• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 28.11.2022Meniny má Henrieta
Bratislava

Ako rázne zastaviť prejedanie: Tieto 4 jedlá nesmiete vynechať z jedálnička

  • 13:08 02.10.2022
  • Bratislava
Ako rázne zastaviť prejedanie: Tieto 4 jedlá nesmiete vynechať z jedálnička

Kľúčom k chudnutiu nie je len vynechávanie kalórií, ale aj ich správne zloženie. Tieto jedlá spravia rázny koniec s prejedaním.

Najčastejšou príčinou prejedania sa na dennej báze je nedostatok živín, nuda a emocionálne uspokojenie. Tento neduh ale môže okrem priberania viesť aj k závažným zdravotným následkom, pri ktorých nemožno nespomenúť inzulínovú rezistenciu či dokonca cukrovku.

Prvou chybou, ktorú pri stravovaní robíte možno aj vy, a ktorá u vás vyvoláva neprestajný hlad, je absencia alebo nedostatok bielkovín. Do jedálnička preto treba pridať mäso, ryby a morské plody, vajcia, tofu, tempeh, grécky jogurt, cottage cheese a proteínové prášky.

Bielkoviny sa v tele rozkladajú pomalšie ako rafinované sacharidy, ktoré možno nájsť napríklad v chlebe, a takisto nám dodávajú pocit sýtosti.

Ďalšou kľúčovou zložkou, ktorá obmedzuje neprestajnú chuť na jedlo, je vláknina. Nájdete ju v zelenine, ovocí, celozrnných potravinách, strukovinách, orechoch a semiačkach.

Vláknina takisto zaisťuje pocit sýtosti, vďaka čomu odďaľuje hlad po zjedení niektorého zo spomenutých jedál.

Zdravé tuky vôbec netreba zatracovať, pretože takisto prispievajú k pocitu plnosti, vďaka čomu zamedzujú prejedaniu sa. Možno ich nájsť v avokáde, orechoch, semenách, orechových nátierkach a olejoch.

Tuky spomaľujú rozkladanie iných jedál v tráviacom trakte, takže navodzujú pocit sýtosti, ktorý vydrží dlhší čas.

Posledným pravidlom, ktoré treba dodržať, ak sa chcete vyhnúť prejedaniu, je nebyť na seba príliš prísny. Časté a rázne obmedzovanie jedál, ako sú sladkosti alebo čipsy, vedie k hromadeniu chute na tieto jedlá, čo sa po čase pretaví do prejedania. Nastupuje pocit viny, ktorý nás opäť núti siahnuť po drastických obmedzeniach.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, the-sun.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
​Chronická bolesť a strava: Tejto zložke sa treba čo najviac vyhýbať, ukazujú výskumy

​Chronická bolesť a strava: Tejto zložke sa treba čo najviac vyhýbať, ukazujú výskumy

DNES - 8:54Zdravie

Zápalové procesy v tele vznikajú ako odpoveď na určitý typ stravy. Akej zložke sa treba vyhnúť, ak vás trápi chronická bolesť?

Budí vás v noci časté močenie? Tieto malé zmeny vám môžu pomôcť

Budí vás v noci časté močenie? Tieto malé zmeny vám môžu pomôcť

VČERA - 19:37Zdravie

Poznáte to, konečne zaspávate, no musíte vstať a ísť na toaletu. No a potom ešte niekoľkokrát počas noci. Ak vás trápi časté nočné močenie, nasledujúce riadky sú určené práve vám.

Rakovina úst: 9 príznakov, ktoré nesmiete ignorovať

Rakovina úst: 9 príznakov, ktoré nesmiete ignorovať

VČERA - 6:43Zdravie

Tu je niekoľko symptómov rakoviny ústnej dutiny, ktoré môžete pozorovať aj sami bez vyšetrenia u lekára.

Vedci vyvracajú mýty o spaní v podprsenke. Takto je to v skutočnosti

Vedci vyvracajú mýty o spaní v podprsenke. Takto je to v skutočnosti

20:42 26.11.2022Zdravie

​Určite ste počuli, že spánok v podprsenke môže brzdiť rast pŕs, spôsobiť rakovinu či brániť ochabnutiu pŕs.

Tento typ oleja najlepšie chráni mozog pred účinkami starnutia

Tento typ oleja najlepšie chráni mozog pred účinkami starnutia

18:46 26.11.2022Zdravie

Olej, ktorý nájdeme v doplnkoch stravy, chráni dopaminergné neuróny pred degeneráciou súvisiacou s vekom.