automobilky na globálnom trhu na úrovni 6,2 %.
(1 EUR = 129,8 JPY)

Lamborghini zavádza vo výrobe štvordňový pracovný týždeň
Vedenie talianskej automobilky Lamborghini sa dohodlo s odbormi na zavedení štvordňového pracovného týždňa vo výrobe. Oznámili to v utorok odborové zväzy FIOM a FIM-CISL.

Nemecká vláda chce urýchliť rozvoj elektromobility
Nemecký minister dopravy Volker Wissing vyzval domáce automobilky, aby sa aktívnejšie zapojili do rozvoja elektromobility.

Tesla plánuje v Nemecku vyrábať elektromobil za 25.000 eur
Spoločnosť Tesla plánuje vo svojej nemeckej továrni vyrábať elektrické auto s predajnou cenou 25.000 eur.

Volkswagen obmedzuje v Nemecku prijímanie nových zamestnancov
Skupina Volkswagen v snahe ušetriť miliardy eur dočasne zmrazuje prijímanie zamestnancov vo svojich kľúčových domovských závodoch.

Vodiči elektromobilov spôsobujú menej nehôd, ich oprava je ale podstatne drahšia
Vodiči elektromobilov spôsobujú menej dopravných nehôd, no oprava ich vozidiel je podstatne drahšia, v priemere o 30 až 35 % ako pri porovnateľných autách so spaľovacími motormi.