• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 8.12.2022Meniny má Marína
Bratislava

Ako si poobede dobiť energiu

  • 19:31 28.04.2015
  • Bratislava
Ako si poobede dobiť energiu

Poznáte ten pocit, keď sa vám okolo druhej a tretej poobede začnú zatvárať oči a vy by ste najradšej spali? Vedci zistili, že tento pocit je úzko spojený s biorytmom nášho tela a je pre nás všetkých prirodzený. Kvôli tomu aj vznikla v rôznych kultúrach poobedná siesta. Ak sa ale práve nachádzate v krajine, kde aj poobede musíte naplno fungovať, prečítajte si tieto rady, ako doplniť energiu na poobedie.

Zvoľte správne raňajky

Ľudia, ktorí už ráno prijmú správne látky, majú tendenciu si uchovať energiu až do poobedia. Zabudnite teda na kávu a šišku alebo chlieb s maslom. Váš mozog a telo potrebujú bielkoviny, sacharidy a zdravé tuky na to, aby ste mali energiu fungovať naplno a dlhodobo, bez pocitu hladu. Zvoľte vajíčka, biely jogurt, ovsené vločky, orechy alebo syr. Ovocie nie je najlepšou alternatívou raňajok, pretože síce uvoľňuje energiu, ale telu sa nedostanú ostatné látky, ktoré potrebuje. Je vhodnejšie dať si ho ako desiatu.

Obedujte správne

Ak si myslíte, že po výživných raňajkách obedovať už nemusíte alebo vám stačí šalát, ste na omyle. Telu by ste mali opäť doplniť bielkoviny. Pridajte do vášho šalátu kuracie mäso, strukoviny alebo syr. Rovnako by ste sa mali vyhnúť obedu, ktorý by bol plný tuku, teda vyprážaným a ťažkým jedlám. Práve pocit prejedenia môže za to, že sa po obede budete cítiť ospalo a nebudete mať chuť podávať výkony.

Trochu viac pohybu a menej rozmýšľania

Ak chodíte na obed mimo pracoviska, využite túto vzdialenosť a vtesnajte medzi obed a prácu aspoň 15 minútovú prechádzku. Prekrvíte a zahrejete svaly, čím do mozgu vyšlete energiu. Ak pracujete duševne, je dobré počas obeda nechať mozog nachvíľu "vypnúť" od problémov, ktoré riešite v práci. Sústreďte sa napríklad na rozhovor so svojim spoločníkom pri obede alebo, ak máte možnosť, si pustite obľúbenú hudbu. Unavenému mozgu pomáha aj zdanlivá banalita, akou je zmena prostredia. Stačí, ak aspoň na 20 minút odídete z miestnosti, v ktorej pracujete.

Pite vodu

Studená, perlivá či neperlivá, s citrónom alebo bez - voda vás vždy osvieži.

Niečo pod zub pomôže

Ak ste poobede beznádejne ospalí, nesiahajte po kofeíne alebo rafinovaných cukroch. Tie síce doplnia energiu rýchlo, ale nie nadlho a po jej vyprchaní môžete ostať náladoví, podráždení a nesústredení. Vyskúšajte si dobiť energiu ovocím, či už čerstvým alebo sušeným a zmesou orechov.

V niektorých prípadoch nepomôže proti ospalosti ani správna strava a pohyb. Ak máte takú možnosť, jednoducho si poobede zdriemnite. Je to vždy lepšie než bojovať s ospalosťou a robiť pritom zbytočné chyby.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, fitnessrepublic.com, webmd.com, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto dva druhy ovocia a zeleniny pri artritíde radšej vynechajte. Ide o bežné spúšťače bolesti

Tieto dva druhy ovocia a zeleniny pri artritíde radšej vynechajte. Ide o bežné spúšťače bolesti

DNES - 10:17Zdravie

Ovocie, ktorého hlavnou zložkou je solanín, môže u pacientov s artritídou vyvolať prudkú bolesť.

Tieto príznaky rakoviny si môžete všimnúť pri kráčaní

Tieto príznaky rakoviny si môžete všimnúť pri kráčaní

DNES - 6:57Zdravie

Rakovina sa najčastejšie prejavuje vo forme hrčiek, opuchov a podozrivých znamienok. Niekedy však treba sledovať aj menej zreteľné náznaky.

Máte sedavé zamestnanie? Rozhýbte sa aspoň raz za hodinu

Máte sedavé zamestnanie? Rozhýbte sa aspoň raz za hodinu

VČERA - 9:17Zdravie

Sedavý životný štýl zvyšuje riziko predčasného úmrtia.

5 spôsobov, ako vylepšiť kávu o vitamíny a antioxidanty

5 spôsobov, ako vylepšiť kávu o vitamíny a antioxidanty

VČERA - 7:23Zdravie

​Zabúdate na denný príjem vitamínov? Vďaka vylepšenej káve sa vám to nestane.

Váš pes môže byť na vás alergický. Takto to spoznáte

Váš pes môže byť na vás alergický. Takto to spoznáte

13:01 06.12.2022Zdravie

Je váš pes chorý alebo je na vás alergický?