• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 11.8.2022Meniny má Zuzana
20°Bratislava

Stáva sa vám toto pri spaní? Pozor, tieto príznaky vedú k poklesu testosterónu!

  • 7:01 24.07.2022
  • Bratislava
Stáva sa vám toto pri spaní? Pozor, tieto príznaky vedú k poklesu testosterónu!

Dostatočné množstvo spánku je nevyhnutné pre správne fungovanie tela a mysle. Jeho absencia však nevedie len k nedostatku energie, ale tiež k hormonálnym zmenám, ktoré zasahujú najmä mužov.

Spánok podporuje výkon mozgu a dobrú náladu a redukuje riziko vzniku závažných ochorení. Chronický nedostatok spánku sa preto prejavuje napríklad aj prostredníctvom vysokého tlaku, cukrovky, infarktu, srdcového zlyhania či porážky.

Okrem týchto ochorení je nedostatok spánku strašiakom aj pre hormóny, pričom pozor by si mali dať najmä muži. Britská webová lekáreň Chemist Click totiž poukazuje na skutočnosť, že muži so spánkovými poruchami sú vystavení vyššiemu riziku erektilnej dysfunkcie.

Spánok okrem iného podporuje tvorbu testosterónu, ktorý je kľúčový pre správne fungovanie pohlavnej sústavy najmä u mužov. Tí by si mali dať pozor aj na také poruchy, ako je chrápanie alebo spánková paralýza.

Asi 90 minút po tom, ako zaspíme, telo vstupuje do REM fázy spánku, počas ktorej mozog spracúva, zapamätáva si a triedi myšlienky získané v uplynulý deň. „Tento moment je dôležitý pre mužské pohlavné hormóny, pretože tvorba testosterónu dosahuje vrchol práve v prvej časti REM spánku,“ vysvetľuje lekáreň na webovej stránke.

Hladina testosterónu prechádza najvýraznejšími zmenami práve počas spánku, a pri jeho nedostatku dochádza k jej ochudobneniu aj počas dňa. Tento fakt podčiarkuje aj štúdia z roku 2018, podľa ktorej 47,1 až 80 percent mužov so syndrómom spánkového apnoe trpí zároveň erektilnou dysfunkciou.

Syndróm spánkového apnoe je porucha, pri ktorej počas spánku dochádza k dočasnému prerušeniu dýchania, čo pri zanedbaní liečby môže viesť až k fatálnym následkom. Táto porucha často súvisí s nadváhou a obezitou.

Problémy so spánkom pomáha riešiť pravidelný spánkový režim, vyhýbanie sa spánku počas dňa a pravidelný pohyb, napríklad vo forme krátkych, ale intenzívnych prechádzok.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk, nih.gov
Najnovšie v kategóriiViac článkov
​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

19:52 08.08.2022Zdravie

Moderný svet sa len v máločom podobá na ten, v ktorom žili naši pravekí predkovia. Biorytmus človeka sa kedysi riadil podľa východu a západu slnka. Aké zvyky ho dnes zvyknú narušiť?

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

7:21 08.08.2022Zdravie

O väčšine jedál a nápojov sa dá povedať, že pri striedmej konzumácii zdraviu výrazne neuškodia. Problém však nastáva pri ich nadmernom pití a jedení, čo je tiež prípad obľúbeného nápoja.

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

19:57 06.08.2022Zdravie

Ženám, ktoré vstúpia do menopauzy ešte pred 40-tkou, hrozia aj ďalšie následky. Takto sa predčasná menopauza podpisuje na zdraví.

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

19:29 06.08.2022Zdravie

Osteoporóza je ochorenie, pri ktorom dochádza k rednutiu a slabnutiu kostí v tele. Jeho nástup sa dá spomaliť aj pomocou stravy. Tento syr podľa odborníkov treba jesť častejšie.