• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 30.1.2023Meniny má Ema
Bratislava

Chcete zlepšiť svoje zdravie? Začnite posilňovať. Toto sú výhody silového tréningu

  • 8:42 23.01.2023
  • Slovensko
Chcete zlepšiť svoje zdravie? Začnite posilňovať. Toto sú výhody silového tréningu

Vzhľadom na rastúci počet dôkazov, ktoré podporujú jeho mnohé výhody, sa silový tréning stal základnou súčasťou väčšiny cvičebných programov.

Ak by ste mohli urobiť jednu vec pre zlepšenie svojho zdravia, silový tréning by mal byť na prvom mieste vášho zoznamu. Zahŕňa použitie jednej alebo viacerých svalových skupín na vykonávanie konkrétnej úlohy, ako je zdvíhanie závažia alebo drep.

Vzhľadom na rastúci počet dôkazov, ktoré podporujú jeho mnohé výhody, sa silový tréning stal základnou súčasťou väčšiny cvičebných programov.

Robí ťa silnejším

Silový tréning vám pomôže stať sa silnejším. Naberanie sily vám umožňuje oveľa jednoduchšie vykonávať každodenné úlohy, ako je napr. nosenie ťažkých potravín

Okrem toho pomáha zlepšovať športový výkon v športoch, ktoré vyžadujú rýchlosť, silu a silu, a môže dokonca podporovať vytrvalostných športovcov tým, že si zachováva čistú svalovú hmotu.

Efektívne spaľuje kalórie

Silový tréning pomáha zvýšiť váš metabolizmus dvoma spôsobmi. Po prvé, budovanie svalov zvyšuje rýchlosť metabolizmu. Svaly sú metabolicky efektívnejšie ako tuková hmota, čo vám umožňuje spáliť viac kalórií v pokoji.

Po druhé, výskum ukazuje, že váš metabolizmus sa zvýši až na 72 hodín po silovom tréningu. To znamená, že stále spaľujete ďalšie kalórie hodiny a dokonca aj dni po tréningu.

Znižuje brušný tuk

Tuk uložený v oblasti brucha, najmä viscerálny, je spojený so zvýšeným rizikom chronických ochorení, vrátane srdcových ochorení, nealkoholického stukovatenia pečene, cukrovky 2. typu a určitých typov rakoviny.

Viaceré štúdie preukázali prínos silových cvičení na zníženie brušného a celkového telesného tuku.

Môže vám pomôcť vyzerať štíhlejšie

Keď budete budovať viac svalov a stratíte tuk, budete vyzerať štíhlejšie. Je to preto, že svaly sú hustejšie ako tuk, čo znamená, že zaberajú menej miesta na vašom tele. Preto môžete stratiť centimetre v páse, aj keď nevidíte zmenu čísla na stupnici.

Znižuje riziko zranenia

Zahrnutie silového tréningu do vašej cvičebnej rutiny môže znížiť riziko zranenia. Silový tréning pomáha zlepšiť silu, rozsah pohybu a pohyblivosť vašich svalov, väzov a šliach. To môže posilniť silu okolo hlavných kĺbov, ako sú kolená, boky a členky, a poskytnúť tak dodatočnú ochranu pred zranením.

A čo viac, silový tréning môže pomôcť napraviť svalovú nerovnováhu. Napríklad, keď budete mať silnejšie jadro, hamstringy a gluteáre, počas zdvíhania sa zníži záťaž dolnej časti chrbta, čím sa zníži riziko poranenia dolnej časti chrbta.

Zlepšuje zdravie srdca

Viaceré štúdie ukázali, že pravidelné silové cvičenie môže znížiť krvný tlak, znížiť celkový a LDL (zlý) cholesterol a zlepšiť krvný obeh posilnením srdca a krvných ciev.

Silový tréning vám tiež môže pomôcť udržať si zdravú telesnú hmotnosť a kontrolovať hladinu cukru v krvi. Vysoká hladina cukru v krvi je hlavným rizikovým faktorom srdcových chorôb.

Pomáha riadiť hladinu cukru v krvi

Silový tréning môže znížiť riziko vzniku cukrovky a môže pomôcť ľuďom s týmto stavom lepšie ho zvládať. Kostrové svalstvo pomáha zvyšovať citlivosť na inzulín. Znižuje tiež hladinu cukru v krvi odstránením glukózy z krvi a jej odoslaním do svalových buniek. Výsledkom je, že väčšia svalová hmota môže pomôcť zlepšiť riadenie krvného cukru.

Silový tréning môže tiež znížiť riziko vzniku cukrovky. Jedna štúdia, ktorá sledovala 35 754 žien v priemere 10 rokov, preukázala o 30 % znížené riziko vzniku cukrovky 2. typu medzi tými, ktorí sa venovali silovému tréningu, v porovnaní s tými, ktoré tak neurobili (39).

Zvyšuje vaše sebavedomie

Silový tréning môže výrazne zvýšiť vaše sebavedomie. Pomáha vám prekonávať výzvy, pracovať na dosiahnutí cieľa a oceniť silu vášho tela. Najmä môže zvýšiť vašu sebaúčinnosť – vieru, že dokážete uspieť alebo vykonať nejakú úlohu – čo môže výrazne zvýšiť vašu sebadôveru.

Pravidelný silový tréning môže zlepšiť vašu náladu a zlepšiť vaše duševné zdravie.

Viaceré štúdie ukázali, že silový tréning môže znížiť úzkosť a cvičenie navyše podporuje uvoľňovanie endorfínov zvyšujúcich náladu, ktoré môžu zohrávať úlohu pri pozitívnej nálade.

Silový tréning môže zvýšiť kvalitu vášho života, najmä, keď starnete.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TA, healthline, instragram.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zubára neoklamete. Takto odhalí vaše výmysly o čistení zubov

Zubára neoklamete. Takto odhalí vaše výmysly o čistení zubov

DNES - 10:00Zdravie

Skúšali ste zubára presviedčať, že si poctivo čistíte zuby aj medzizubné priestory? Zbytočne. Vaše klamstvo dokážu odhaliť veľmi jednoducho.

Naozaj je potrebný krém s SPF každý deň? Toto hovoria odborníci na pleť

Naozaj je potrebný krém s SPF každý deň? Toto hovoria odborníci na pleť

VČERA - 20:28Zdravie

Je potrebné sa natierať opaľovacím krémom každý deň a môže to spôsobiť nedostatok vitamínu D? Tu sú odpovede.

Ako dlho trvá chudnutie? Toto je ten správny postup pri strate hmotnosti

Ako dlho trvá chudnutie? Toto je ten správny postup pri strate hmotnosti

VČERA - 9:37Zdravie

Pred akoukoľvek snahou schudnúť by ste mali najprv vedieť, ako chudnúť zdravo.

Tieto symptómy sa u žien prejavujú mesiac pred infarktom

Tieto symptómy sa u žien prejavujú mesiac pred infarktom

VČERA - 7:48Zdravie

Takmer 40 % žien trpí prekvapivými symptómami, a to už niekoľko týždňov pred infarktom.

Toto je najlepšie jedlo, keď chcete cvičiť. Vďaka nemu viac vydržíte

Toto je najlepšie jedlo, keď chcete cvičiť. Vďaka nemu viac vydržíte

VČERA - 7:23Zdravie

Drobné občerstvenie preukázateľne zvyšuje schopnosť zotaviť sa z náročného cvičenia.