• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 11.8.2022Meniny má Zuzana
15°Bratislava

7 drobných zmien, vďaka ktorým na prechádzke rýchlejšie schudnete

  • 9:13 05.07.2022
  • Bratislava
7 drobných zmien, vďaka ktorým na prechádzke rýchlejšie schudnete

Vyťažte z pravidelných prechádzok maximum. Osvojte si týchto 7 tipov, ktoré vám pri nich pomôžu schudnúť.

Kráčanie je jedným z najefektívnejších a najľahších spôsobov, ako rozhýbať telo a dopriať si porciu zdravia. Ak uprednostňujete prechádzky pred inými druhmi športu, snažte sa z nich vyťažiť čo najviac. Pomôže vám v tom aj týchto 7 tipov, ktoré sú nielen zdravé, ale aj podporujú chudnutie a dobrú fyzickú kondíciu.

1. Kráčajte rýchlejšie

Rýchlejšia chôdza podporuje spaľovanie kalórií a zároveň lepšie rozprúdi krv v organizme.

2. Oblečte si záťažovú vestu

Ak telo zaťažíte vestou so závažiami, pri kráčaní bude musieť prekonávať vyšší odpor, vďaka čomu opäť spáli viac kalórií. Veste by ste sa však mali vyhnúť, ak vás trápia problémy s chrbticou alebo krkom.

3. Kráčajte do kopca

Kráčanie do kopca je namáhavejšie, a tak pri ňom spálite viac kalórií. Dobrou voľbou je aj kráčanie po schodoch.

4. Správny postoj

Pohľad zameraný dopredu vám pri prechádzke zrýchľuje tempo a predlžuje krok. Pri kráčaní si dajte záležať na správnom postoji, pričom vystretý chrbát je samozrejmosť. Len tak si ochránite svaly pred prípadným vysilením či natiahnutím.

5. Intervalové cvičenie

Pre odvážnejších máme návrh na zakomponovanie silového tréningu do prechádzky. Ak môžete a chcete, v pravidelných intervaloch sa na chvíľu zastavte a spravte na mieste zopár drepov, klikov či iných variácií posilňovacích cvikov, ktoré zefektívnia vašu cestu k chudnutiu.

Inú možnosť predstavuje intervalový tréning, v rámci ktorého prestriedate bežnú chôdzu s rýchlou chôdzou.

6. Tri kratšie prechádzky za deň

Namiesto jednej 45-minútovej prechádzky si rozdeľte pohyb na trikrát 15 minút počas celého dňa. Prechádzka sa oplatí najmä po jedle, keď vám pomôže regulovať hladinu cukru v krvi. Najviac osožná je pre ľudí po 60-tke.

7. Vyšší počet krokov

Presné čísla sú v tomto prípade zbytočné – každý magazín vám odporučí niečo iné. Už dlho sa však hovorí o štandardnom čísle 10 tisíc krokov za deň, ktoré by malo byť optimálne pre väčšinu zdravých ľudí. Toto množstvo sa dá interpretovať aj ako približne 8 kilometrov, ktoré by sme za deň mali prejsť. Sem však treba zarátať aj chôdzu po schodoch a pešiu cestu do práce či obchodu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, dailystar.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

​4 každodenné návyky, ktoré ničia váš biorytmus

19:52 08.08.2022Zdravie

Moderný svet sa len v máločom podobá na ten, v ktorom žili naši pravekí predkovia. Biorytmus človeka sa kedysi riadil podľa východu a západu slnka. Aké zvyky ho dnes zvyknú narušiť?

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

​Lekári prekvapujú: Obľúbený nápoj prispieva k strate zraku, pozor na množstvo!

7:21 08.08.2022Zdravie

O väčšine jedál a nápojov sa dá povedať, že pri striedmej konzumácii zdraviu výrazne neuškodia. Problém však nastáva pri ich nadmernom pití a jedení, čo je tiež prípad obľúbeného nápoja.

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

​Predčasná menopauza je strašiak, o ktorom sa nehovorí. Takéto následky so sebou prináša

19:57 06.08.2022Zdravie

Ženám, ktoré vstúpia do menopauzy ešte pred 40-tkou, hrozia aj ďalšie následky. Takto sa predčasná menopauza podpisuje na zdraví.

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

​Tento druh syra vás najúčinnejšie ochráni pred rednutím kostí

19:29 06.08.2022Zdravie

Osteoporóza je ochorenie, pri ktorom dochádza k rednutiu a slabnutiu kostí v tele. Jeho nástup sa dá spomaliť aj pomocou stravy. Tento syr podľa odborníkov treba jesť častejšie.