• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 4.12.2022Meniny má Barbora, Barbara
Bratislava

​Na jeden kus len tri kalórie. Toto sú najlepšie orechy a semiačka na chudnutie

  • 20:54 17.11.2022
  • Bratislava
​Na jeden kus len tri kalórie. Toto sú najlepšie orechy a semiačka na chudnutie

Kvôli vysokému obsahu tuku orechy a semená často nezaraďujeme do jedálnička, ak sa snažíme schudnúť. Netreba však zatracovať všetky druhy.

Orechy a semiačka by mali byť súčasťou každého zdravého jedálnička, pretože obsahujú množstvo prospešných látok a živín, no zároveň sú bohaté na tuky, a preto si treba dávať pozor na mieru, zvlášť pri snahe schudnúť.

Na druhej strane väčšina orechov a semien obsahuje aj veľa vlákniny, vďaka čomu nám dodávajú pocit sýtosti už pri nízkej dávke.

Denne sa odporúča zjesť aspoň 30 gramov orechov, pričom najviac benefitov z nich viete vyťažiť, keď si ich doprajete hneď ráno alebo pred cvičením.

Ak sa snažíte schudnúť, orechom a semiačkam sa nemusíte vyhýbať – stačí si vedieť vybrať ten správny druh. Týchto 5 sa rozhodne oplatí vyskúšať:

Chia semiačka

Foto: mchin/Shutterstock.com

Ide o jedno z najvýživnejších jedál na svete. V 100 gramoch nájdete asi 20 gramov sacharidov a až 41 gramov vlákniny, vďaka čomu sú mimoriadne prospešné pre trávenie. Hodia sa aj pri rôznych eliminačných diétach, vhodné sú aj pri keto diéte.

Mandle

Nemusíme sa báť ich označiť za superpotravinu, pretože mandle sú bohatou zásobárňou bielkovín, antioxidantov a zdravých tukov. Okrem toho obsahujú množstvo mononasýtených tukov, ktoré zamedzujú pocitu hladu.

V mandliach možno nájsť aj kyselinu L-Arginín, ktorá pomáha spaľovať tuky. Už pri dennej konzumáci troch až piatich kúskov mandlí na sebe môžete pozorovať rýchlejšie výsledky pri chudnutí a lepšie spaľovanie tukov.

Pistácie

Foto: nelea33/Shutterstock.com

Jedna pistácia obsahuje asi len tri kalórie, čo je asi štyrikrát menej ako v prípade mandlí. Denne by ste mali zjesť asi 30 gramov pistácií, hoci toto množstvo treba pri chudnutí znížiť. O piatáciách je takisto známe, že pomáhajú spaľovať tuky.

Kešu

Kešu orechy sú skvelým zdrojom horčíka, ktorý je prospešný pri trávení tukov a sacharidov, takže podporujú celkový metabolizmus. Okrem toho obsahujú mnoho bielkovín, ktoré potláčajú pocit hladu.

Para orechy

Aj v tomto prípade možno spomenúť obsah L-Arginínu, hoci okrem neho para orechy obsahujú aj selénium, vitamín B1 a horčík, čo znamená, že sú skvelou pomôckou pre rýchlejšie spaľovanie tuku.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na mŕtvicu môže upozorniť aj cefalea. Poznáte príznaky tohto stavu?

Na mŕtvicu môže upozorniť aj cefalea. Poznáte príznaky tohto stavu?

DNES - 18:20Zdravie

Cefalea sa u pacientov s rizikom cievnej mozgovej príhody môže vyskytnúť až niekoľko dní pred jej nástupom. Zistite, ktoré príznaky ju prezradia.

Zelená stredomorská strava vás dokáže zbaviť brušného tuku, stačí jesť toto

Zelená stredomorská strava vás dokáže zbaviť brušného tuku, stačí jesť toto

DNES - 8:21Zdravie

Zelená stredomorská diéta znižuje dvojnásobné množstvo viscerálneho tuku ako stredomorská diéta a o 10 % viac ako bežná zdravá strava.

Experti na spánok radia: Takto zvládnete ráno po ťažkej noci

Experti na spánok radia: Takto zvládnete ráno po ťažkej noci

DNES - 7:09Zdravie

​Ťažká noc sa prejaví aj na našom celodennom výkone, predovšetkým však ráno. Spánkoví lekári sa podelili o svoje tipy, ako zvládnuť ráno po náročnej noci.

​Dva pachy, ktoré netreba podceniť: Aj takto sa prejavuje stukovatenie pečene

​Dva pachy, ktoré netreba podceniť: Aj takto sa prejavuje stukovatenie pečene

VČERA - 19:07Zdravie

V pokročilom štádiu ochorenia si pacienti môžu všimnúť dva špecifické telesné pachy, ktoré vychádzajú z úst a vylučovacej sústavy.

​Demencia sa podpisuje aj na vzhľade nechtov. Tieto znaky si treba všímať

​Demencia sa podpisuje aj na vzhľade nechtov. Tieto znaky si treba všímať

VČERA - 11:29Zdravie

Diagnostiku demencie sťažuje široké spektrum známych príznakov, ktoré bývajú pripisované aj ďalším ochoreniam. Pomôcť môže sledovanie zmien na nechtoch.