IC vlaky budú mať menej zastávok, z Bratislavy do Košíc sa však dostanete rýchlejšie
- 15:18 30.11.2022
- Bratislava
Z Bratislavy do Košíc sa cestujúci InterCity (IC) vlakom prepravia od decembra najrýchlejšie v histórii. IC vlaky budú mať menej zastávok a tento úsek zvládnu za 4 hodiny a 31 minút. TASR o tom informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč v súvislosti s novým grafikonom vlakovej dopravy (GVD) 2022/2023, ktorý bude platný od 11. decembra.
IC vlaky ponúknu v smere Košice – Bratislava oproti novým vlakom Expres v priemere o 49 minút rýchlejšie spojenie. Napríklad vlak IC 44 Košice – Viedeň, ktorý prepája východ Slovenska s Rakúskom, bude rýchlejší po Bratislavu o 12 minút, čím dosiahne najrýchlejšie pravidelné spojenie západu s východom Slovenska v histórii IC vlakov. Trasu Košice – Bratislava zvládne za 4 hodiny a 31 minút.
Priemerný jazdný čas všetkých IC vlakov na trase Bratislava – Košice a späť je v súčasnosti 4 hodiny a 51 minút, pričom po novom to budú 4 hodiny a 42 minút. Jazdy vlakov v oboch smeroch budú rozdielne pre dopravné dôvody. Kým z východu na západ to bude v priemere 4 hodiny a 36 minút, zo západu na východ to bude 4 hodiny a 48 minút.
Cestujúci ušetria čas vďaka IC vlakom aj na trase Žilina – Bratislava. Tú v priemere prejdú za 1 hodinu a 37 minút, namiesto 1 hodiny a 45 minút, ako je to v aktuálne platnom grafikone. „Výrazné zlepšenie a skrátenie jazdnej doby nastane na trati Bratislava – Prešov a opačne s prestupom v Kysaku na REX, ktorý bude stáť okrem Kysaku už len v Prešove,“ dodal Kováč.
Zároveň priblížil, že k zrýchleniu pri IC vlakoch aj pri expresoch dôjde najmä zrušením niektorých zastavení. Konkrétne vlaky IC 44 a IC 45 z Košíc do Viedne už nebudú zastavovať v stanici Trnava. „Ostanú však zastavenia v Kysaku, Poprade-Tatrách, Žiline či v Bratislave hlavnej stanici, prípadne v Bratislave Novom Meste alebo v Bratislave - Petržalke,“ spresnil hovorca ZSSK.
Pri vlakoch IC 520, IC 521, IC 522, IC 523, IC 524 z Košíc do Bratislavy dôjde k zrušeniu zastavení v staniciach Trnava, Trenčín, Vrútky, Ružomberok a Liptovský Mikuláš. Výnimkou je IC 525, ktorý bude aj naďalej zastavovať v Trnave pre nástup a výstup cestujúcich, a to z konštrukčných dôvodov (obsadená trať). Stanice, v ktorých budú IC 5xx zastavovať aj v nasledujúcom období, sú Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry a Žilina.
Priemerná prepravná vzdialenosť v IC vlakoch sa podľa ZSSK pohybuje nad 290 kilometrov. Až 52 % cestujúcich ich využíva na cestu zo západného na východné Slovensko a späť, pričom 22 % cestujúcich využíva IC vlaky na prepravu priamo z Bratislavy do Košíc. Zo Slovenska do Viedne a späť sa prepravuje 6 % cestujúcich IC vlakmi.
Oproti grafikonu vlakovej dopravy 2021/2022 zrýchli ZSSK jazdný čas aj pri diaľkových vlakoch kategórie Expres na severnej trase z Bratislavy do Košíc o 24 minút. Namiesto 5 hodín a 50 minút pôjdu 5 hodín a 26 minút.
Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch poklesu začínajú rásť
Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch poklesu začínajú rásť.
Dve tretiny obyvateľov Slovenska sa stali terčom kyberpodvodníkov
Takmer dve tretiny obyvateľov Slovenska sa dostali do situácie, keď sa im niekto snažil ukradnúť peniaze z účtu alebo platobnej karty.
Španieli nie sú spokojní s nadmerným turizmom, vzniklo antituristické hnutie
V Španielsku, druhej najnavštevovanejšej krajine sveta, sa šíri "antituristické" hnutie. To núti úrady, aby sa pokúsili zosúladiť záujmy miestnych obyvateľov s lukratívnym odvetvím ekonomiky.
Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky
Zákazníci by si mali skontrolovať, či tieto výrobky nemajú doma.
SOI upozorňuje na nebezpečný výrobok, predstavuje zdravotné riziko pri kontakte s pokožkou či očami
Výrobok prekračuje limity nebezpečnej chemickej látky.