• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 16.8.2022Meniny má Leonard
21°Bratislava

Ako môžeme byť šťastnejší?

  • 11:00 27.04.2013
  • Washington
Ako môžeme byť šťastnejší?

Vo svete trpí veľa ľudí depresiami. Ako byť šťastnejší? Poradíme vám päť tipov.

Až 21 miliónov Američanov trpí depresiami. Niet pochýb, že aj v našich končinách bude toto číslo veľké. Depresie sú častokrát spôsobené finančnými problémami ale úlohu môže zohrať aj nedostatok lásky. Veľakrát ľudia siahajú po rýchlej, no nie zdravej forme úľavy - rôznych liekoch na predpis. My pre vás máme niekoľko tipov, ako byť šťastnejší bez použitia liekov.

Koniec s rýchlym občerstvením

Prestante konzumovať fastfúdovú stravu. Nedávna štúdia zistila, že u tých, ktorí konzumujú rýchle občerstvenie existuje o 51 percent vyššia pravdepodobnosť depresií, ako u ľudí, ktorí sa stravujú zdravo. Čo poviete? Oplatí sa to vyskúšať? Minimálne pre vaše zdravie je odpoveď jasná - áno, oplatí.

Kvalitný spánok

Podľa Science Channel vaše telo produkuje viac stresového hormónu, ak nieste odpočinutí. Každému však vyhovuje iný počet hodiín spánku. Kým niektorým postačuje aj 5 hodín spánku, iní spia dlhšie. V priemere by sme však mali spávať asi okolo 7 hodin každú noc. Nedostatok kvalitného spánku nám môže spôsobiť celý rad zdravotných komplikácií.

Čítajte: 5 najlepších druhov ovocia proti stresu

Rozvíjanie medziľudských vzťahov

Žiadne náhradné riešenia typu priateľstvo na facebooku. Zabudnite. Ozajstné priateľstvá nás dokážu robiť šťastnejšími. Priateľstvá na sociálnych sieťach len prehĺbili presvedčenie, že nič nie je náhradou skutočného priateľstva. Aj keď by sa mohlo zdať, že technikou si budeme bližší, opak je pravdou. Počet nespokojných ľudí narástol. 

Čerstvý vzduch robí zázraky

Nielen nedostatok vitamínu D (alebo ak chcete slnečného vitamínu) sa spája s depresiou. Nie je nič jednoduchšie ako ísť na prechádzku. Výrazne sa zvýši naša nálada a príznaky depresie sú preč. 

Čítajte: Šesť prírodných prostriedkov proti bolesti

Meditácia

Viacero štúdií ukazuje na pozitívny vzťah duševného zdravia s meditáciou. Tá dokáže znížiť návrat depresívnych stavov až o polovicu. Meditácia zlepšuje našu náladu a ani nás to nebude stáť veľa času - stačí pol hodina.

Čítajte: Jóga ako prostriedok na zlepšenie imunity

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, Naturalsociety.com, Foto: SXC
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

VČERA - 14:28Zdravie

Opaľovacie krémy s chemickými filtrami nie sú vhodné pre deti do troch rokov. Upozorňuje na to dermatovenerologička z Národného onkologického ústavu Zuzana Zelenayová.

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

7:02 14.08.2022Zdravie

Na vyrovnanú hladinu cukru v krvi si musia dávať pozor nielen diabetici. Tieto chyby pri raňajkách ju dokážu vykoľajiť.

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

20:05 13.08.2022Zdravie

Kuchári a kuchárky, ale aj konzumenti, ktorí často prichádzajú do kontaktu s niektorými druhmi kuchynského riadu, u seba výrazne zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

7:03 13.08.2022Zdravie

O negatívach spojených s konzumáciou alkoholu počul už každý. Prečo si teda stále klameme? Týchto 9 lží sa stále nevytratilo z povedomia verejnosti.

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.